onsdag 4 april 2012

Katten Ninja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Snart är det påsk. Jag vet inte riktigt vad det betyder, men jag har sett bilder på en tvåbening som de var elaka mot för flera hundra år sedan.

Då undrar jag så här: varför har man inte på den långa tiden lärt sig att allt blir mycket bättre om man är snäll mot varandra. Hjälper varandra.

Hur många år till ska det ta innan alla inser det? Givetvis vänder jag mig särskilt till de som är dumma mot djur, eftersom jag själv är en katt. Hur lång tid ska det ta innan alla förstår att man ska hjälpa oss, inte vara elak mot oss.

Tänk er en värld där man slipper vara rädd. En värld där man vet att alla man träffar vill en väl och gör allt för att hjälpa en. Hur långa tid till ska det ta innan alla fattar att det är en mycket bättre värld?

16 kommentarer:

  1. Människor är väldigt tröga och behöver jättelång tid på sig att förändra sina vanor. Det är ju jättesynd, för att det är ju många som far illa på den tiden. Både djur och människa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, ja inte är de snabba som vi katter inte. Fast vi får jobba på så att det blir bättre och bättre i den här världen som vi alla ska leva i.

      Radera
  2. Skulle vara en underjam värld att tassa i!

    SvaraRadera
  3. Ja visst är tvåbeningar konstiga! Det vore mycket bättre om de kunde vara lika smarta som oss katter.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, visst vore det bättre, men tyvärr är det ju omöjligt.

      Radera
  4. Åjam, det är nog inte så värst med snällheten oss katter emellan heller om det inte är en katt som vi känner väl. Jag ser väl hur Philemon är mot mig och hur Sagge är mot Philemon om de träffas, så kanske vi katter inte heller kommit så långt. Men en helt jamarskön värld vore det. En skön tanke.....

    Tass från Imma, som önskar Glad Påsk (gammelmatte säger att jag ska jama så)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Imma, fast eftersom tvåbeningar tror att de är så smarta kunde de ju statuera exempel, sen kunde alla andra varelser följa efter? Glad Påsk till er alla också.

      Radera
  5. Jam tänk om.. visst vore det underbart! nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, vi får nog fortsätta att uppfostra våra tvåbeningar till att bli snälla.

      Radera
  6. Jamar som Imma , att vi katter kanske inte heller kommit så långt ??
    Bara kolla in mig som tassar till Balthazar så fort jag får chansen ;-)
    Men visst hade det varit underbart om alla tagit väl tass om varandra både 4-benta o 2-benta !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, ja, ja, men tvåbeningarna kunde ju börja. Det är ju trots allt de som ställer till det värst.

      Radera
  7. Mjau, vi håller så klart med dig, hur vore det med en sådan underbar värld, där PRECIS alla är snälla mot varandra, både djur och människor.
    Vilket himmlens bra liv/värld man skulle leva då, *Drömmer*

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, tänk vad bra det vore...

      Radera
  8. Människor har något inbyggt fel, tror jag, som inte fattar grejen med att vara mot andra som man själv vill bli behandlad. Att sedan vi katter UPPFOSTRAR varann är något annat. Väl?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, helt rätt! Dessutom startar inte vi världskrig och sånt.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...