tisdag 26 juni 2012

Katten Ninja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Vet ni att det finns nåt som heter katteåterbäring? Bland våra medlemmar har vi en som brukar skicka sin katteåterbäring till katthemmet. Det är väl snällt? Hoppas han får många pengar tillbaka.

Jag tycker fler skulle tänka på att skänka pengar till sitt lokala katthem. Det finns ovanligt många hemlösa katter nu. Förstår inte var alla kommer ifrån, men de måste ju komma från någons hem?

Jag tänker så här: de som tänker ge sin katteåterbäring till katthemmen, skulle få mycket mer tillbaka. Så skulle det i alla fall vara om jag vore finansminister!

12 kommentarer:

  1. Du skulle bli en jamarbra finansminister! Ska jama med matte om den där katteåterbäringen, kanske hon oxå får sånt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, hoppas din matte får katteåterbäring. Men se till att det egentligen är du som ska ha den.

      Radera
  2. Då vet jag vem jag ska rösta på i nästa val!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, *noterar - 1 röst från Gustav*. Tack!

      Radera
  3. Det var ett jättebra förslag! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, hoppas fler tycker det.

      Radera
  4. Vilken jamarbra ide! Här sa matte tyvärr att hon inte får nån katteåterbäring i år utan måste betala till dem istället. Det tycker jag är orättvist, för de pengarna skulle du förvalta mycket bättre än vad staten gör.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, om jag vore finansminister skulle er matte få jamarmycket pengar tillbaka!

      Radera
  5. Bra jamat Ninja, då vet vi oxå vem vi ska rösta på vid nästa val!!
    OM matte hade så mycket pengar, så skulle hon oxå hjälpa till, MEN nu har inte matte så kycket pengar :(

    Hoppas att andra kan hjälpa till iaf.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, då räknar jag in 4 röster till. Jag tror jag ligger bra till för att bli vald till finansminister.

      Radera
  6. Det låter som en jamarbra idé. Du borde kanske bli finanskatt?

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...