fredag 8 juli 2011

Katten Madeleine på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Madeleine på Södertälje Katthem.

Som jag berättade igår sattes vi i en låda av några människor vi inte kände och bars ut ur lägenheten. Jag och min bror Philip var så rädda så vi skakade och vi undrade var mamma var. Men vi förstod att vi inte hade mycket att jama till om utan vi måste bara följa med.

Sen har mamma berättat vad som hände. Strax efter att vi hade åkt ringde det på dörren igen. Mamma blev först jätteglad, för hon trodde det var jag och Philip som kom tillbaka. Men det var det inte. Det var två tjejer som sa att de kom från Södertälje Katthem.

De sa att de skulle hämta katterna som vår husse ringt om. Visst, sa husse, här är de. Och så visade han på lådan där mamma och mitt andra syskon låg. Jaha, sa tjejerna från katthemmet, och var är de andra två? De har åkt till några kompisar till mig som ska ta hand om dem, sa husse.

VA, nästan skrek den ena tjejen. Menar ni att ni har skiljt två ungar från sin mamma fast de bara är 8 veckor?

Sen hände det saker, må ni tro. Jag berättar mer i morgon.

20 kommentarer:

  1. Men OJ! Var det inte några från katthemmet första gången? *morrhårsdarr* Nu kan jag knappt vänta tills jag får höra fortsättningen!

    SvaraRadera
  2. Ojojoj, heliga Skaparkatt! *upprörd* Menar ni att det inte var katthemmet som hämtade er, och att ni bara var 8 veckor gamla?!? Snälla, nu måste du berätta hela historien för innan dess kan jag inte sova...

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  3. Men fyyy så det var inga 2-benta från katthemmet som hämtade dig och din bror ?!
    Milda makaroner sicka dumma 2-benta som bara gick med på att ta emot 2 såå små kattungar :(
    Kan tänka mig att det hände saker när tjejerna från katthemmet kom !!!

    SvaraRadera
  4. Men så får det ju inte gå till! Kan förställa oss vad tjejerna från Katthemmet sa. Nu undrar vi ju ännu mera.. Men hur kan man ta två så små missar från sin mamma???Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Jamar som de andra - var de inte från katthemmet? Vart hamnade ni då? Ni var ju alldeles för unga för att vara utan mamma! *morrhårsdarr* Vad jättehemskt det måste ha varit både för er och för er mamma att skiljas åt! Nu törs vi knappt sova här innan vi får höra fortsättningen.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. Sambo och Roxy8 juli 2011 kl. 20:40

    Lilla Madeleine,
    Det känns betryggande när du skriver att det hände saker när tjejerna från katthemmet kom - men MÅSTE vi vänta tills imorgon?!? Oj så spännande det är ..
    Nosbuffar

    SvaraRadera
  7. Men morr!!! Okunniga drummel till människa. *hytter med tassen* Nu kommer jag ju inte kunna sova av spänning ju. *biter på klorna*

    SvaraRadera
  8. MEN vad jamar du Madeleine, att det var ngn som skiljde er åt när ni bara var 8 veckor gamla, *suckjam*
    Så får man inte göra
    Matte har berättat för oss att en kattunge MÅSTE vara minst 12 veckor innan missen får lämna sin mamma, så deså.

    Nu blir vi nyfikna på resten av berättelsen.

    Tass

    SvaraRadera
  9. Jamars så dumt!
    Kan tro att det blev jam i luckan nu!

    SvaraRadera
  10. Lämnade husse er till OLIKA ställen? Det hade vi inte förstått när vi läste igår. *morrhårsdarr* Tur att vi vet, att du numera är på katthemmet, annars hade vi nog börjat klättra i gardinerna av ren nervspänning. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  11. Gustav, NEJ, de var ju inte från katthemmet!

    SvaraRadera
  12. Imma, vi kunde ju inte heller sova. Vi var ju ännu räddare då än ni är.

    SvaraRadera
  13. Kjelle Bus, det finns så många tokiga tvåbeningar. Men som tur är finns det snälla och kloka såna också.

    SvaraRadera
  14. Dui och Deco, ja vi undrar också hur det var möjligt.

    SvaraRadera
  15. Alice, jag ska snart berätta vad som hände sen...

    SvaraRadera
  16. Sambo och Roxy, som ni förstår blir jag själv väldigt ledsen och upprörd när jag tänker på vad som hände. Så jag orkar inte berätta allt på en gång.

    SvaraRadera
  17. Sippo, men snart berättar jag ju fortsättningen.

    SvaraRadera
  18. M, C, T, S er matte är ju en klok och snäll tvåbening. En del tvåbeningar är inte så tyvärr.

    SvaraRadera
  19. Max och Måns, ja det var det minsta man kan jama!

    SvaraRadera
  20. Findus, Isak och Rasmus, nej jag och Philip åkte till samma ställe, mamma och Victoria stannade hos vår "husse".

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...