söndag 19 augusti 2012

Katten Ninja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Idag har jag tänkt så här: undrar om det finns nån katt som har så många snälla kompisar som jag? Många av er kommenterar min blogg varje dag, även om jag inte har nåt direkt nytt att berätta. Det betyder jamarmycket för mig. I min lilla katthemsvärld händer det ju inte så mycket varje dag, i varje fall inte sånt som jag kan och vill berätta. Ändå ger ni roliga kommentarer till det jag skriver.

Sen har jag auktion, och då är ni jamargenerösa. Även ni som jag vet inte har så många pengar, är med och bjuder. Det värmer hjärtat på en liten katt som bor på ett katthem ska ni veta. Det finns till och med de som inte vinner budgivningen som ändå betalar in pengar till katthemmet! Det är så att jag får tårar i mina ögon när jag tänker på hur snälla ni är.

Slutresultatet blev så här:
Paket nr 1: Charlotte, 600 kronor
Paket nr 2: Findus, Isak och Rasmus, 550 kronor
Paket nr 3: Frasse, 250 kronor
Paket nr 4: Klosterkatterna, 50 kronor
Paket nr 5: Kasper Hund och hans 4 katter, 200 kronor*

* Kasper Hund lyckades med konststycket att dels ordna ett extra paket bestående av en tändsticka, dels bjuda över sig själva efter budgivningen genom att dubbla sin tidigare insats.

Nu skulle jag vilja att ni alla som vunnit budgivningen gör så här:

  • Betala in vinnarbeloppen på vårt plusgirokonto: 38 93 41 - 9
  • Skicka ett mail till: info@sodertaljekatthem.se och skriv vilket paket ni vunnit
  • Skriv er sekreterares namn och adress
  • Skriv när ni gjorde inbetalningen
Så fort vi fått de här uppgifterna skickar vi ut vinnarpaketen till de som vunnit.

 TACK ALLA NI SOM DELTAGIT, både direkt och genom att sätt in pengar trots att ni inte var med i budgivningen. Ni anar inte så mycket ni betyder får mig och mina kompisar. Utan er skulle vi kanske inte leva idag. Ninja.

Vill också skicka ett stort tack till alla er som inte deltagit i auktionen men som ändå stöttar mig på olika sätt. Ni är toppen ALLIHOP.


9 kommentarer:

  1. Hurra, jag vann!
    Jag skickar över pengarna pronto. Kan även lösa det så att blogghjälpen inte behöver posta mitt paket, utan spara portot (=ytterligare ett par burkar kattmat). Mailar detaljerna inom kort.

    Grattis till er andra som vann. Kreativt av Kasper hund att hitta på en egen auktion. Tyder på hög IQ!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Charlotte, fast blogghjälpen har räknat med att skicka alla paket, givetvis. Du får berätta hur du tänkt dig att hämta sakerna annars.

      Radera
  2. Grattis till vinnarna! Ninja det är väl klart att vi följer dig och försöker stötta dig! Håller tassarna för att dina människor kommer snart. Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det känns så bra att ha så många snälla kompisar nära.

      Radera
  3. Hurrjam till alla vinnarna! Det är alltid lika spinnande med auktioner! Nu får du se till att vila resten av kvällen så du orkar ta tass om blogghjälpen hela dagen imorgon.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja, jag behöver nog vila för att orka med henne i morgon. Puh.

      Radera
  4. Du Ninja vet du vad ??
    Min matte är en riktig skitmatte som missade slutampen på auktionen pga en Bil-träff :(
    Ska minsann se till att hon tassar in en liten slant i alla fall :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, jag tror inte alls att din matte är en sk-tmatte. Väldigt snällt om hon vill tassa in en slant i alla fall.

      Radera
  5. Hurra och hurrjam, vi fick paketet med tändstickan!! Matte tassar in pengar så fort hon kan :-)
    Klart vi tassar in till er, käraste vänner <3
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...