måndag 2 januari 2012

Katten Madeleine på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Dina på Södertälje Katthem.

Idag har vissa av mina planer gått i stöpet! Vår vettis skulle komma på onsdag och sticka bland annat mig. Jag hade planerat att jag skulle gömma mig längst inne i iglon, så han inte skulle hitta mig. Men vet ni vad som har hänt? Han kom idag istället! Och innan jag visste ordet av satt jag i hans knä och fick ett stick!

Nåjam, nu är det gjort. Och det kanske inte bara är tokigt, för nu kanske, kanske husse hämtar mig redan i morgon. Nu hinner jag inte skriva mer idag, för jag måste planera och packa och ge sista instruktionerna till min efterträdare och så där.

28 kommentarer:

  1. Men oj, kom stickisen redan idag? Tänk att det aldrig kan vara någon ordning på tvåbeningar och deras planering. Nåjam, nu kanske husse kommer redan imorgon. Vi håller tassarna för det! Vi förstår att du fick tassarna fulla nu.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  2. Så bra att du är resklar redan! Vi håller tassarna att husse kommer och hämtar dig imorrn :)

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Men jisses här går det undan med den billiga leverkorven :)
    Så bra att sticket i nacken redan är avklarat , då får vi hoppas att din husse kan hämta dig redan imorgon då !!

    SvaraRadera
  4. Jag jamar bara: Hade det varit du som hade ansvarat för vettisens kalender så hade denna förväxling av dagar aldrig skett. Vettisen skulle kanske ha nytta av den fina Wikki-kalandern jag vann... fast då får han köpa en egen för min får ingen annan lägga tassarna på :-)
    Tror du att husse kommer i morgon? Det känns vemodigt men jag är jamarglad för din skull, det är jag, det är bara det att man måste vänja sig...
    Tassklappar

    SvaraRadera
  5. Nämen kom den idag? Jamars! Det var ju både bra och dåligt kompis, det enda bra är ju att du slipper tänka på den lika mycket och kan tänka på nya hemmet och hur du ska få din efterträdare klar med sin utbildning.. Du har gjort ett fantastiskt jobb med bloggen och allt.. Svårt att göra bättre, mycket svårt! Kommer sakna dig och hoppas din husse ger dig en blogg ;-) så vi kan hålla kontakten.. Nosgos och Tassklapp

    SvaraRadera
  6. Så bra, att vettisen kom redan idag, så du fick ditt stick! Då behöver du inte tänka på det, utan kan bara tänka på allt som ska skötas. Du har ju jamarmycket att fixa nu inför flytten. Lycka till, kompis!
    Tasskramar
    M & V

    SvaraRadera
  7. Men det var ju ändå bra (även om stick inte är roligt!)!! För då kan du ju flytta hem fortare!! Underbart för dig!! Jättestort lycka till från Beata, Doris, Sunny och matte!

    SvaraRadera
  8. Det är det jag alltid tyckt... tvåbeningar kan man inte lita på! Först talar de om vad de skall göra och när, och sedan gör de något helt annat *suckar*. Fast det ÄR ju bra om du får komma hem till din husse redan i morgon! Vad händer sedan? Ordnar han en blogg åt dig? Vi måste ju hålla kontakten på något vis, jamar jag...

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  9. Skönt att vara av med det där sticket. Och tänk om husse kommer redan imorgon?! Tror inte att du kommer att sova så bra inatt. Vi kommer att sakna dig jättemycket men hoppas att du får det toppenbra hos husse. Jamar som Klosterkatterna, vi vill ju hålla kontakten.Massor med kramar och nosgos från oss och matte

    SvaraRadera
  10. Vilken lurig vettis som kom idag. Fast nu är det ju gjort, så nu slipper du tänka på det mer.
    Glöm inte att packa ned extra dentisar.

    SvaraRadera
  11. Skönt att ha sticket överstökat i alla fall även om det inte gick som planerat. Somsagt nu får du väll förhoppningsvis flytta fortare till husse :-D
    Förstår att det är mycket att fixa nu innan du flyttar. Skall bli spännande att få se vem som blir din efterträdare.

    SvaraRadera
  12. Dina lilla, tänk om det är sista gången du bloggar? Är blogghjälpen informerad? Är din efterträdare utsedd? Katthemmet kanske måste ta in en vikarie tills nya bloggkatten är varm i pälsen? Glöm inte packa MATTAN!! Närhelst det blir så önskar vi dig LYCKA TILL i ditt nya hem!
    Nospuss

    SvaraRadera
  13. MEN Dina, du måste på ngt sätt ordna så vi inte tappar kontakten. kommer att sakna dig jamars mycket. Du får skaffa dig ngn blogg, när du kommer hem till ditt egna hem.

    Tass tass

    SvaraRadera
  14. Lilla fina Dina:
    Hoppas så att allt ska gå bra hos nya husse och att han är jamarsnäll!

    Det är säkert otäckt de första dagarna, men sen blir det bra!

    Nosbuffar i massor
    Linnsen, Frank och Lurrvar

    SvaraRadera
  15. Alice, visst är det ingen ordning på nånting när tvåbeningarna ska bestämma. Undrar hur det ska gå när jag flyttar...

    SvaraRadera
  16. Hjulia Huller om Buller, det blir hämtning i mrgon som det var bestämt från början.

    SvaraRadera
  17. Kjelle Bus, min husse kommer i morgon!

    SvaraRadera
  18. Frasse, vettisen har redan fått en kalender från oss på Södertälje Katthem, men det hjälper visst inte...

    SvaraRadera
  19. Rebellen, jag ska jama med husse om vi kan höra av oss på nåt sätt även sedan jag flyttat. Fast först måste jag ju bo in mig ordentligt.

    SvaraRadera
  20. Mozart och Vincent, där jamade ni ett sant jam. Jag har hur mycket som helst att göra nu innan jag flyttar. Hoppas jag hinner med allt.

    SvaraRadera
  21. Beata, Doris, Sunny och matte, trots allt känns det ju bra att ha det gjort. Men jag tycker det är onödigt med de där sticken.

    SvaraRadera
  22. Imma, tänk om de inte hade oss katter, vilken röra det skulle bli! Men man får ju ursäkta de små liven, det förstår ju inte lika mycket som vi.

    SvaraRadera
  23. Dui och Deco, husse kommer i morgon, för han måste göra lite saker först.

    SvaraRadera
  24. Sippo, ja det var en riktig luris, fast han är jamarsnäll egentligen. Ska påminna om dentisarna!

    SvaraRadera
  25. Kattfamiljen, vi håller på att hårdplugga nu, min efterträdare och jag. Det är mycket att lära sig som bloggkatt.

    SvaraRadera
  26. Sambo och Roxy, blogghjälpen är informerad. Hon får nu hjälpa en av mina kompisar att blogga. Det är många här som har mycket att berätta må ni tro.

    SvaraRadera
  27. M, C, T, S, jag vet ännu inte om husse brukar blogga, men på nåt sätt ska jag nog kunna jama om hur det går i mitt nya hem.

    SvaraRadera
  28. Linnsen, Frank och Lurrvar, lite nervöst är det allt, men eftersom husse är så snäll så ska det säkert gå bra.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...