söndag 31 juli 2011

Katten Madeleine på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Madeleine på Södertälje Katthem.

Så har det blivit söndag och öppet hus igen. Det kom inte så många besökare. Jag tycker det är konstigt eftersom det finns så många fina katter här. Fattar inte människor det?

I alla fall fixade jag en ny bild till bloggen. Jag hoppar högre än jag brukade, det kanske ni ser? Vad tycker ni? Ska jag hoppa ännu högre? Kul är det i alla fall. Särskilt som blogghjälpen håller på att tappa blixtmojängen varenda gång jag hoppar på burdörren.

Sen har det varit invigning ag katthemmet Kompis igår. Det känns jamarbra att de är igång och tar hand om mina kompisar i och omkring Nybro. Grattis till dom!

22 kommentarer:

  1. Upp till taket!!!
    Man ska sikta högt. :-)
    Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Naturligtvis ska du hoppa upp högre. Du måste ju visa vad du kan!

    Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Vissa 2-beningar behöver ha saker och ting MITT FRAMFÖR ÖGONEN för att se och fatta - så vi tycker att det ser ut att vara alldeles LAGOM höjd. Dom KAN BARA INTE missa dig där!! Nosbuffar♥

    SvaraRadera
  4. Det där är ju perfekt höjd för att alla tvåbeningar som går förbi skall se dig! De kan ju bara inte missa det som är precis framför nosen på dem.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Whoa! Ryck mig i svansen så högt du kommer. *stora ögon* Du är ju helt otrolig!

    SvaraRadera
  6. Hoppa högt du, så kanske besökarna ser dig, *FNISS*

    Tass Tass

    SvaraRadera
  7. Hupps! Tror att matte höll på sätta teet i halsen när hon såg vilket tigersprång du tagit upp på burdörren. Vilken smidig kisse du är! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  8. Ja hoppa högt vettja, säger Bandit.
    Matte var på invigningen coh det var helt kanon. Tazz o Kram

    SvaraRadera
  9. Visst ska du prova att hoppa ändå högre !!!
    Säkert väldigt uppkattat ;-)

    SvaraRadera
  10. Hej !

    Och jag fortsätter att mata tre kattungar i Snöbärsbusken i Geneta i korsningen Prästgårdsvägen-Prosten Linders väg invid husen.
    De växer.Har ringt Kattstallet i Åkeshov med de skulle ta 300:-/ katt dom pengarna har inte jag, ringde då till Polisen, som LOVAT att hämta dem innan hösten. Första höstmånaden är här snart.
    Tina sa hon hade ingen plats.De är ljuvligt söta.2 mönstrade vit+mörkbrun och en helt brun med lite vita tassar.

    Jag undrar så vad de gör hela dagarna.Har satt dit två lådor med en filtmatta i, har sett att de sitter där och putsar sig.
    Hör gör jag.Kan ingen förbarma sig över dom, har försökt komma åt att klappa dem lite men då kutar de in i busken.

    Ja, Du Madeleine Du kan vara glad att Du har tak över huvudet och mat får Du fast jag förstår att det är tråkigt där Du är.Tappa inte modet, snart kommer säkert någon som Du får bo hos.

    tass,tass

    SvaraRadera
  11. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  12. Max och Måns - taket är målet!

    SvaraRadera
  13. Klosterkatterna, visst måste man visa vad man kan?

    SvaraRadera
  14. Sambo och Roxy, jag tycker också det är viktigt att tvåbeningarna får se mig i sin egen höjd.

    SvaraRadera
  15. Alice, jag hoppas de inte missar mig. Då får jag hitta på nåt nytt knep.

    SvaraRadera
  16. Sippo, visst har jag kommit en bit upp?

    SvaraRadera
  17. M, C, T, S det är precis det som är syftet med mitt trick.

    SvaraRadera
  18. Findus, Isak och Rasmus, teet i halsen *stora ögon*. Det slår nästan att blogghjälpen håller på att tappa blixtmojängen.

    SvaraRadera
  19. Inkan och Ligan, jag har sett och hört att det var jättekul på invigningen. Önskar att jag vore där, men det var lite långt att åka brummis dit.

    SvaraRadera
  20. Kjelle Bus, visst ska jag försöka hoppa högra, fast om det är så uppskattat vet jag inte...

    SvaraRadera
  21. Vitsippan, vi får hoppas att polisen hämtar katterna. Det ÄR faktiskt deras skyldighet att göra det.

    SvaraRadera
  22. Du är ju supercool och snygg! Nosbuff

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...