lördag 19 november 2011

Katten Dina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Dina på Södertälje Katthem.


Idag är det lördag och då brukar inte blogghjälpen vara här, men idag var hon det en kort stund på eftermiddagen. Hon skulle lämna ut en av mina kompisar som ska få flytta till ett kanonhem. Blogghjälpen sa att det borde finnas många fler såna hem och i ett av dem borde jag få bo. 

Eftersom den här familjen hade en lite äldre katt hemma så trodde de att det vore bättre med en kattunge än med en vuxen katt, som jag.

Det var i alla fall bra att den här kompisen lämnades ut idag, för då fick vi lite godis. Jag har sagt till blogghjälpen att jag tänkte införa en kravlista på katthemmet. Ett av kraven är att ALLA katter ska få godis VARJE dag. Tyvärr tände inte blogghjälpen alls på idén. Jag tror inte hennes omdöme är så utvecklat så att hon kan skilja en bra idé från en dålig. Tror jag måste jobba på att förbättra det.

14 kommentarer:

  1. Åh så kul att en av dina kompisar fick flytta idag :)
    Min matte tror oxå att det är bättre att en liten katt flyttar in till en stor.
    Fortsätter hålla tummar och klor i kors att dom rätta människorna snart kommer och tar dig med sig !

    SvaraRadera
  2. Väldigt underligt det där med att ni inte kan få godis varje dag. Det är flera av dina föregångare som försökt jama blogghjälpen till rätta angående det. Hoppas du lyckas bättre.

    SvaraRadera
  3. Jo jag kommer så väl ihåg att blogghjälpen hade lite konstiga ideer när det gäller godis, att det inte skulle vara nyttigt med godis varje dag. Tyvärr har matte samma konstiga inställning. Det förstår väl alla att godis är gott och därför måste det ju bara vara nyttigt.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Ni är värda godis varje dag.
    Men det är kanske inte så bra för tänderna. ;-)

    SvaraRadera
  5. Alltså tvåbeningars åsikter om godis är lite konstiga. Undrar vad det kan bero på.

    Nosgos på dig.

    SvaraRadera
  6. Klart ni ska ha godis varje dag, en jättebra idé tycker vi. Kul att en av dina kompisar fick sitt hem idag, dina människor kommer nog snart tror vi.Nosbuff

    SvaraRadera
  7. Har nog sett att de där tvåbeningarna själva tar för sig av godsaker. Så jag ber om att få något smaskigt när jag kommer in från patrullering o brukar få det oxå. Ibland mina Bilanx torrisar , andra gånger Dentisar eller Tempteitions från Whiskas.Eller ost, helst Västerbotten. Bara lite räcker, att jag får något är viktigast.

    SvaraRadera
  8. Kjelle Bus, ja det kanske är bättre med en liten katt. Fast jag är ganska liten till växten också.

    SvaraRadera
  9. Sippo, jag tycker hon är väldigt envis ibland, blogghjälpen. Ibland kan det ju vara bra, men just när det gäller godis är det en katastrof.

    SvaraRadera
  10. Alice, jaså din matte har samma tokiga inställning till godis som blogghjälpen? Det är inte alls bra.

    SvaraRadera
  11. Max och Måns, det där att godis inte är bra för tänderna tror jag bara är skrock. Det har tvåbeningarna hittat på bara.

    SvaraRadera
  12. Nea, jag kan ju förstå dom på ett sätt, för DERAS godis är ju verkligen inte gott. Men det godis jag vill ha är jättegott och säkert väldigt nyttigt också.

    SvaraRadera
  13. Dui och Deco, jag ska minsann visa blogghjälpen vad ni jamar. Hoppas hon lyssnar mer på er än hon gör på mig.

    SvaraRadera
  14. Pelle, kan bara gratulera till att du fått så kloka och snälla tvåbeningar. Hoppas jag också får det snart.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...