lördag 26 november 2011

Katten Dina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Dina på Södertälje Katthem.
 
Jag antar att alla bloggkatter vet vad Kattens Dag är. Det är det nämligen idag och i morgon och det firas på olika sätt och på olika håll.

Själv har jag ordnat med närvaro av snälla människor från Södertälje Katthem på Djurmagazinet i Södertälje och på Hornbach i Kungens Kurva. Det har varit ett pussel att få ihop var de skulle stå, hur länge, vad de skulle ha med sig o s v, men det har gått bra. Blogghjälpen har berömt mig och i morgon ska jag få godis som tack.

Fast jag har ordnat med mer må ni tro. De som kommer hit på öppet hus i morgon ska nämligen få både kaffe och pepparkakor, och så har jag köpt lite godis också, fast det kanske inte räcker till alla om det kommer många. Men kaffe och pepparkakor räcker nog till alla. Kommer ni?

Har ni förresten sett att jag blivit gästbloggare hos Frasse ? Gissa om jag är stolt?

14 kommentarer:

  1. Hej Dina!
    Hoppas det kommer många på *öppet hus* i morgon söndag. Hoppas oxå att du får ett eget hem framöver, *Tassarna upp*

    Önskar dig en Trevlig 1:A Advent

    Tass tass

    SvaraRadera
  2. Vi läste ditt inlägg hos Frasse.
    Jamarbra skrivet.

    Du står verkligen i, glöm inte bort att vila med.
    Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Du är en kisse med många myntabollar i luften. Jag tycker nog du borde få fira kattens dag imorgon med att bara bli uppassad.

    SvaraRadera
  4. Du var en jamarbra gästbloggare hos Frasse!

    Du har så många bra projekt på gång, så här kommer ett litet varningens ord:
    Var rädd om dig, så att du inte går in i den där illa beryktade väggen.
    Tyvärr, lär den vara hård och inte ens rättvis.
    Vi gillar dig, Dina!
    Lycka till på öppet hus!
    Nosbuffar
    M & V

    SvaraRadera
  5. Oj, vad du har jobbat hårt. Hoppas du får mycket godis, för det är du värd.

    SvaraRadera
  6. Vi gläds med blogghjälpen åt att proverna visade att hon var frisk! Sedan tycker vi, att ni har jättemycket på gång på katthemmet. Tur att du kunde hjälpa till att planera Kattens Dag. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  7. Hej Dina !
    Så duktig du varit som organiserat var representanterna från katthemmet ska vara på Kattens Dag firandet !
    Hoppas det kommer riktigt många och hälsar på imorgon på erat öppet hus !
    Tyvärr har jag lite långt till Stockholm :(
    Idag har jag varit och firat Kattens Dag i en Arken Zoo butik med min matte hela dagen , så nu är jag trött må du tro !

    SvaraRadera
  8. M, C; T, S, det kom faktiskt en hel del tvåbeningar på öppet hus idag, men mina människor kom inte.

    SvaraRadera
  9. Max och Måns, idag har jag tagit det lite lugnt, bara fixat med kaffe och pepparkakor här till öppet hus.

    SvaraRadera
  10. Sippo, bara bli uppassad? Jag? Nä, sånt förekommer inte här. Jag måste jobba hela tiden för att allt ska går runt.

    SvaraRadera
  11. Mozart och Vincent, vad snälla ni är som tänker på att jag ska ta det lugnt. Jag ska inte gå in i nån vägg och det har jag jamat till blogghjälpen att hon inte heller ska göra.

    SvaraRadera
  12. Skrutten och Skorpan, lite godis brukar jag få, men inte alls tillräckligt.

    SvaraRadera
  13. Findus, Isak och Rasmus, det ingår ju i mitt jobb som bloggkatt att ordna med saker. Jag tycker ju det är kul även om det är mycket att göra.

    SvaraRadera
  14. Kjelle Bus, jag såg vilken fin insats du gjorde på Kattens Dag. Heder åt dig som ställer upp för oss alla.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...