onsdag 6 juli 2011

Katten Madeleine på Södertälje Katthem berättar

Hej, jag heter Madeleine och bor på Södertälje Katthem.

I måndags åkte min kompis Lilja till sitt nya hem. Så fort det blev klart att hon skulle åka frågade hon vem som ville bli nästa bloggkatt. Jag vill, jag vill, jamade jag det högsta jag kunde.

Då sa Lilja att jag verkligen hade gjort mig förtjänt av att vara bloggkatt. Du har ju bott på katthemmet praktiskt taget hela ditt liv, och du är värd ett eget hem. Om bloggen kan skynda på att du får det är det värt ett försök, sa hon.

Jag blev jamarglad och hoppade runt i buren och talade om för alla mina kompisar att jag skulle börja blogga. Då sa en av kompisarna: kan du blogga då?

Då blev jag alldeles ställd. Vad hade jag gett mig in i? Hur gör man när man bloggar, sa jag till Lilja. Du lär dig, precis som jag gjorde, sa hon. Först måste du jama ihop dig med blogghjälpen, sen måste du presentera dig för dina bloggkompisar, sa hon.

Så i morgon ska jag presentera mig!

30 kommentarer:

  1. Hej, gumman! Vilken fin liten tös du verkar vara!! Det skall bli så roligt att lära känna dig lite närmre!
    nosgos å gottisar, nosbuff å råttisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  2. Oj så söt du ser ut. *blink* Ska bli spännande att läsa om dig och ditt liv.

    SvaraRadera
  3. Hej! Det ska bli spännande att lära känna dig, det kommer säkert att gå jättebra man lär sig under tiden! Du är jättesöt på bilden. Nosbuff

    SvaraRadera
  4. välkommen till bloggvärlden!! Du kommer att klara det galant :)
    Hälsar Beata, Doris, Sunny och matte!

    SvaraRadera
  5. Har du bott där nästan hela ditt liv? Undrar hur länge det kan vara, och varför du är där? Snart får jag svar på alla frågor. Ska bli fint att få lära känna dig!

    SvaraRadera
  6. Hej Madeleine! *vinkar glatt med tassen* Vad roligt det skall bli att få lära känna dig! Du skall inte oroa dig, blogghjälpen är jättesnäll och hjälper dig i början innan du blir varm i pälsen. Jag har själv varit bloggkatt hos er så jag vet att det är inte så svårt som man tror i början, det kommer gå jamarbra.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  7. Miaow Miaow Madeleine , trevligt att träffa dig !!!
    Du ska se att du kommer att klara det här med att sköta bloggen galant :)
    Ser fram emot att läsa din historia imorgon !!!

    P.S Jag har fått paketet som jag vann på aktionen idag :) Jamar om det imorgon på min blogg.

    SvaraRadera
  8. Jam, jam Madeleine! Trevligt att träffas. Det ska bli spännande att få lära känna dig.
    Tassen!

    SvaraRadera
  9. Var inte orolig, Madeleine - vi visste inte heller hur man gjorde i början, men tillsammans med blogghjälpen lär man sig jättesnabbt och vips så har man ett alldeles eget hem! Mjaaa, det där vipset kan förstås vara olika långt för olika missar, men det viktigaste är ju att det överhuvudtaget sker, eller hur? Och det gör det! Hittills har INTE EN ENDA BLOGGKATT miss-lyckats!!! Det kallar åtminstone Jenny och jag för goda chanser.

    Vet du, när matte fick syn på ditt foto slog hon händerna för ansiktet och jämrade sig: "Å, nej, inte en svart kisse till som jag inte får!" Hon älskar svarta katter... fast å andra tassen älskar hon ALLA katter, oavsett hur de ser ut - det kan vi klosterkatter intyga.

    Fint namn du har! Madeleine heter ju en av prinsessorna... och så finns det en jättegod kaka som heter så, säger matte.

    Tass tass och välkommen online! hälsar klosterkatterna genom Majsan, f.d. bloggkatt.

    SvaraRadera
  10. Oj,oj,oj nu fick vår matte en nostalgikick när hon fick syn på dig!!Du är en liten kopia av vår Felicia som tyvärr bor i regnbågslandet nu.
    Tass och nospuss från Labradormaffian

    SvaraRadera
  11. Åh... vilken skönhet och vilken fin färg! Så spännande att lära känna dig Madeleine.

