söndag 12 februari 2012

Katten Blitz på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Blitz på Södertälje Katthem.

Idag har det varit öppet hus igen. Det var några som tittade på katter, men de ville bara ha en katt och då föll ju jag bort, eftersom jag vill flytta tillsammans med brorsan Blade.

Blogghjälpen bjöd på godis idag. Hon sa att jag är definitivt den mest godisintresserade katten i min bur. Vet inte riktigt vad hon menar med det, men hon höll bort mig igen när mina kompisar fick godis. Jag tycker det verkade som om de fick mycket mer än jag, men blogghjälpen påstår att det var tvärtom. Hm, det tror jag vad jag vill om.

Nu ska jag äta lite sen är det snart sovdags. Vi hörs i morgon!

19 kommentarer:

  1. Visst är det oerhört märkligt hur andras godis kan räcka så mycket längre?! Findus har egna erfarenheter av detta. Trots mattes påstående om motsatsen, hyser han misstankar om att andra får mer... Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att jag skulle ha mycket att jama med Findus om. Vi är uppenbarligen lurade båda två.

      Radera
  2. Jag känner igen det där. På något underligt vis verkar jag alltid få mindre än Tindra, trots att husse säger precis som blogghjälpen - att det är tvärtom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, vad våra tvåbeningar säger är ju egentligen inte intressant, det intressanta är ju vad VI ser!

      Radera
  3. Du är så stilig Blitz! Du ska se att era människor kommer snart, det är ju viktigt att det blir rätt! Tänk det där med godisfördelning är svårt man vill ju alltid ha mer! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja, man vill ju i alla fall inte ha mindre än kompisarna!

      Radera
  4. Samma här... Smulan vill ha ALLA *mutter*

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, oj, det här verkar vara ett mer utbrett problem än jag trodde!

      Radera
  5. Åhh finis! En vacker dag så kommer er tvåbening komma förbi och då får ni flytta tillsammans <3

    Tihi, så hon jamar.. Kan väl aldrig vara för intresserad av godis heller *fniss*.

    Nosgos och Mjölkisar (smyger till dig med några extra)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rebellen, tack för extra godiset. Det behöver jag som är så svältfödd på godis.

      Radera
  6. Tänk att Mårrgan här säger samma sak, han är helt säker på att han får mycket mindre än oss andra. Sen att matte säger att han har mumsat i sig allt innan vi andra ens har hunnit smaka tror han inte alls på...
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, vad tvåbeningarna säger i godisfrågan tror jag inte ett dugg på. Vi VET ju att vi fått för lite.

      Radera
  7. Klart man vill ha godis.
    De andra hade kanske inte fattat att det var godis på g...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Max och Måns, de är lite trögare. Men jag förstår inte hur man inte kan fatta att det är godis på g?

      Radera
  8. Godis är gott så det är ju bara att hålla sig framme då ju annars kanske man inte får något.

    Nosgos

    SvaraRadera
  9. FÖrstår att det kan bli lite krångligt när man är två katter, men det är ju självklart att ni två brorsor ska försöka fortsätta bo ihop. Håller tassarna att det snart kommer en människa som inser att två katter ger dubbel kärlek och glädje :-)
    Det där med godisets förmåga att räcka länge till vissa och ta slut jamarsnabbt för andra är en av livets stora gåtor...
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frasse, blogghjälpen säger att förr eller senare är det nån som kommer och vill ha två katter - och just oss!

      Radera
  10. Just vid godisutdelningen och maten är det skönt att vara ensamkatt. Annars gillar jag kompisar, bara de e snälla.
    Passa på att tigga lite godis när det kommer besökare, då kanske matte inte hinner emellan.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...