måndag 5 mars 2012

Katten Ninja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Idag måste jag pusta ut, som ni ser på bilden.  Det är inte blogghjälpen som blixtrat mig den här gången utan en snäll tjej som brukar vara på katthemmet och ta hand om oss. Fast nu ska hon smita. Hon och hennes klass ska åka bort nånstans och åka plankor på snö. Jättetokigt, om nån frågar mig.

Annars har jag mest legat och tänkt på saker idag. Bland annat tänkte jag på varför det är så att en del inte ger katter en chans i sitt nya hem. Andra är dumma på andra sätt mot sina katter och t o m överger dem. Men så finns det tvåbeningar som t ex Wikki  som bara sprutar ur sig idéer som gör att vi katter får det bra. Nu senast har hon hittat på nåt som heter Hittekattsbandet. Det är jättefint och man kan beställa det hos Wikki och köpa det på många katthem. Bland annat här på Södertälje Katthem. Fast jag tror att första laddningen jag beställde redan är slut så det är fler på väg.

Så nu undrar jag - varför är inte alla tvåbeningar lika snälla och duktiga som Wikki?

12 kommentarer:

  1. Svårt att veta, de e ju inte ens snälla mot varann, slåss och krigar och sånt. Tur det finns några som e snälla i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, visst är det tur att det finns några som är snälla. Fast jag tycker ALLA borde vara det.

      Radera
  2. Åtminstone skulle man ju önska att det fanns jamarmånga, överallt. Men bättre en Wikki i landet än ingen alls!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, ja vi får vara glada som hamnat i samma land som Wikki.

      Radera
  3. Fin bild på dig! Visst vore det bra om alla var som Wikki och Blogghjälpen..önskar..Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det behövs hur många snälla människor som helst. Dummisarna kunde flytta till månen till exempel.

      Radera
  4. Ja, Wikkis människor är underbara allihop. Men även blogghjälpen är jättesnäll. Jag fick t ex jättegoda sticks av henne som jag älskar, de är perfekta för mig då de var lätt tuggade( har lite problem annars ibland). Tackar ödmjukast för dem. Fast Matte har sagt att hon kanske tar med några till katthemmet kompis och bjuder dem där, vet inte vad jag tycker om det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Puma, det var bra att du fick några stickisar. Fast jag förstår att du är tveksam till att ge dem till katthemmet kompis. Fast de behöver nog lite godis också.

      Radera
  5. Åka plankor på snö? Pfft, heltokigt om jag får jama det själv.
    Vi önskar att det fanns många fler som Wikki, då skulle det nog inte finnas så många hemlösa kissar längre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, visst är det heltokigt? tänk om det gick att ordna fram många, många flera Wikkisar. Vad bra det vore.

      Radera
  6. Visst är det sorgligt när man inte riktigt ger katter chansen. Vi tycker att Wikki och hennes människor gör ett fantastiskt jobb - och ni bloggkatter från katthemmet med blogghjälpen också! Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, Wikki är fantastisk Och blogghjälpen gör väl så gott hon kan.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...