fredag 23 december 2011

Katten Dina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Dina på Södertälje Katthem.

Tror ni att det är jag på bilden? Hi-hi, där lurade jag er allt. Det är en av mina tidigare bloggkompisar, Nikita! Hon önskar God Jul och Gott Nytt År och skickar massor med kramar till alla bloggkompisar och kompisar på katthemmet. Nästa år ska jag göra likadant. Kommer ni att komma ihåg mig då?

I morgon är det ju julafton och sen kommer det flera helgdagar. Tvåbeningar springer omkring som tosingar för att hinna med allt. Tror ni att alla gör så? Nä, faktiskt inte. Det finns flera snälla människor som ställer upp på katthemmet även de här dagarna för att ta hand om oss, ge oss mat och gosa med oss. Är inte de värda ett nobelpris? Det tycker jag de skulle ha.

32 kommentarer:

  1. Nämen är det Nikita? *stirrar* Äschjam, alla kattfröknar är ju lika söta.
    Skönt att det finns dem som ställer upp för er på katthemmet under julen.

    SvaraRadera
  2. Svarta som synden. Mao jamars vackra båda två. :-)

    Ett nobelpris är det minsta de är värda.
    Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Åh vad roligt att få en hälsning från Nikita!!! Nästa år då vi får en hälsning från dig Dina också, så blir vi också jamarglada!!! Det är så härligt att höra hur det löser sig så bra för er och att ni hittar era människor, trots allt!

    Har du utsett din efterträdare nu?

    nosgos å dan-före-dangottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  4. Klart vi kommer att komma ihåg dig! Och här håller vi med, de som engagerar sig på ett så fantastiskt sätt är värda alla pris i världen!

    SvaraRadera
  5. Det var roligt, att få en julhälsning från Nikita! Och inte kommer vi glömma katten Dina!
    Håller med om att det borde finnas någon slags nobelpris att dela ut till alla snälla människor som tar av sin julhelg för att dela den med er. Fast jag är ganska säker på att ni också visar er uppskattning! Hoppas ni får en fin jul med litet extra godis!

    SvaraRadera
  6. Vad jamarskoj med en hälsning från Nikita! Vi ser fram emot att få en hälsning från dig nästa år där du berättar hur bra du och husse har det! Alla snällingar på katthemmet förtjänar absolut ett pris tycker jag.
    Vi vill passa på att önska dig, blogghjälpen, alla dina kompisar och alla snällisar på katthemmet en jamargod jul! Wilma, Mårrgan och Bosse jamar instämmande och matte hälsar också.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  7. Klart att vi kommer att komma ihåg dig, vi kommer ju ihåg Nikita också. Hoppas att det blir lite extra gottisar imorgon.Nosbuff

    SvaraRadera
  8. ooops nu försvann vårat inlägg här :( så vi gör om det

    Jamade så här: att det är klart att vi kommer att komma ihåg dig nästa jul oxå, när du har fått bo in dig hos din husse.
    Vi önskar dig en fridefull GOD JUL, Dina

    SvaraRadera
  9. Klart att vi kommer att komma ihåg dig Dina !!!
    Kuligt att få en Julhälsning från Nikita oxå :)
    Jomenvisst borde dom som ställer upp för er alltid få Nobelpriset !
    Önskar er alla en riktigt föjdefull , fridfull o busfull God Jul !!!

    SvaraRadera
  10. Alla som jobbar på katthem på stora helger är värda så mycket mer än ett Nobelpris! ♥

    God Jul allihop på Katthemmet!

    SvaraRadera
  11. Så himla jamarkul, att få en hälsning från Nikita! Vi har saknat henne på bloggen.
    Klart vi minns dig, Dina om ett år!
    Tasskramar och God Jul!
    M & V

    SvaraRadera
  12. God Jul önskar Östgötakatterna alla missarna på Södertälje katthem och blogghjälpen får en extra stor kram och många nosbuffar

    Malin

    SvaraRadera
  13. God Jul till dig och alla dina kompisar där. hoppas ni alla får nya tvåbenta att ta tass om snart.

    SvaraRadera
  14. Vi önskar dig, Nikita, blogghjälpen och alla andra på katthemmet en riktigt god jul med massor av mys och god mat!
    Och så håller vi tassarna att det kommer många blivande hussar och mattar till er i jul!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  15. Ni är så vackra helsvarta damer båda två, men lite svårt hade vi nog att se vem det var. :) Vi vill passa på att önska er kissar på Katthemmet (och inte minst den snälla personalen som ställer upp) en riktigt God Jul! Och Dina, nu är det inte länge tills din egen husse kommer! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  16. Sippo, vi är nog lite lika till utseendet Nikita och jag. Fast till sättet är vi olika säger blogghjälpen.

    SvaraRadera
  17. Max och Måns, tänk om det gick att instifta ett kattnobelpris! Vad bra det skulle vara.

    SvaraRadera
  18. Maurice & Kajsa, jag håller på att träna min efterträdare nu. Det ska nog gå bra tror jag.

    SvaraRadera
  19. Victoria, jag önskar att jag hade massa pengar som jag kunde ge dem som hjälper oss. Det är de värda.

    SvaraRadera
  20. Gustav, det fina är ju att de som jobbar här tycker att umgänget med oss är belöning nog. Det är tur för oss det.

    SvaraRadera
  21. Alice, vad kul att få hälsning från er allihop. Hälsa tillbaka till Wilma, Mårrgan och Bosse och säg att jag önskar er alla en fin helg.

    SvaraRadera
  22. Dui och Deco, det låter bra att ni kommer komma ihåg mig. Jag kommer ihåg er också må ni tro.

    SvaraRadera
  23. M, C, T, S jag önskar er en fin helg också!

    SvaraRadera
  24. Kjelle Bus, klart du önskar en busfull jul! Vi busar på så mycket vi kan här.

    SvaraRadera
  25. Linnsen, jag skulle vilja att alla som jobbar på katthem i hela världen skulle få priser hela tiden. Det är de värda.

    SvaraRadera
  26. Mozart & Vincent, hoppas jag kommer höra av mig flera gånger innan nästa jul. Fast inte från katthemmet, utan hemifrån.

    SvaraRadera
  27. Malin, både vi katter och blogghjälpen tackar och önskar dig detsamma. Vi tycker du är en av många som borde ha nobelpris.

    SvaraRadera
  28. Pelle, jag hoppas också att alla mina kompisar får snälla människor att ta tass om snart.

    SvaraRadera
  29. Vi önskar er alla 2- och 4benta en härligt God Jul och Gott Nytt År! NosPuss Wikki & Nova med människor

    SvaraRadera
  30. Gunilla & Frasse, jag skulle önska att det kom så många snälla människor som ville ta tass om alla mina kompisar så det blev alldeles tomt på katthemmet! Tänk om det skulle bli så en dag.

    SvaraRadera
  31. Findus, Isak och Rasmus, hoppas ni också haft en fin jul. Nu dröjer det nog bara nån dryg vecka tills jag flyttar hem!

    SvaraRadera
  32. Wikki & Nova med människor: hoppas ni också får en toppenhärlig jul. Alla som jobbar med katter behöver vila lite så vi orkar fortsätta vårt viktiga jobb.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag är det inte jag som är på bilden. Min kompis, Liam, flyttade till ett eget hem för några daga...