onsdag 2 maj 2012

Katten Ninja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Kommer ni ihåg att jag berättade att jag och blogghjälpen hade besök för en tid sedan av en snäll tjej?  Hon har en egen hemsida: Vi med Djur .

Där har hon skrivit om besöket på katthemmet. Det finns en bild på mig också där jag står och äter. Även om man får fint besök måste man ju se till att äta, eller hur?

När det lämnade mig hörde jag att hon och blogghjälpen talade om att jag skulle kunna få presentera min blogg på hennes hemsida också! Blogghjälpen blev väldigt glad för det, för det hon vill mest av allt med bloggen är att vi katter ska få ett eget, bra hem. Som ni vet har jag haft två hem tidigare som inte alls var bra. Tänk om jag skulle kunna få mitt tredje och livslånga hem genom en blogg där jag visas för fler läsare. Oj, vad glad både jag och blogghjälpen skulle bli. Ni kan läsa Min blogg här också nu. Första avsnittet är en liten sammanfattning så nya läsare ska kunna hänga med i vad som hänt mig tidigare i livet.

STORT TACK till ALLA som på olika sätt hjälper oss hemlösa katter att få nya hem och som hjälper oss här på katthemmen i väntan på det hemmet. Ni är alla så snälla och utan er skulle nog många av oss inte leva idag.  Jag skulle till exempel helt säkert inte levt om det inte varit för er!


  

16 kommentarer:

  1. Åhh finis, va spännande! Jag hoppas verkligen att du snabbt får ett tryggt och säkert hem där du får uppleva allt det goda som hör ihop med att få ett helt eget hem! Det ska du veta, vi tänker på dig här hemma och håller tassar och tummar för dig. Såklart du också ska få ett jättebra hem :) <3

    Nosgos och Mjölkisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rebellen, tror du verkligen att jag får ett jättebra hem till sist?

      Radera
  2. Nämen så kul. Ju fler som läser om er hemlösa kissar, ju fler som vet hur fina och snälla ni är. Det är jamarklart att vi ställer upp för en kattvän. *buffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, det känns så bra att många ställer upp för oss hemlösa. Fast jag önskar faktiskt att det vore ännu fler.

      Radera
  3. Nu har jag varit och tittat på dig när du äter! Fin matskål du har! Och en mus har du dödat också. Eller i alla fall bedövat. Klart att dina människor måste dyka upp nån gång också. Helst SNART. Och riktigt snälla kattmänniskor ska det vara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, blogghjälpen säger också att det är viktigt att det är riktiga kattmänniskor. Jag vill inte komma till ännu ett hem där jag inte är välkommen.

      Radera
  4. Så bra! Ju fler som läser desto bättre! Nu kommer nog dina människor snart tror vi.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag hoppas mina människor kommer snart. Tänk att få fira sommar i ett eget hem *drömmer*

      Radera
  5. Låter jamarns braigt tycker jag , ju fler som läser desto bättre !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, tänk om det skulle hjälpa mig att få ett eget hem till sist. Hoppas!

      Radera
  6. Intervjun vart ju jättefin :-) och så söt du var på bilden Ninja.
    Tack till blogghjälpen för hennes gulliga mail också :-) så kul när jag kan göra er på katthemmet glada och hjälpa er.

    En dag kommer den/dom speciella människorna till dig Ninja. Jag hoppas så klart det är SNART :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattfamiljen, det var jamarsnällt av dig att hjälpa mig. Jag hoppas också att mina speciella människor kommer snart.

      Radera
  7. Mjausingen vad spinnande! Det är jamarbra om så många som möjligt kan läsa om er! Men du får väl extra ransoner av godis nu när du börjar bli en kändis?
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, nedrans, nä förlåt, så får man inte jama, men jag blev så upprörd över att jag glömt förhandla om godis. Ska genast ta upp frågan med blogghjälpen!

      Radera
  8. Så spännande besök! Nu måste vi genast tassa över och läsa intervjun. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, hi-hi, tyckte ni den var intressant?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...