torsdag 11 augusti 2011

Katten Madeleine på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Madeleine på Södertälje Katthem.

Idag har jag funderat på en sak som jag vill att ni ber era människor att tänka på.

Jag läste i en tidning idag att nån hade ringt till en människa på ett katthem och sagt med förställd röst att på ett visst ställe finns det en säck med flera kattungar i. Hon på katthemmet åkte till den angivna platsen och hittade mycket riktigt en säck med 5 kattungar som va ca 11 veckor gamla.

Det jag vill att ni ber era människor fundera över är att de ska sätta sig in i följande situation:
  • Först ska de komma på idén att de ska göra sig av med kattungarna
  • Sen ska de fundera ut hur
  • När de gjort det ska de ta fram en säck
  • När de gjort det ska de stoppa ner kattungarna i säcken
  • När det gjort det ska de åka iväg med kattungarna
  • När de gjort det ska de lyfta ut kattungarna ur bilen
  • När det gjort det ska de lämna kattungarna åka och därifrån.
Är det nån frisk människa som klarar av nåt sånt? Jag bara undrar.

20 kommentarer:

  1. Såna människor bryr sig inte nånting annat än sig själva. Husse hälsar att han tycker såna människor saknar existensberättigande. (puh, långt ord)

    SvaraRadera
  2. Ibland blir man så trött att man bara vill gråta! *suck*
    NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  3. Riktigt sjukt, förstår inte hur man kan. Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Knappast *morr, klös å fräs*
    =^.^=
    Nosbuffar

    SvaraRadera
  5. Inte går sånt att begripa för den som har någon sorts förstånd. Ändå får man väl vara tacksam för att personen inte dumpade dem och sedan "glömde" allt direkt.
    Och det värsta är att personen som gjorde detta säkert kommer göra det igen och igen. För inte kommer h*n kosta på katten kastrering. Grrr.

    SvaraRadera
  6. Fyjam för såna personer! Vi tror att en sån tvåbening måste sakna något väsentligt i huvudet! Man kan bara hoppas att de kastrerar sina katter så att det inte blir fler kattungar, men det är väl att hoppas på för mycket. *gråter*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  7. Mjau matte har berättat att det finns tvåbeningar till allt, GRRR, MORR!
    sådana tvåbeningar ska inte ha djur alls jamar vi, FY JAMARS alltså ,suckjam
    *GRÅTER
    att det fins sådana tvåbeningar.

    Tass Tass

    SvaraRadera
  8. Stackars kattungar, att deras mamma bor hos sådana människor. Vi hoppas verkligen (även om vi tvivlar på det) att mamman blir kastrerad nu! Man blir så ledsen och arg när man läser om katter som dumpas på det här viset. :( Kurr och burr.

    SvaraRadera
  9. Men stora ögon och uppburrade svansar..
    Vid Skaparkatten... NEJ!!
    Hur kan man? Hur vill man? Hur... whatever...

    SvaraRadera
  10. Sippo, jag är nästan beredd att hålla med husse.

    SvaraRadera
  11. Kjelle Bus, tyvärr är den här uslingen inte ensam.

    SvaraRadera
  12. Wikki visst blir man. Men i vår uppgift ingår att torka tårarna och ta nya tag. Allt för älskade katters skull.

    SvaraRadera
  13. Dui och Deco, jag inte beter sig en frisk människa så där?

    SvaraRadera
  14. Hjulia Huller om Buller, nä det tror inte jag heller.

    SvaraRadera
  15. Gustav, tänk att man ska behöva vara tacksam över att nån som beter sig så inte gör nåt ännu värre? Visst är världen konstig då?

    SvaraRadera
  16. Alice, man undrar varför de överhuvudtaget ska ha djur. Tar man inte ansvar för sina djur ska man inte ha några. Hur svårt kan det vara att fatta det?

    SvaraRadera
  17. M, C; T, S nä såna tvåbeningar ska inte ha djur alls. Det håller jag fullständigt med er matte om.

    SvaraRadera
  18. Findus, Isak och Rasmus, vi tvivlar också på att de här människorna tar sitt ansvar nu. Och dessutom borde kattungarna inte ha tagits från sin mamma ännu. Det är bara tok hur man än ser på det.

    SvaraRadera
  19. Max och Måns, ja - whatever?

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...