torsdag 5 april 2012

Katten Ninja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Häromdan läste jag att en av våra bloggkompisar tänker göra ett uppehåll för att hon inte tycker att hon har nåt att berätta. Det kanske inte jag heller har så ofta, för eftersom jag bor på katthemmet händer det ju inte så mycket att berätta om. Men jag berättar i alla fall om det lilla som händer. Sen måste ju var och en avgöra om den vill läsa vad jag bloggar eller inte.

Idag har jag till exempel lurat både blogghjälpen och vår hälsoansvariga. Blogghjälpen har sagt att hon tycker det gör ont när jag sätter klorna i hennes ben när jag vill hämta godis. Så idag bad hon hälsoansvariga om hjälp att klippa mina klor. Det tycker det går lättare om man hjälps åt. Så de kom in i buren med klotång och allt och blogghjälpen satte mig i sitt knä. Vår hälsoansvariga tog tag i min ena tass, men så sa hon "men de är ju redan klippta!".

Ha-ha-ha, det visste jag för två snälla tjejer som var på katthemmet i förmiddags hade redan klippt dem! Fast jag sa inget till blogghjälpen om det utan hon blev jättelurad!

22 kommentarer:

  1. Du är en riktig liten lurifax *fniss*

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, hi-hi, det är jättekul att luras.

      Radera
  2. Haha. Vilket busigt trick du gjorde. Du fick väl ändå dentisar för att du var duktig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jag fick lite godis, men det var inte dentisar. Fast det finns annat som smakar gott också.

      Radera
  3. Fmissjam! Det var rätt åt blogghjälpen efter att hon har försökt lura dig med godiset. Jamarfin bild på dig!
    Här har matte sagt att det är påsk nu, det vet inte vi vad det är men tydligen skall man äta godis då och det gillar vi. Sen gillar vi att matte skall vara hemma i hela 4 dagar. Hoppas ni också får lite extra godis i helgen.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, visst var det rätt åt henne! Se till så ni får ordentligt med godis av matte!

      Radera
  4. En sådan liten busunge du är! - men jag tror nog att blogghjälpen skrattade gott åt dit busstreck! Du får hälsa alla på katthemmet och önska GLAD PÅSK från oss här i klostret. I morgon kommer matte hem och då ska vi fira påsk tillsammans.

    Tass från Imma, abemissa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Imma, jag såg att hon skrattade, men hon försökte dölja det för mig. Fast sånt går jag inte på.

      Radera
  5. Hihi, va busigt finis! Det var allt ett bra bus! :D Nosgos och Mjölkisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rebellen, jag tycker det var ett jättebra bus!

      Radera
  6. Men så snopna de blev! Fast jag hoppas du får godis ändå, även om du inte kan kloa så bra. Man blir ju litet handikappad utan sina vapen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, ja du skulle sett dem! Och det går bra att ta godis även utan långa klor.

      Radera
  7. *Fniss* så du luras, kompis. Blogghjälpen blev nog snopen jamar vi. Du fick väl lite godis iaf hoppas vi.
    Ha en glad påsk på er alla
    Tass Tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S hon blev jättesnopen. Och jag fick faktiskt lite godis också.

      Radera
  8. Vilken liten skojare du är, mjaufniss!! Min Matte har också klippt lite på mina klor idag, jag är ju utekatt men har problem med 2 klor på baktassarna som jag inte kan dra in så när de blir för långa så klickar det när jag går på golvet. Matte påstår att det hade behövts hjälp att klippa mina klor för jag är hal som en ål, men hon lyckas ändå de få gånger det behövs.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Puma, det är nog aldrig bra om klorna blir för långa. Då kan man få ont i tassarna. Bra att din matte håller koll på det.

      Radera
  9. Glad Påsk till dig o kompisarna på katthemmet! Lurigt det där med klorna. Tassklapp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, Glad Påsk till dig också. Hoppas du också hittar på nåt bus i påsk.

      Radera
  10. Vilket jamarbra lur! Hoppas, att du inte saknar dina välvässade klor för mycket!
    Vi önskar er alla på Katthemmet en Glad Påsk med jamarmycket GODIS!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mozart & Vincent, jag är jättenöjd med luriset. Hoppas ni också får massa godis i påsk.

      Radera
  11. Hihi, det var ett bra "lur" du hittade på! :D
    Och vad gäller bloggandet så vill vi inget hellre än att läsa om ditt och andras vardagsliv. Det är det lilla livet som är det viktiga!
    Önskar er alla en riktigt mysig, gosig och godisfylld påsk! :D
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunilla och Frasse, Visst är det det lilla livet som är viktigast. Det är ju det riktiga livet tycker jag. Hoppas ni också får en mysig påskhelg.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...