lördag 18 augusti 2012

Katten Ninja på Södertälje Katthem berättar


 Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Nu är det nervöst värre ska ni veta! 

Först är det så klart auktionen. Den avslutas kl 24 i natt. Jag ska vara vaken till dess och kolla slutresultatet. Redan hittills är det över förväntan! Jag kan nästan inte tro att det kan bli bättre men man vet aldrig...

Sen är det öppet hus i morgon. Det är alltid mycket att stå i infor det. Blogghjälpen kommer nog lite senare på öppet hus, för hon ska göra 2 hembesök innan hon kommer.

Sen kommer det värsta av allt: blogghjälpen ska jobba hela dagen på måndag här på katthemmet eftersom vår hälsoansvariga, som annars är här varje dag, ska ha semester. Ni förstår ju själva hur mycket merarbete det skapar för mig? Oj, oj. Men det ska nog gå på nåt sätt.



Så en uppdatering om auktionsläget:

Ställningen idag är:
Paket nr 1: Charlotte 600 kronor
Paket nr 2; Findus, Isak och Rasmus, 550 kronor
Paket nr 3: Frasse 250 kronor
Paket nr 4: Klosterkatterna 50 kr
Paket nr 5: Hemlig budgivare - 100 kr



På bild nr 1, i Paket nr 1 finns: En kalender för 2012, muffinsformar i papper med amerikanska flaggan på, en bricka med kattmotiv, ett blockljus,  ett kattkort, ett fint förkläde som en av våra volontärer sytt och en anteckningsbok med katt på omslaget.








På bild nr 2, i Paket nr 2 finns: en kalender för 2012, Katten Sippos fina bok, en nalle, en bricka med kattmotiv, bollar att leka med, en kaffeskopa, en fin fodrad tygkasse som en av våra volontärer sytt (det är Musse-Piggbiler på) och ett förkläde som en av våra volontärer sytt.


Sen vet ju alla som varit med på mina auktioner tidigare att jag brukar auktionera ut en kattsonlig sak som jag valt med extra omsorg.



Jag tänkte att snart blir det ju mörkt och kallt på kvällarna. Då kan det vara bra med ett värmeljus, så det får bli Paket nr 3. Jag kommer också skicka med en tändsticka, men den behöver man inte bjuda extra för att få. Bjuder man på värmeljuset och vinner budgivningen så följer tändstickan med på köpet!






På begäran har jag sen lagt till ett Paket nr 4. Det består av ett värmeljus, fast utan tändstickan. Vinnarna kommer snart att inse att man behöver såna också!








Sen har vi på HEMLIG begäran lagt till ett Paket nr 5! Det är tändstickan som en hemlig bloggvän bjudit 100 kronor på.









11 kommentarer:

  1. Oj vad spinnande det skall bli att se vilka som vinner! Vi har konfererat med matte och kom fram till att istället för att lägga ett nytt bud så tassar vi in en slant i veckan istället.
    Vilken tur att du är där och håller ordning på blogghjälpen på måndag, annars kan det bli hur tokigt som helst.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, vad snälla ni är. Då får vi ju pengar både från er och den som lagt högsta budet!

      Radera
  2. Jag bjuder gärna 50:- för Paket 6. lite av din vackra fällda sommarpäls?

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. NEa, budet är taget! Blogghjälpen lovar kamma mig idag, som jag älskar och så får du lite fin päls.

      Radera
    2. Snälla Nea på nåt sätt kom du bort i hanteringen. Men jag har en påse med jättefin päls som ligger och väntar på dig. Kan du skicka din adress till info@sodertaljekatthem.se så ska jag se till att du får din vinst?

      Radera
  3. Å, jag leder! Hoppas att mitt bud håller till midnatt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Charlotte, det verkar som om du har tur!

      Radera
  4. Klart att jag vet att auktionen är slut, men BJUDA ÖVER SIG SJÄLV kan man väl få göra, även så här i efterskott?
    Vem skulle väl förresten hindra mig, hihihi... dessutom är jag ju HEMLIG!
    Jag dubblar budet på tändstickan!! Några här hemma tyckte att jag varit snål!

    Så endera dan kommer två hundralappar från "Hemlige hunden och katten" (om nu inte någon annan hann lägga ett högre bud på tändstickan förstås, före midnatt! Men då får jag väl försöka smuggla in hundralapparna till er...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hemliga gänget, klart man får bjuda över sig själv, fattas bara. Ikväll kommer jag berätta hur man gör får att få sina priser.

      Radera
  5. Ser att jag missade paketet, men jag tycker det var värt 500 att få vara med, så jag skickar det ändå. Då blir det ju dubbelt så bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, kan man ha bättre kompisar än jag?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...