torsdag 1 september 2011

Katten Lilja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Madeleine på Södertälje Katthem.


Nu har det varit öppet hus igen. Jag har ju haft en ganska jobbig tid som ni vet. Det har varit möten, reportage, lokaler, bidrag och allt annat. Det har tagit mycket tid och kraft. Jag har känt att jag måste vila lite och hade därför inte hunnit förbereda mig riktigt ordentligt för dagens öppet hus.

Och då är det väl konstigt – just idag kommer det människor och besöker mig. De skrev ingen intresseanmälan, men de sa att de ville fundera och blir det nån katt så blir det – Madeleine!

Jag tog emot dem på mitt vanliga sätt och blogghjälpen berömde mig efteråt och sa att jag hade varit jättefin.
Vi får se hur det går, men håll tassarna för att det går bra!

28 kommentarer:

  1. Ooooo... nu fick jag pälsrys över hela kroppen! Tänk om det var DINA människor som var där... TÄNK OM det faktiskt VAR det...?!?

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  2. Men vad FANKATTISKT!!!!!!!!!!! :D :D

    De har ju så klart sett i tidningen hur förträffligt bra du sköter allt på katthemmet, nja, kanske inte riktigt allt!! ;)

    Stackars blogghjälpen om de mitt i alltihop måste hitta en ny bloggkatt också!! Men tänk om det var dina tvåbeingar som var där!!!!! *spinnande* ♥

    Buffar Linnsen o Frank

    SvaraRadera
  3. Men Madeleine, vilka nyheter!!Hoppas, hoppas att det var DINA människor som äntligen har hittat dig! Nu är det spännande....
    ♥Nospussar♥

    SvaraRadera
  4. Härligt! Men inte så konstigt, du är ju en jättefin katt, som dessutom besitter extra akrobatiska burklättringsgåvor. Och är kändis! Nu håller vi förstås tassarna allihopa för att det var de rätta människorna!

    SvaraRadera
  5. Jamars vad kul.
    Nu håller vi alla tassar att detta var just DINA 2beningar!
    Nosbuff

    SvaraRadera
  6. Håll tassarna? Här hålls varendaste tass, den saken är säker! Och är det din människa så behöver hon/han inte fundera särskilt länge!

    ta igen dig nu lite - och blogghjälpen också! Ni har mycket att stå i och det går inte om ni tröttar ut er fullständigt!
    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  7. När man minst anar det..Nu håller vi alla tassar och tummar som finns här hemma.
    Vi såg de jättefina bilderna och reportaget hos Frasse och Gunilla. Så bra att ni kan tassa där också!Nosbuff

    SvaraRadera
  8. Men ÅÅÅ så spännande! Visst låter det bra att det som kanske blir människa funderar lite, för det vill man ju att h*n ska göra i förväg. Då blir det ett riktigt genomtänkt beslut. Självklart håller vi alla tassarna här. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  9. JAM JAM Jam, Nu håller vi tassarna och mattes tummar för att det var dig, dom där tvåbeningarna vill ha, tassarna upp!
    Jamars så roligt för dig isf, mjau
    Spännande!

    Tass Tass

    SvaraRadera
  10. ÅÅÅÅh, vad roligt!!! Här håller vi tummar och tassar stenhårt, detta är du värd!!!
    Hälsar Beata, Doris, Sunny och Matte!

    SvaraRadera
  11. Hoppas Hoppas Madeleine att det var dina människor som besökte dig idag !!!
    Håller tassarna korsade på det !
    Jamar som dom andra här att se nu till att både du och Blogghjälpen får vila ordentligt !!!

    SvaraRadera
  12. Nu börjar det rycka i svansen på mig. Tänk om det var dina framtida människor som kom och tittade. De verkar ju förståndiga nog att tänka till ordentligt först.

    SvaraRadera
  13. Mjausingen vad roligt! De kom säkert för att de har hört talas om den berömda söta burklättraren. Oj, vad vi skall hålla tassar, tummar, svansar och tår för att det var dina människor!
    Vad jättebra du jamade hos Frasse också!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  14. Åh, tänk om det var dina människor du mötte! Bra att de tänker till, för när de kommer tillbaka - och det håller vi alla tassar och tummar att de gör - så vet man att de menar allvar.
    Förstår att det är ett tufft schema för dig just nu, tappert av dig att ändå vara med på det öppna huset.
    Du måste förresten tassa in och läsa om vår senaste vän - det är en katt från ditt katthem! Tassa in här får du se:
    http://gunillaofrasse.allas.se/ny-van-missen-fick-en-familj-tack-vare-sodertalje-katthem/
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  15. Klosterkatterna, ja tänk om... Fast jag har inte haft så mycket tid över att tänka på det idag.

    SvaraRadera
  16. Linnsen o Frank, blogghjälpen har sagt att eftersom vi katter är så snabba att lära oss nya saker så måste det ordna sig även om jag flyttar.

    SvaraRadera
  17. Sambo och Roxy, ja visst är det spännande. Fast blogghjälpen säger att blir det inte den här gången så blir det en annan gång. Vi ger inte upp.

    SvaraRadera
  18. Gustav, fast jag visade inte min burklättringstalang får de här människorna. Jag vill ju att de ska älska mig för min egen skull och inte för min kattrobatkonst.

    SvaraRadera
  19. Max och Måns, ni vet ju själva hur det är att vänta på rätt människa. Jag håller fortfarande tassarna.

    SvaraRadera
  20. Maurice & Kajsa, nä blogghjälpen säger också att vi måste ta det lite lugnt mellan varven. Men det är svårt när man har så mycket att göra.

    SvaraRadera
  21. Dui och Deco, det är jättesnällt av Frasse att låna ut sin blogg till oss. Då får ju fler läsa om att vi behöver hem.

    SvaraRadera
  22. FIndus, Isak och Rasmus, det tråkigaste blogghjälpen vet här på katthemmet är när en katt som fått ett hem kommer tillbaka. Så då är det bättre att man tänker efter ordenligt innan.

    SvaraRadera
  23. M, C, T, S, det är jättebra att ni hjälper oss att hålla tassar och tummar!

    SvaraRadera
  24. Beata, Doris, Sunny och Matte, det är bra att ni hjälper oss att hålla tassar och tummar. Blogghjälpen tycker också jag är värd ett eget, bra hem.

    SvaraRadera
  25. Kjelle Bus, vi ska vila så mycket vi kan, men jag måste förbereda för Hittekattens Dag på söndag också. Då bjuder vi på saft och kakor på katthemmet!

    SvaraRadera
  26. Sippo, hoppas de där ryckningarna betyder att det verkligen var mina människor som kom!

    SvaraRadera
  27. Alice, tror du de har sett mig burklättra? Nåjam, vi får se hur det går, men spännande är det.

    SvaraRadera
  28. Frasse, ska genast tassa in och läsa om min kompis!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...