lördag 3 mars 2012

Katten Ninja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Som många av er vet har det varit bloggmöte i Örebro idag.  Det har varit ganska nervöst för jag har ju skickat dit blogghjälpen.

Nåjam, jag fick rapporter från Sören att blogghjälpen lyckades hitta rätt, givetvis tack vare mina exakta och korrekta vägbeskrivningar. Trots dem kan man aldrig andas ut innan man vet att hon är på plats.

Eftersom jag visste att hon kommit fram kände jag mig ganska lugn -- ända tills jag fick minst jamat oroande rapporter från Sambo och Roxy. De jamade ju på Wikkis  blogg häromdagen att de var väldigt oroliga för att deras matte skulle gå vilse eftersom hon skulle till bloggmötet med tåg till Örebro. Först fick de också rapporter om att deras matte kommit fram i god ordning.

Vad var det då som oroade oss alla? Jo, det kom plötsligt rapporter om att Sambo och Roxys matte och blogghjälpen skulle åka hem i samma bil! Blogghjälpen av alla skulle alltså se till att Sambos och Roxys matte kom hem - hon som knappast hittar hem till sig själv.

Det var svettiga timmar innan jag fick rapport om att blogghjälpen kommit hem som hon skulle. Jag väntar nu bara på rapporter från Sambo och Roxy att deras matte också kommit hem.

Jag får berätta mer om själva mötet i morgon när jag lugnat mig lite.

12 kommentarer:

  1. Du ska se att alla kommit hem till sitt precis som dom ska Ninja !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu är de hemma, men det visste jag ju inte igår.

      Radera
  2. Oj, oj,skönt att Blogghjälpen är hemma i alla fall nu hoppas vi att Sambo och Roxys matte hittat hem också. Tur att Blogghjälpen fick hjälp av dig annars vet man inte var hon hamnat! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, hon hade nog varit ute och snurrat i Lappland eller Skövde eller nåt om inte jag givit henne vägbeskrivning.

      Radera
  3. Sambo och Roxy3 mars 2012 kl. 20:51

    Kära Ninja, Förstår att du lagt ner mycket tid och energi på att få Blogghjälpen att hitta för matte säger att det gick PERFEKT och du kan vara stolt över henne! Matte kom hem tidigare än beräknat och godis och kattmat som hon handlat i Örebro var intakt!
    PS Hörde att Blogghjälpen också handlade godis - bara så att du vet...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sambo och Roxy, åh vad skönt att höra att jag slapp skämmas över henne. Och JÄTTETACK för informationen om godiset! Det var verkligen värdefull information!

      Radera
  4. Mjau, våran matte var oxå där, så dom ända hon träffade var:
    Wikkis matte, Klosterkatternas mattar, Max och Måns husse och förståss blogghjälpen.
    Några misade hon, säger matte,
    får väl bli en annan gång istället.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S blogghjälpen har berättat att hon träffade er matte också. Snällt av er att låna ut henne!

      Radera
  5. Skönt att det ordnade till sig till slut. Jag förstår att du blev alldeles svettig i pälsen ett tag. *buffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, svettig i pälsen är bara förjamet. Man kan ju aldrig veta vad hon tar sig för när man inte är i närheten.

      Radera
  6. Skönt att höra, att de är hemma igen. Det var nog tack vare dina utmärkta instruktioner! Sedan var det ju intressanta nyheter Sambo och Roxys matte kom med... det där med godis! Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, det här är ett jamande exempel på vad ett fungerande nätverk kan åstadkomma. Du ska inte tro att blogghjälpen själv hade berättat om godiset!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...