onsdag 12 oktober 2011

Katten Madeleine på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Madeleine på Södertälje Katthem.

Idag kan jag berätta att vår fina kalender för 2012 nu finns till försäljning. Det är en av våra volontärer, Elin, som gjort både den och förra årets kalender. Hon är jätteduktig tycker jag. Ni kan köpa kalendern på katthemmet för 100 kronor. Om ni vill ha den skickad kostar den 120 kronor inklusive porto. Då kan ni betala in beloppet på vårt konto, 38 93 41 - 9, och ge oss namn och adress så skickar vi. Vill ni ha flera kalendrar  anger ni bara det och multiplicerar 120 kr med det antal ni vill ha, och betalar in det.

Sen kan jag jama att det var en artikel i Länstidningen idag med bild på en av mina kompisar, Gustav, och blogghjälpen, med anledning av nybildade kattskyddsförbundet Svekatt. Ska se om jag kan få in den artikeln i morgondagens blogg.


Idag har vi fått en award av Victoria:  det som står ska visst betyda:
Ljusa blixtar på den blå himmeln priset. Vi tackar för den.

13 kommentarer:

  1. En kalender vill jag förstås ha, ska bli kul att se några av dina kompisar på väggen här hemma. Fast mest hoppas jag att allihopa får egna människor och att katthem inte ska behövas, eftersom alla tar hand om sina katter. *drömmer*

    SvaraRadera
  2. Matte läste artikeln nu ikväll (hon hann inte imorse). Du hade jamat jättebra instruktioner för blogghjälpen skötte sig jamarbra. Jättefin bild på henne och din kompis Gustav också. Matte skall jobba hemifrån resten av veckan för det kommer tydligen en tassverkare som skall måla om hela köket, men får ni inte tag i artikeln kan matte skanna in den på måndag.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  3. Ja just det, matte har helt glömt tala om att hon satt in pengar för flera dagar sen för auktionen. Tänk att tvåbeningar inte klarar något utan oss....
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Vi undrade just om kalendern. Matte får beställa om ett par dagar. Det är ju en superbra julklapp.Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Matte ska genast beställa en kalender. Eller två... Jättekul att man får porträtt av er katter på köpet.
    Ska bli spinnande att läsa artikeln, antar att den inte finns på nätet så vi får ge oss till tåls tills du eller Alice har fixat in den i bloggen :-)
    Matte och jag skickar våra varmaste kattulationer till den fina awarden!
    Tassklappar

    SvaraRadera
  6. Vem vill inte ha en kattkalender? Det måste väl ändå vara årets julklapp.
    Men vad var det du jamade om Gustav? Är han med i tidningen?

    SvaraRadera
  7. Klappar tassarna över er fina nya kalender , den måste jag se till att matte beställer bums och meddetsamma :)
    Klappar i tassarna över er fina blogaward med !!
    Ska bli spinnande att se vad dom skrivit i Länsttidningen :)

    SvaraRadera
  8. Gustav, den där drömmen har jag också. Tänk om det blir så en dag...

    SvaraRadera
  9. Alice, vad kul att du tyckte om artikeln. Vi jobbar så mycket vi kan för att så många katter som möjligt ska få det så bra som möjligt.

    SvaraRadera
  10. Dui och Deco, bästa julklappen tycker jag. Tänk att ha en fin kattbild på väggen varenda dag, hela året!

    SvaraRadera
  11. Frasse, tack för grattiset. Det är jättekul att få awards.

    SvaraRadera
  12. Sippo, jag Gustav är med i tidningen, fast det är inte vår bloggkompis, utan en annan Gustav. Fast han är ganska lik blogg-Gustav.

    SvaraRadera
  13. Kjelle Bus, vad kul om er matte beställer kalendern. Den är jättefin tycker jag.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...