söndag 20 maj 2012

Katten Ninja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Igår berättade jag ju om tråkiga saker. Idag tänkte jag jama om nåt kul.

Som tur är för oss katter finns det många som jobbar för att hjälpa oss. Konstigt nog är det inte de som får jamarstora bonusar, jättelöner, blir bjudna på gratisresor o s v. Tvärtom, de får oftast inte ett öre men hjälper oss ändå. Jag tycker verkligen de borde få ersättning för allt jobb de gör, men det är tyvärr inte jag som bestämmer.

Jag läste i alla fall nåt kul idag. Det är Gotlands Katthem som står för nyheten. De har ett katthem i Visby, men ska nu öppna en filial i Hemse på Södra Gotland också. Fast de ska inte ha katter där, utan de ska ha loppisverksamhet.

Hoppas många, många köper jamarmycket av dem och att de betalar bra. Gotlands Katthem gör så mycket gott för katterna ppå Gotland och om de får in mer pengar kan de göra ännu mer för dem!

Ni kan läsa om dem här

8 kommentarer:

  1. Visst är det konstigt att de som hjälper mest får minst önskar det var tvärtom. Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, visst är det upp-och-nervända världen vi lever i?

      Radera
  2. Vi tycker också det är märkligt att de som hjälper inte får så mycket tillbaka. Men vilket jamarbra iniativ av Gotlands katthem! *klappar tassarna* Hoppas alla turister i sommar köper massor av saker för dyra pengar!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag hoppas också att många köper dyra saker hos Gotlands Katthem. Och hos Södertälje Katthem också!

      Radera
  3. Underbart med en filial.
    Kommer troligen åka till Gotland igen i höst.
    Måste besöka filialen då. :-)
    Tazz&Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inkan, du måste absolut besöka Gotlands Katthem om du åker dit. De är jätteduktiga där!

      Radera
  4. Så bra att Gotlands katthem kan ordna loppis. Hoppas att riktigt många hittar dit och handlar! Håller med dig samt de som jamat ovan: nog kunde ideella hjälpare, i alla möjliga verksamheter, vara värda uppmuntran. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, visst är de som hjälper oss värda all uppmuntran? Det tycker i alla fall jag.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...