    Du kommer att klara av att blogga galant och vi hänger med såklart.

    Nosbuffar
    från kolonimissarna från Linköping

    SvaraRadera
  12. Varmt välkommen till bloggvärlden Madeleine :D
    Kul att jag fick träffa dig på riktigt idag. Du är verkligen en vacker kattfröken. Du kommer fixa det här med bloggen galant har jag en känsla av :-)

    SvaraRadera
  13. Välkommen Madeleine!
    Det ska bli så jamars trevligt att få lära känna dig.
    Det kommer säkert att gå jamars bra för dig oxå att blogga.
    Så fin du verkar vara.
    söt oxå är du.
    Ska bli intressant att följa dig oxå på bloggen här och läsa vad du har att berätta om, mjau

    Tassetass på dig, Madeleine

    Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

    SvaraRadera
  14. Varmt välkommen som bloggkatt, Madeleine! Det där med bloggandet kommer du att lära dig på ett kick, det är vi säkra på. Det ska bli så intressant att följa dig. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  15. Maurice och Kajsa, det här ska bli jamarspännande!

    SvaraRadera
  16. Sippo, tycker du verkligen att jag är söt *rodnar lite*

    SvaraRadera
  17. Dui och Deco, Lilja sa också att man lär sig under tiden. Hoppas det.

    SvaraRadera
  18. Beata, Doris, Sunny och matte, hoppas det går bra, men det är lite pirrigt innan man börjat.

    SvaraRadera
  19. Gustav, jag ska försöka besvara alla frågor som du och alla andra har.

    SvaraRadera
  20. Alice, vad bra att du säger så. Nu har jag både Liljas och ditt jam på att det inte är så svårt.

    SvaraRadera
  21. Kjelle Bus, Lilja bad mig hålla koll på om hennes auktionspaket kommit fram, så det var bra att du meddelade det.

    SvaraRadera
  22. Kolfart, det ska bli kul att lära känna dig och alla andra bloggare också.

    SvaraRadera
  23. Hej Majsan, jag har också hört att varenda bloggkatt fått ett hem. Blogghjälpen har redan talat om för mig att vi inte ska ge oss innan jag också får ett.

    SvaraRadera
  24. Labradormaffian, oj, fast jag tror att alla katter som bor i Regnbågslandet har det väldigt bra. Fast de längtar så klart efter sina snälla människor - de som haft snälla människor vill säga.

    SvaraRadera
  25. Östgötakatterna, vad roligt att ni kommer att följa mig. Det känns jättespännande att få berätta min historia för er.

    SvaraRadera
  26. Kattfamiljen, det var jättekul att du var på besökt. Du fick ju veta först av alla bloggkompisar att det var jag som skulle bli bloggkatt efter Lilja.

    SvaraRadera
  27. Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan, det ska bli kul att få berätta massa saker för er. Kul att ni följer med i bloggen.

    SvaraRadera
  28. Findus, Isak och Rasmus, eftersom ni också säger att man lär sig blogga på ett kick känns det ju lite lugnare. Jag håller redan på att fila på dagens inlägg.

    SvaraRadera
  29. Välkommen till bloggvärlden Madeleine, vi är många som ser fram emot att bli kompis med dig! Och bloggandet kommer att gå som en svandans ska du se. Ska bli jättespännande att läsa om ditt liv!
    Kramar och tassklappar
    Tassnot: Liljas gästinlägg ligger ute på vår blogg nu, tack för att ni ville gästblogga hos oss igen!
    http://gunillaofrasse.allas.se/gastbloggaren-lilja-jag-fick-ett-eget-hem-till-slut/

    SvaraRadera
  30. Jaha Du Madeleine Du heter som min människodotter.

    Men idag såg jag minst fyra små liv under en stor buske i gångvägskorsningen, Prästgårdsv.Prosten Linders väg.
    tog lite av mina räkor, min stekta lax o vatten och satte dit.Säkert utekatten som jag skrivit om till Lilja.Mamma katt som skadat benet, så fjolårsungen fick jaga sork, la även ut mat Pate´o.vatten.

    Vad gör vi nu då.Ungarna så hungriga och inte fullt så rädda än, mat går före rädsla.

    Snälla någon säg vad vi kan göra åt det, jag lider för de små liven.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...