söndag 20 november 2011

Katten Dina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Dina på Södertälje Katthem.
 
Nu har det varit öppet hus här på katthemmet igen, men det kom inte så många. Kanske ville tvåbeningarna inte gå ut när det regnade och blåste så mycket? I alla fall var blogghjälpen här och hade ett möte som jag förberett. Annars hade de väl fått sitta hela natten, kan jag tro.

När mötet var klart kom hon in till mig. Då passade jag på att klaga på en sak som jag tänkt på. Alla mina bloggkompisar har ju nya bilder på sig nästan varenda dag. Jag har bara några bilder som blogghjälpen växlar mellan. Så jag sa till henne att nu får hon fixa lite nya bilder på mig, så inte de som läser min blogg tröttnar på att titta på samma bild jämt.

Blogghjälpen sa att det är riktiga katter och kattmänniskor som läser min blogg, inte såna där dummisar som överger katter för att de tröttnat på dem, så hon trodde inte det var nån fara, men hon tog lite nya bilder i alla fall. En ser ni här bredvid.

20 kommentarer:

  1. Oh Dina! - Inte tröttnar vi på bilder på dig även om de inte är nytagna. Du är en så vacker katt och hade jag inte redan så många fina katter, så hade jag gärna velat adoptera dig, men jag måste ju kunna sköta mina katter ordentligt och det kan man inte om man har för många. Dessutom börjar jag bli gammal och det tar på krafterna att sköta lådorna på ett bra sätt. Jag tror säkert att dina människor/din människa kommer och att du kan få ett hem - som verkligen är ett HEM med kloka och goda människor, som vet att ta väl vara på en så fin kattflicka som dig. Lita du på blogghjälpen. Hon finner dig ett bra hem där du är viktigast!

    Nosbuffar och kindkel
    Gammelmatte Gitte

    SvaraRadera
  2. Klart vi inte tröttnar på din bild, men det är ju förstås alltid mysigt att se nya bilder också.

    SvaraRadera
  3. Vi håller med! Inte tröttnar vi att titta på bilderna av dig - men det är spännande att se att du blir lika vacker på ALLA fotona!! Det är det minsann inte alla som blir..
    Nospuss♥

    SvaraRadera
  4. Vi jamar med Klosterkatterna. Du är jättefin. Vi hoppas att dina människor kommer snart.Nosbuff

    SvaraRadera
  5. VI håller såklart med de andra jamarna.
    Svart som synden = urtjusigt!

    SvaraRadera
  6. Inte kan vi tröttna på en så söt missa som du! Men det var ett jamarfint kort på dig idag! Skönt att du hjälpte blogghjälpen ikväll så att de slapp sitta hela natten.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  7. Jamars, inte tröttnar vi på din fina bild här,
    så fin som du är, Dina.
    Matte säger som Gammelmatte
    OM det inte funnits så många katter här,
    så hade hon gärna hämtat dig,
    så kattvän hon är!
    Tass Tass

    SvaraRadera
  8. Du är så söt Dina, gamla bilder eller nya spelar ingen roll, Nosbuff!

    SvaraRadera
  9. Du är så fin, vare sig bilderna är nya eller gamla! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  10. Gammelmatte jag skulle väldigt gärna vilja bo hos er, men jag förstår ju att man inte kan ha hur många katter som helst att ta hand om. Jag tycker ni gör ett kanonjobb, fastän jag inte bor hos er.

    SvaraRadera
  11. Sippo, det var tur att ni inte tröttnar på mina bilder. Men jag blev lite orolig ett tag.

    SvaraRadera
  12. Sambo & Roxy, tycker ni verkligen att jag är fin på alla bilder *stora ögon*. Vad glad jag blir.

    SvaraRadera
  13. Dui och Deco, det var snälla jamat av er. Ni är ju också jättefina, precis som alla mina andra bloggkompisar och kompisar här på katthemmet.

    SvaraRadera
  14. Max och Måns, åhh, tycker ni? Ni har ju ganska mycket svart på er också.

    SvaraRadera
  15. Alice, det är ju bättre att hon ägnar sig åt oss katter än sitter i möten tycker jag, så därför måste jag ju hjälpa henne.

    SvaraRadera
  16. M, C; T, S, det är synd att så snälla mattar redan har så många katter som de kan ta hand om. Men en dag kommer det nog nån som har plats för mig också. Det säger blogghjälpen också.

    SvaraRadera
  17. Pelle, vad snällt sagt. Då kan jag säga tll blogghjälpen att hon kan använda både de nya och de gamla bilderna.

    SvaraRadera
  18. Findus, Isak och Rasmus, det var snällt sagt av er. Eftersom flera av mina kompisar sagt så tror jag vi kan använda både de gamla och de nya fotona.

    SvaraRadera
  19. Vilken tur att du hjälpte blogghjälpen med det där mötet så att det blev tid över för gos också :)
    Inte tröttnar vi på att se samma fina bilder på dig om och om igen , du är så söt , så söt Dina *rodnar om nosen*

    SvaraRadera
  20. Blogghjälpen har alldeles rätt, vi tröttnar ALDRIG på dig, Dina. Men det hindrar ju inte att det är roligt att få se dig i lite nya vinklar :-)
    Tur du tassisterade vid mötet, nu är det väl läge att kassera in lite godis som ersättning för allt jobb? :-)
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...