tisdag 18 oktober 2011

Katten Madeleine på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Madeleine på Södertälje Katthem.

Nu är det bråda dagar må ni tro. Först måste jag ju sköta mitt jobb som bloggkatt. Sen måste jag lära upp en efterföljare. Sen måste jag börja tänka på packningen. Man samlar ju på sig lite under 1 1/2 år. Blogghjälpen har sagt att jag får ta med lite grejer från buren så jag känner mig hemma.

Men det har hänt en jamarkul sak till, förutom att jag ska få ett eget hem: min nya kompis, Alea, har bloggat till mig. Hon verkar väldigt trevlig, även om hon är lite skygg. När vi lärt känna varandra kommer hon nog bli en tryggis också.

Sen kanske det är många kompisar som blir oroliga för att ni inte ska få komma på nobelfesten när jag får nobelpris? Det ska ni inte vara oroliga för. Ni kommer bli inbjudna allihop. Det lär bli en fest som nobelpristagarna sens ska glömma! Oj vad vi ska röja.

Men först blir det förstås fest i nya hemmet när jag flyttat dit. Men det skriver jag mer om sen.

20 kommentarer:

  1. *lättnadens suck. Vi var liiiiiiite oroliga. Förstår att forskningen ligger nere nu, så mycket som du har att stå i. Vad roligt det är att höra att du är efterlängtad!!!
    Nu ser vi fram emot din första EGNA HEMSFEST!!!
    nosgos å gottisar till alla på katthemmet!
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  2. Vi hoppas verkligen att vi får höra mer om dig och din nya kompis när du flyttat HEM. Tror nog Alea tycker det är spännande att du ska komma, blir nog toppenbra ska du se! Vi ser också fram emot en hemmafest innan Nobelpriset! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Jamars, har du bott där lika länge som vi bott hos husse?
    Även om du haft det bra så var det verkligen på tiden att du fick ett Hem!!
    Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen ett hedersuppdrag att ta hand om en skyggis. Vilken fin katt du är! Jag är stolt över att ha dig som kompis!

    SvaraRadera
  5. Mjausingen vad spinnande att höra från Alea! Vilket fint namn din nya kompis har! Jag tror du kommer göra ett galant jobb och få Alea att bli en riktig tryggis och kanske en gosmisse. Det är så härligt när man upptäcker för första gången hur mysigt det är att gosa med en tvåbening man litar på.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. Jamars så jamarsglada vi är för din skull, att du äntligen får komma hem till ditt eget boende, Tassarna upp!
    Vi hoppas att Alea kommer att trivas med dig och bli en jamars fin kompis.
    Ser fram emot att höra om dig efteråt oxå, hur det går i nya hemmet.

    Tass Tass

    SvaraRadera
  7. Jag och matte är såååå glada för din skull Madeleine och för Alea oxå som får dig som tjompis :)
    Ser fram emot både inflyttningsfest och Nobelfest !!

    SvaraRadera
  8. Så roligt att läsa om ditt nya hem och din nya kompis! Du ser, även om människorna på katthemmet verkar göra massa tokigheter - som att "nobba" en intressent, så är tokigheterna egentligen KLOKheter. För det verkar ju vara rätta hemmet för dig, som nu äntligen hittat dig! Och du verkar vara rätta kissen för nya hemmet...

    Grattis!

    / Barbro

    SvaraRadera
  9. Nu är ditt gästinlägg publicerat på bloggen! Som vanligt blev vi rörda när vi läste din text. Vi är så glada att ni vill hälsa på hos oss!
    Här är en direktlänk till inlägget:
    http://gunillaofrasse.allas.se/gastbloggaren-madeleine-jag-har-fatt-ett-eget-hem/
    Och du, så himla kul att Alea bloggade till dig! Är säkert på att ni kommer att bli jamarbra kompisar.
    Nobelfesten tar vi när den kommer - för det gör den ju :-)
    Många kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  10. Vi ser verkligen fram emot att få komma på Nobelfesten när du får ditt pris. Tänk, vi känner en blivande Nobelkatt.

    SvaraRadera
  11. Maurice & Kajsa, nä, ni behöver inte vara oroliga. Man glömmer väl inte sina kompisar heller?

    SvaraRadera
  12. Dui och Deco, jag hoppas att jag och Alea kan fortsätta och berätta hur vi har det även sedan jag flyttat.

    SvaraRadera
  13. Max och Måns, har ni bott hos husse så länge? Tänk när jag har bott 1 1/2 år i mitt nya hem. Då är jag 3 år!

    SvaraRadera
  14. Gustav, dete blir ett kul med tufft uppdrag. Men jag tror det kommer gå bra. Alea verkar väldigt snäll.

    SvaraRadera
  15. Alice, du har ju också erfarenhet av hur det är att vara en skyggis. Men det var ju länge sen nu.

    SvaraRadera
  16. M, C, T, S, jag hoppas också att jag kan fortsätta berätta lite om hur jag har det när jag flyttat. Fast det kanske inte blir varje dag.

    SvaraRadera
  17. Kjelle Bus, det kan vara bra att ha en lite förfest till nobelfesten så vi kan träna på hur vi ska uppföra oss.

    SvaraRadera
  18. Barbro, jag tror och hoppas att det här är rätta hemmet för mig. Det ska bli så spännande.

    SvaraRadera
  19. Gunilla och Frasse, vad kul att jag får gästblogga en gång till hos er. Nu kanske jag inte gör det fler gånger, men min efterträdare kanske får en chans?

    SvaraRadera
  20. Sippo, Njae *trampar förläget* jag har ju inte fått priset ännu. Men jag borde ju få det.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...