tisdag 26 juli 2011

Katten Madeleine på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Madeleine på Södertälje Katthem.

Idag har blogghjälpen varit på rymmen igen. Hon var ”i stan”. Där träffade hon bland annat en väldigt trevlig tjej som har varit och givit oss godis, Kattfamiljen. Ja, tjejen heter ju inte så , men hennes blogg heter så. När hon var på kattutställning i helgen hade hon med sig en bössa från Södertälje Katthem och där la folk pengar till os. Det var väl snällt?

De pratade om allt möjligt – fast mest om katter, förstås. Blogghjälpen berättade också att Kattfamiljen sa att hon tyckte det var kul att jag klättrade på burdörren. Hon tyckte det blev som ett litet varumärke för mig! Och så sa hon att det ju inte alls var säkert att jag skulle fortsätta klättra om jag kom till ett eget hem. Där har man ju inte burdörrar i regel.

För att ni inte ska glömma hur det ser ut när jag välkomnar besökare på katthemmet, har jag lagt ut bilden med mig på dörren igen. Så att ni kommer ihåg hur det ser ut.

Sen skulle blogghjälpen klippa pälsen i stan också. Det ska verkligen bli kul att se i morgon hur det ser ut!

8 kommentarer:

  1. Vad kul för Blogghjälpen att träffa Kattfamiljens matte! Vad bra att hon hade bössa med sig till utställningen, hoppas det blev mycket i den!Vi tycker att du är supercool på burdörren.Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Mjaufniss! Jag kan inte låta bli att skratta lite när jag ser dig där på dörren. Du är som jag var i den åldern. *drömmer* Det är ett jättebra varumärke för dig.

    SvaraRadera
  3. Du ser så härligt busig ut när du klättrar på burdörren!! Många av våra kattvänner har visat upp sig på sina bloggar efter att ha klippt pälsen - blir det samma med Blogghjälpen.. undrar vi..

    SvaraRadera
  4. Du ser verkligen jamartuff ut på burdörren! Jag tror alla som kommer in och ser dig blir jätteimponerade. Vad kul att träffa kattfamiljens matte. Hon verkar jamarsnäll som tar med sig er bössa på utställningen. Du får använda blixtapparaten och ta ett kort på blogghjälpen i sin nyklippta päls och visa oss.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Dui och Deco, vi är också jätteglada att Kattfamiljen vill hjälpa oss. Det är inte bara pengarna vi är glada för, utan också omtanken.

    SvaraRadera
  6. Sippo, har du också varit burdörrsklättrare! Visst är det kul?

    SvaraRadera
  7. Sambo och Roxy, blogghjälpen fegade ur och sa att det är MIN blogg och inte hennes. Så det blev inget foto.

    SvaraRadera
  8. Alice, Kattfamiljen är hur snäll som helst. Det är tur att det finns såna som hon, såna som du och många andra snälla som hjälper oss.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...