tisdag 3 april 2012

Katten Ninja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Idag är jag en glad katt igen. Ni vet nog varför? Gustav är hemma!  Det verkar som om han fått magkatarr eller magsår. Sånt går ju att reparera. I Gustavs fall blir det med dietmat. Även om han är lite missbelåten med att han inte får gå ut så är han nog glad att vara hemma igen.

Idag på eftermiddagen var blogghjälpen här. Hon var den enda tvåbeningen på hela katthemmet och för en gångs skull gjorde hon lite nytta. Hon delade ut godis till alla katter. Utom till en som inte får äta godis för han blir lätt dålig i magen då. Men hon gosade med honom så han blev lite nöjd i alla fall.

Blogghjälpen försökte lura mig genom att lägga godis under en dyna igen, fast det inte var första april. Ha! Precis som om inte jag kom ihåg vad hon gjorde häromdagen? Precis samma sak. Jag hittade godiset direkt.

16 kommentarer:

  1. Visst är det skönt att han är hemma igen. Man blir ju så orolig för sina vänner.
    Snyggt jobbat med att hitta godiset direkt, det borde väl visa vem som är smartast.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, det känns väldigt bra att han är hemma. Hoppas han slipper åka tillbaka till vettisen. Och tassen på hjärtat - är det nån som har tvivlat på vem av oss som är smartast?

      Radera
  2. Javisst är det skönt att Gustav är hemma igen! Hoppas att hans mage blir bättre av dietfodret! Tänk att blogghjälpen trodde att hon kunde lura dig. Det går ju inte. Det är du alldeles för smart för.

    Tass från Imma, abemissa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Imma, ibland är blogghjälpen nästan skrattretande. Hur kan hon ens tänka tanken att hon ska kunna lura MIG?

      Radera
  3. Du är en smart kisse! Klart att du hittade gottet genast!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jag behövda knappt leta en gång!

      Radera
  4. Skönt att Gustav är hemma igen!

    Tycker du ska bita blogghjälpen lite lätt i näsan nästa gång som hon försöker gömma ditt godis... det är ju ditt! Men du överlistar nog henne igen...

    *kliar bakom örat*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Esbe, visst är det skönt att han är hemma. Blogghjälpen klarar jag av med ena baktassen!

      Radera
  5. Jätteskönt att Gustav är bättre och fått komma hem. Förra året fick Hugo precis samma symptom, kräkningar med blod och vägrade äta/dricka. Han hade också typ magsår eller magkatarr. Vi tror han var allergisk mot sitt foder för nu mår han mycket bättre sen vi bytte till ett foder för känsliga/ allergiska katter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattfamiljen, ibland kan det vara väldigt enkla lösningar på problemen. Hoppas det är så i Gustavs fall också.

      Radera
  6. Visst är det härligt att Gustav är hemma! Bra att Blogghjälpen sköter sig även om hon försöker luras lite! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja eftersom jag genomskådar henne direkt så gör det inget om hon försöker luras.

      Radera
  7. Vi är också jamarglada över att Gustav är hemma och mår bättre. Tänk att blogghjälpen trodde att hon kunde lura dig. *skakar på morrisarna* Det vet ju alla att vi katter är smartare än så.
    Jamarfint kort på dig idag!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det är tur får blogghjälpen att inte jag lurar henne, för då...

      Radera
  8. Visst är det skönt att Gustav är hemma. Magsår låter i och för sig inte så roligt, med lite plåster så blir det nog bra snart. Blogghjälpen verkar vara generösare med gottisar när hon är ensam :) stackars kissen som inte får äta gottis. *suckar. Kan hon inte lägga några torrisar i en gottisburk? Då blir de genast mycket godare.
    nosgos å gottisar (som alla tål)
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maurice & Kajsa, jag ska säga till blogghjälpen att lägga torrisar i en godisask. Det var ett bra knep!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...