tisdag 27 mars 2012

Katten Ninja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Nähäpp, ingen blogghjälp här idag heller.  Nåjam, då tar jag tillfället i akt att berätta om lite annat. I söndags hade vi ju storpartaj hos Alice och hennes syskon. Vi kom ju hela katthemmet eftersom hon bor så nära. Lite knepigt att ta sig in genom porten, men vi fixade det också. Hoppas inte matte hörde att vi åkte på ledstången flera trappor ner när vi skulle hem. Vi sprang ju upp och åkte flera gånger också! Det var jättekul.

Sen har vi ju vunnit på Tasseriet  också! Det ska bli så spännande att se vad vi får från Wikki. Jag kan nästan inte vänta. Undrar om man skulle kunna skicka ner kattlimosinen för att hämta sakerna?

20 kommentarer:

  1. GRATTIS till vinsten!
    Ni får säker jättefina saker.

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, tack så mycket. JAg tror också vi får jättefina saker!

      Radera
  2. Att springa i trappor är jamarskoj. Det är nästan så jag funderar på att flytta upp till gammelhusse, för han har trappor hemma.
    Grattis till vinsten, ska bli spännande att få höra vad det var. *nyfiken*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, hoppas jag också får ett hem med många trappor. Fast huvudsaken är att det är snälla tvåbeningar där.

      Radera
  3. Jag är jamarglad att det var just ni som vann! Ska bli spännande att se vad ni får. Säkert en massa som kommer till glädje.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jag kan knappast sova för jag undrar så vad det är vi ska få. Hoppas sakerna kommer snart!

      Radera
  4. Jamarstort grattis till vinsten! Det skall bli spännande att se alla fina saker.
    Matte hörde ingenting när ni gick. Hon är som tur är väldigt svårväckt. De sista som tassade iväg var nog klosterkatterna bara några minuter innan mattes klocka ringde på morgonen. Klosterkatterna kan verkligen festa!
    Däremot tog matte fram snabeldraken igår kväll occh muttrade lite om ovanligt mycket katthår och sand på golven. *fnissjam*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, vilken tur att matte inte hörde nåt, det lev ju en hel del fniss. Klosterkatterna är riktiga festprissar. I deras sällskap blir det aldrig långtråkigt.

      Radera
  5. Svar
    1. Kattfamiljen, tack, det ska bli jättespännande att se vad vi får.

      Radera
  6. Visst var det kul hos Alice!! Jättekul att träffa alla! Vi är så glada att det var Blogghjälpen som vann Tasseriet! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, hoppas vi träffas snart igen på fest hos nån. Jag är också jätteglad att vi vann.

      Radera
  7. Jamars grattis till vinsten, Ninja
    Det var kul hos Alice, men vi hade lite svårt att hitta hit,
    men vi kom fram till slut iaf en stund.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, tack för grattiset. Nästa gång får ni jama efter kattlimosinen när ni ska på fest. Den kör alltid rätt.

      Radera
  8. Jamarlyckat födelsedagsparty Alice hade ordnat, måste jag jama. Visst var det lite trångt, men som man jamar: finns det hjärterum finns det stjärterum :-)
    Hjärtliga kattulationer till Tasserivinsten!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frasse, visst hade vi kul hos Alice, Jag tyckte inte det var trångt alls, särskilt inte sedan vi öppnade dörren till trappuppgången och åkte på ledstången!

      Radera
  9. Jam grattis, grattis. :) Det var jättekuligt hos Alice. Så trevligt att träffa er igen.

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nea, hoppas vi snart träffas igen. Det blir nog många partyn i vår.

      Radera
  10. GRATTIS till vinsten av ketet i Tasseriet !
    Jag missade tyvärr partyt hos Alice :(
    Har hört av så många att det var ett kanon party !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, vi saknade dig på partyt. Du måste se till att komma på nästa!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...