söndag 25 december 2011

Hej, det är Dina på Södertälje Katthem.

Det är fortfarande helg. Jag märker inte så mycket av det, för hit till katthemmet kommer det snälla människor varje dag oavsett om det är helg eller vardag.  

Igår hade jag ju gjort en award till dem. Jag är inte så var att göra awarder, så den ser lite lustig ut, men blogghjälpen sa att hon inte tycker det gör något, huvudsaken att de som får den förstår att vi uppskattar vad de gör för oss.

Jag har funderat en del idag också. Bland annat har jag kommit fram till att jag gillar vanliga dagar bäst. Allra mest för att min husse inte åker bort då, tror jag i alla fall. Men också för att jag, liksom andra katter, inte vill ha några förändringar i det som är bra. Många katter upplever ju att deras människor reser ifrån dem när det är helg. En del till och med utan att se till att katten har nån tillsyn! Usch, för såna tvåbeningar.

Till dem som bryr sig om katter, på Södertälje Katthem, på alla andra katthem och i andra hem där det finns katter eller där man på andra sätt månar om oss, sätter jag in min award för andra dagen i rad.

 
DINAS AWARD

Till världens snällaste kattmänniskor












Den här awarden är till ALLA som hjälper katter på olika sätt. 
Ni är värda så mycket.    


18 kommentarer:

  1. Jo dom där 2-benta åker nog mest bort när det är helger , det är min erfarenhet i alla fall.
    Jag tycker minsann att din award är fiiin Dina och det är jättefiiint av 2-benta att ställa upp på katthem vardag som helgdag så alla dom är helt klart värda en award !!

    SvaraRadera
  2. Hej söta Dina!

    Matte säger att hon tackar för awarden, för hon tog åt sig lite eftersom hon så sent som i fredags skjutsade en katthemskisse till stickisen (ja, utöver mig och Lurrvar förstås).

    Har din julklapp kommit än???

    Vad skönt att julen är förbi nu så att din husse snart kommer! Vi förstår att du har tröst i din matta, men den är ju ändå inte husse!

    ♥ och nosgos från Linnsen, Frank och Lurrvar
    med matte

    SvaraRadera
  3. God fortsättning på dig, Dina.
    Du får höra av dig sedan du har kommit hem till din husse, så vi får veta hur det går för dig.

    Tass Tass

    SvaraRadera
  4. Det är ju helknäppt att åka bort när man har en trevlig katt eller två hemma. Tänk så trevligt man kan ha det hemma istället.

    SvaraRadera
  5. Vilken jamarfin award du har tassat ihop! Tänk, nu är det inte långt kvar innan du får åka hem till husse. Var det efter nyår du flyttar? Här vill vi att nyår snabbt skall vara över, vi tycker det är jamarläskigt med alla raketer. Här hörs dem väldigt bra och dessutom ekar det väldigt mellan husen, så vi är glada över att matte lovat vara hemma med oss och hålla tassen när det blir för läskigt.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. Jättefin Award!
    God fortsättning Dina!
    Nosbuff

    SvaraRadera
  7. Vanliga dagar ÄR bäst, såvida inte ledigheten ger extra tillfälle till gos och mys, förstås. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  8. Vilken fin och viktig award! Det är bäst när ens människor är hemma det tycker i alla fall vi.Nosbuff

    SvaraRadera
  9. Jag gillar inte heller när rutinerna bryts, om det inte är för att dela ut extra mat och gos förstås :-)
    Men snart kommer din husse och hämtar dig. Matte och jag kommer att sakna dig men vi är så glada för din skull!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  10. Kjelle Bus, det var bra att du tycker min award är fin. Jag vill ju gärna uppmuntra alla som hjälper oss hemlösa katter.

    SvaraRadera
  11. Linnsen, Frank och Lurrvar, vad snällt av er matte att skjutsa en katthemskatt till vettisen. Hon är definitivt en av de som ska ha awarden!

    SvaraRadera
  12. M, C, T, S, hoppas husse har en dator hemma, annars får jag höra av mig via blogghjälpen.

    SvaraRadera
  13. Sippo, exakt! Är det inbyggt i tvåbeningars system att de måste åka iväg så fort det är nåt?

    SvaraRadera
  14. Alice, det var snällt av er matte att stanna hos er och hålla tassen när det smäller ute. Kan man inte fira nyår utan smällare om man är tvåbening?

    SvaraRadera
  15. Max & Måns, tack för berömmet. Nu blir jag jamarglad!

    SvaraRadera
  16. Findus, Isak och Rasmus, om ovanliga dagar betyder mer gos och mys är det ju en helt annan sak. Men om det betyder resa bort är det inget vidare.

    SvaraRadera
  17. Dui och Deco, kul att ni tycker om mon award. Och visst är det bäst när ens tvåbeningar är hos en?

    SvaraRadera
  18. Frasse, man måste ju vara lite flexibel. Om helger betyder mer mat och gos får man ju acceptera det.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...