lördag 22 oktober 2011

Katten Madeleine på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Madeleine på Södertälje Katthem.

Idag börjar en väldigt speciell vecka för mig. Det är, om allt går som min nya familj och jag planerar, sista dagen av alla veckans dagar som jag är på katthemmet! Sista lördagen, i morgon sista söndagen o s v.  Ni kanske kan tänka er att det känns väldigt omtumlande?

Jag minns inte precis vilken dag jag kom hit, men det var ungefär 15 april 2010. När jag flyttar på fredag har jag tillbringat 587 dagar på katthemmet. Tur att mina människor förstår att det kan ta lite tid att ställa om sig då.

Ikväll när alla snälla tvåbeningar som hjälper oss katter här på katthemmet har gått hem, tror jag vi ska ha avskedsfest. Det är flera av mina kompisar som ska flytta på fredag också, så det är verkligen befogat med en fest. Som vanligt är alla välkomna hit!

24 kommentarer:

  1. Stor nedräkning! Vi tassar genast iväg till festen, tar med strömming, hoppas ni gillar det! Klart vi ska fira att du och flera kompisar fått era hemma! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Tänk så spännande! Vi är så glada för din skull, speciellt Tindra, hon är helt till sig i pälsen.
    En avskedsfest låter inte helt fel.

    SvaraRadera
  3. Att både du och flera av dina kompisar har fått egna 2-beningar det är verkligen värt att fira. Det kommer bli stort kattgung hos er, det är vi säkra på!!!

    SvaraRadera
  4. Kul att du får nytt hem! Hoppas att allt blir bra! En fråga, vad heter kontaktpersonen för Södertäljekatthem som kan hämta ut paket? Jag kan inte hitta svaret jag fick tidigare i somras...

    Hälsningar

    SvaraRadera
  5. PARTY - vi kommer med 587 dentisar!! - ♪♪PARTY♪♪

    SvaraRadera
  6. Vi kommer! Skall bara låsa in våra mattar först, så att de inte får för sig att lämna huset igen...

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  7. Vi kommer också och smugglar med oss lite tonfisk *viskar jättetyst*, bara matte och husse går och sover nån gång *blink*

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
  8. Tass tass, vi kommer oxå till Festen
    Vi tar med oss: räkor, lite tonfisk en lite lax +grädde.
    Klart det ska firas nu när ni är fler som ska flytta hem till eget Boende. Hurrjam till er alla.

    =^.^= =^.^= =^.^= =^.^=

    Tass Tass

    SvaraRadera
  9. Vi tassar genast iväg till partyt och hoppas vi inte kommer försent. Vi skall bara byta om till partypälsarna och springa förbi köket och se om vi hittar gottis att ta med, sen kommer vi alla fyra!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  10. Mjau, så spinnande med en fest! Men det blir nog med lite blandade känslor man tassar dit... Men även om saknaden blir stor så är vi såklart mest av allt så innerligt glada för din skull!
    Tassklappar

    SvaraRadera
  11. Är så glad för dig Madeleine. Du kommer att få det så bra så det inte är jamat! Det vet jag.

    Nosgos

    SvaraRadera
  12. Dui och Deco, kul med kattkompisar som alltid ställer upp!

    SvaraRadera
  13. Sippo, jag Tindra vet ju hur det känns. Det är ju faktiskt inte mer än ett år sen hon var i mina pälsar.

    SvaraRadera
  14. Puma och Sixten, att man fått ett alldeles eget hem, det är verkligen nåt som är värt att fira!

    SvaraRadera
  15. Karlavagnen, di kan skicka det till mig: Södertälje Katthem, Astrid Åkesson, Morabergsvägen 6D,152 42 Södertälje.

    SvaraRadera
  16. Sambo & Roxy Kanon! Här ska käkas dentisar!

    SvaraRadera
  17. Imma, klokt att låsa in dem. De verkar lite rymningsbenägna.

    SvaraRadera
  18. Hjulia Huller om Buller, visst är det väl konstigt att de alltid ska stanna uppe så länge när man ska ut på nåt?

    SvaraRadera
  19. M, C, T, S, jättesnällt av er att ta med godis. Det kommer gå åt, varenda smula och varenda droppe.

    SvaraRadera
  20. Alice, kul att se er alla igen. Kan vara kul för småbrorsorna att se hur de bodde för bara några veckor sedan, och du minns säkert också hur det var att bo här?

    SvaraRadera
  21. Frasse, men vi katter har ju telekattiskt förmåga att fortsätta hålla kontakten, så du ska inte vara ledsen. Vi kommer höras framöver också.

    SvaraRadera
  22. Nea, jag tror du har rätt! Jag längtar så efter mitt nya hem.

    SvaraRadera
  23. Nu kommer jag ju för sent til partyt bara för att mina hopplösa 2-benta INTE kan hålla sig hemma :(
    Hoppas ni hade en kulig avskedsfest !!

    SvaraRadera
  24. Nu har vi hämtat oss efter den jamartrevliga festen du höll!! Vilken skiva! Och så mycket gottisar!! Och vad trevliga alla dina kompisar är! (Maurice jamar fortfarande om den vackra Tess, som ser ut precis som hans Drottning Malin gjorde)

    Tack för en fin fest - nu väntar vi med spänning på att det blir fredag och att du får åka hem och ta tass om dina egna människor!!!
    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...