måndag 17 oktober 2011

Katten Madeleine på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Madeleine på Södertälje Katthem.

Nu känns det nästan lite konstigt att sitt här och vänta. Jag har ju bott här så länge och aldrig haft ett eget hem, så det är klart man är nyfiken på hur det blir.

Min lillmatte vill att jag kommer hem direkt, men stora matte har sagt att det är bättre att vänta tills hon är hemma, eftersom jag ju har det bra där jag är. Jag tycker i alla fall det är bra att lillmatte redan längtar efter mig.

Så till en helt annan sak. Jag såg just att under min bloggperiod har vi överstigit 100 000 besökare sedan 1 april 2010. Fast blogghjälpen är lite skeptisk mot det där räkneverket. Hon undrar om det stämmer. Fast vi tycker inte det spelar nån roll. Vi vet ju vilka våra kompisar är och det är huvudsaken.

22 kommentarer:

  1. Måste vara oerhört frustrerande att sitta där och bara vänta. Men kan du inte passa på att lära upp en ny bloggkatt under tiden?
    Skönt att höra att minimatte redan saknar dig!

    SvaraRadera
  2. Vi förstår att du längtar. Och att dina människor längtar efter dig. Vi kommer att sakna dig jättemycket men det viktigaste är ju att du får ditt hemma. Tror nog räkneverket stämmer och det är ju bra ju fler besökare det är.Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Det måste vara VÄLDIGT knostigt. Kajsa hade ju aldrig heller haft ett hem, men för henne gick ju beslutet tämligen fort: hon såg sin människa och talade om hur det var med det och så åkte de hem. Bara så där. Inget väntande alls. Fast det är klart - du får ju betänka att du är bloggkatt. Du har ju ansvar för en jamarns massa prylar och nu får du ju lite tid att sätta in din efterträdare i hur allt skall gå till. och sånt.
    Och så kan du ju klättra lite. Det skadar inte. Och gå igenom livets allvar med blogghjälpen. Hon förlitar ju sig på dig.
    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  4. Kul att du är efterlängtad, fast vem skull inte längta efter en sötnos som dig. *blink*
    Att ni har haft 100.000 besök sedan 2010 låter inte alls otroligt. Ni har många vänner.

    SvaraRadera
  5. Förstår att det känns konstigt att ha ett alldeles eget hem som man inte får flytta in i på en gång.
    Men det är nog bättre att du väntar att flytta tills dom kommit hem från sin resa.
    Jamar som Max o Måns att du kan ju lära upp en ny bloggkatt under tiden :)
    Huruvida besöksräknaren räknar rätt eller rätt ??
    Beror helt på hur den räknar :)
    Vet att vissa besöksräknare räknar besökare varje gång dom tassar in på sidan oavsett hur många besök just den gör per dag. Andra räknare registerar bara ett IP-nummer per dag oavsett hur många gånger den personen besöker sidan.
    Men oavsett hur den räknar så vet vi ju att många gillar bloggen och tassar in mest varje dag :)

    SvaraRadera
  6. Med alla avancerade uppgifter du utfört, är det nog bra att du får litet tid att avveckla engagemanget i lugn och ro och sätta in din efterträdare i alla knivigheter.
    Tror också på räkneverket, så många vänner som du och de andra katterna har!

    SvaraRadera
  7. Visst är det trist att behöva vänta, allra helst när man vet att man är efterlängtad. Men jag lovar att det är värt väntan att ha matte hemma den första tiden. Jag fick vänta ett par veckor precis som du. Jamar som de andra, du får lära upp en ny bloggkatt under tiden så kommer tiden gå jamarsnabbt.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  8. Förstår att det känns bra att lillmatte redan längtar efter dig :-)

    Tycker Max och Måns förslag om att lära upp en ny bloggkatt under tiden är jättebra. Då har du ju något annat att tänka på och sysselsätta dig med under tiden.

    SvaraRadera
  9. Hej Madeleine!
    Alea här, din blivande kattkompis på Stallbacken. Matte (som aldrig har bloggat förr, jag var tvungen att visa henne), har berättat att jag ska få en ny kompis som hon hoppas kommer få mig att trivas lite bättre och bli lite mindre rädd. Jag tycker inte att jag är så rädd, bara lite reserverad, man kan ju inte låta sig klappas hur som helst, man vet ju inte var de där tassarna har varit.
    Men jag har märkt att matte blir ganska ledsen när jag skuttar iväg hela tiden, så de senaste dagarna har jag försökt ligga still fastän hennes (kanske smutsiga!) tass har legat alldeles bredvid mig. Jag nosade lite på den några gånger och den luktade inte så illa faktisk.
    Ska bli spännande när du kommer hit, både lillmatte och matte väntar och längtar redan, jag börjar hålla med dem även om vi inte träffats. Hoppas vi blir riktigt bra kompisar!
    Hälsningar Alea

    SvaraRadera
  10. Mjau Madeleine, så jamars roligt att du verkligen ska få flytta hem till ditt eget boende.
    Ser här att din kompis kommer att heta: Alea.
    Hoppas att ni kommer att trivas ihop. Tassarna upp!
    Jamar som Max och Måns och även Kjellebus, att du får lära upp en ny bloggkatt under tiden, så går tiden mycket fortare, mjau

    Tass Tass

    SvaraRadera
  11. Max och Måns, jag har redan börjat lära upp en ny bloggkompis, men det är ju mycket annat att tänka på också.

    SvaraRadera
  12. Dui och Deco, det är ju riktigt att det viktigaste är att jag får ett bra hem, det säger blogghjälpen också.

    SvaraRadera
  13. Maurice & Kajsa, det blir så klart lite skillnad när man har ansvar som bloggkatt. Då kan man ju nte bara åka iväg.

    SvaraRadera
  14. Sippo, det känns jättekul att vara efterlängtad. Tänk - de längtar efter MIG!

    SvaraRadera
  15. Kjelle Bus, det där med räknaren överlämnar jag nog åt min efterföljare. Det verkar väldigt krångligt.

    SvaraRadera
  16. Gustav, jag tror att blogghjälpen skulle bli jamarledsen om jag bara åkte, så det är nog bra för oss båda om vi väntar lite med hemfärden.

    SvaraRadera
  17. Alice, blogghjälpen har berättat att du också fick vänta. Det har ju gått bra för dig, så det går nig bra för mig också.

    SvaraRadera
  18. Kattfamiljen, jag tror också det är bra att tänka på annat under tiden. Då går det nog fortare också.

    SvaraRadera
  19. Hej Alea, vad kul att du skriver. Du förstår ju att jag också undrar hur du ser ut och vad du tänker om att jag ska komma dit. Fast jag tror vi kommer bli jamarkompisar, bara vi lärt känna varandra. Och inte ska du vara rädd för dina människor. De har varit här och hälsat på och de är jättesnälla.

    SvaraRadera
  20. M, C, T, S jag är redan i full gång med att lära upp en efterträdare. Det är väldigt mycket att göra nu som ni förstår.

    SvaraRadera
  21. Förstår att du är otålig, men samtidigt är det nog bra att du och blogghjälpen får tid att förbereda din flytt, både praktiskt och psykologiskt. Det är alltid en känslomässig påfrestning att skiljas, även om det är för en så god sak som din flytt.
    Snart, snart, får du komma till din nya familj!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  22. Åh, vi glömde - 100 000 besökare är ju alldeles fantastiskt! Men vi är inte förvånade över att så många vill hälsa på hos er :-)
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...