söndag 26 juni 2011

Katten Lilja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Lilja på Södertälje Katthem.
 
Nu har blogghjälpen varit här på öppet hus. Idag gick det lite bättre att gosa. Jag vill inte säga att jag direkt njuter, men jag satt stilla i blogghjälpens knä, och som tack fick jag godis.

Försökte hoppa ner först, men hon är ju så himla envis den där blogghjälpen, så jag kom inte ner. Men det var nästan värt att sitta kvar för jag fick jamargodis ”Temptation”. Jag tror det var det som Alices matte lämnade och som blogghjälpen, som vanligt, har sparat.

Kul att flera tyckte att mitt förslag från igår var bra. Jag ska jobba vidare med det och se vart vi hamnar.
Sen har jag så klart andra funderingar också. Men de tål att tänka lite till på innan jag skriver om dem på bloggen.

14 kommentarer:

  1. Åh, vad gott med godis! Fast varför man alltid ska spara kattgodiset så länge innan vi får det förstår vi inte? Du ska se, att det går bättre och bättre att gosa i knät. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Men dåååå, nu försvann mitt inlägg igen. *sniff*
    Jag jamade att du snart kommer att bli världens gosigaste knäkatt. Du går ju i en förnämlig gos-skola.

    SvaraRadera
  3. Låter som det går framåt med stormsteg. Blogghjälpen har sina knep har vi förstått. Snart kommer du upptäcka hur skönt det är att ligga i knäet och gosa. Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Mjau, du gör STORA framsteg, Lilja.
    Snart ska du se att du oxå får eget hem, när människorna där som kommer och hälsar på, ser att även du kan gosas med, *Tassarna upp*
    Du kommer säkert att märka att det är jamars-skönt att ligga i knäet på tvåbeningar.

    Tass tass på dig du fina katt

    SvaraRadera
  5. Oj vilket bra jobb både du och blogghjälpen gör med gosskolan! Du skall se att det inte kommer dröja länge tills du kommer på dig själv med att längta till nästa gosstund. Visst är det konstigt det där att det skall dröja så länge innan man får godiset? Det är samma sak här hemma. Vi fick ju också prova det där nya dentisarna som var bra mot hårbollar, men jag tyckte inte alls om dem men Wilma däremot fullkomligt älskar dem.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. Jag kan oxå tänka mig att sitta i mattes knä om jag får gottis :)
    Bra att du gör framsteg på gosfronten Lilja !

    SvaraRadera
  7. Husse säger att gosa är som att lära sig att cykla.
    Lite knivigt i början, men när man väl har lärt sig det går det bra.
    Att man sedan får godis med gör inget!
    Nosbuff
    Ps. Vithaka kom in i värmen idag! Vi är såå lyckliga!

    SvaraRadera
  8. Findus, Isak och Rasmus, det är alldeles obegripligt varför godis ska sparas. Det är ju färskvara!

    SvaraRadera
  9. Sippo, det kanske jag blir. Jag tränar som attan.

    SvaraRadera
  10. Dui och Deco, jag kanske kommer att gilla att gosa en dag. Det vore kul i så fall.

    SvaraRadera
  11. M, C, T, S, blogghjälpen säger att jag inte behöver ligga i knät om jag inte vill, men jag får inte smita iväg så fort nån vill gosa med mig.

    SvaraRadera
  12. Alice, hoppas du får nåt annat godis istället som du tycker om. Nåt godis måste man ju ha.

    SvaraRadera
  13. Kjelle Bus, brukar du få godis av din matte? Eller brukar du gosa ändå?

    SvaraRadera
  14. Max och Måns, vi läste redan igår att Vithaka kommit in till sina ungar. Vi blev jamarglada här också. Hoppas de får in pappa också.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...