torsdag 30 juni 2011

Katten Lilja på Södertälje Katthem rapporterar

Hej, det är Lilja på Södertälje Katthem.

Nu är det knappt en timme kvar tills auktionen är över. Oj vad spännande.

Läget är nu som följer:
Paket 1: Kjelle Bus 600 kr
Paket 2: Kungsörsligan 800 kr
Paket 3: Alice 300 kr

 Ett fantastiskt resultat. Ska det hålla sig till kl 12 idag?

Så här är läget: vi får ju saker till katthemmet som vi kan sälja för att få in pengar. Jag tycker inte det är riktigt att vi ger bort såna saker till nån annan. Katthemmet behöver ju också pengar. Därför funderade jag ut följande: Vi gör en nätauktion som vi brukar. Sen föreslog jag blogghjälpen att om vi får in X antal kronor för paketen, så skänker blogghjälpen lika mycket till Östgötakatterna. Det är det här vi förhandlat om, alltså. För att inte alldeles ruinera blogghjälpen satte jag ett tak på 1000 kronor. Det betyder att om vi får in 950 kronor, så kommer de pengarna till katthemmet och så skänker blogghjälpen 950 kronor till Östgötakatterna. Kommer det in mer än 1000 kronor, så tillfaller överstigande summa i nuläget katthemmet (fast jag kanske ska förhandla vidare med blogghjälpen i så fall).

 Paket 1 innehåller: Boken om katten Dewey med ett väldigt fint omslag som en av våra snälla volontärer gjort, en jättefin väska som också är tillverkad av en av våra snälla volontärer, en Gustavskylt, snorkelglasögon, äggkopp, svamp att ta bort insekter med på bilen, 1 ask Temptation, klädborste och vår fina almanacka.





Paket 2 innehåller: Boken om katten Dewey med ett väldigt fint omslag som en av våra snälla volontärer gjort, en jättefin väska som också är tillverkad av en av våra snälla volontärer, en Gustavskylt, ett ark med 70 fina kattstickers, sugrör, linne från Södertälje Katthem, märkpenna och vår fina almanacka.




Paket 3 är som vanligt mitt bonuspaket. Det innehåller ett paket pappersnäsdukar. Det är väldigt bra att ha.


Om ni har möjlighet att bjuda på något eller några av paketen, så pågår auktionen till torsdag kl 12.00.

Sen tillkommer en fiffig nyhet på den här auktionen, som jag också tänkt ut: de som inte lägger högsta budet får gärna också betala in till auktionen, även om de inte får nåt paket. Men nån sak ska jag nog skicka till dem också.






































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































6 kommentarer:

  1. Ser att jag missade paket 2. Jag sätter in en slant i alla fall, för jag vann ju i alla fall nästan!

    SvaraRadera
  2. Gustav, det var jamarsnällt av dig. Du kanske vinner ett paket nästa gång?

    SvaraRadera
  3. Vi sätter in en liten extraslant vi också.Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Ser ut som om jag vann kampen om paket nr 1.
    Åh vad skojsigt :)
    Vart ska jag sätta in pengarna ??
    Åh vart ska jag maila min adress ??

    SvaraRadera
  5. Dui och Deco, Vad ni är snälla. Alla pengar till nödlidande katter är en bra investering. Det tycker i alla fall jag.

    SvaraRadera
  6. Kjelle Bu,, jättekul att du vann paket nr 1. Jag tassar ner info i dagens blogg om var/hur pengar ska sättas in.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...