tisdag 28 juni 2011

Hej, det är Lilja på Södertälje Katthem.


Idag kan jag äntligen presentera min plan om hur vi ska kunna hjälpa Vithaka och hennes ungar.

Det har fodrats hårda förhandlingar med blogghjälpen, men jag är tuff i affärer. Hon försökte slingra sig på alla sätt, men till slut kattipulerade hon och gick med på mina villkor.

Så här är läget: vi får ju saker till katthemmet som vi kan sälja för att få in pengar. Jag tycker inte det är riktigt att vi ger bort såna saker till nån annan. Katthemmet behöver ju också pengar. Därför funderade jag ut följande: Vi gör en nätauktion som vi brukar. Sen föreslog jag blogghjälpen att om vi får in X antal kronor för paketen, så skänker blogghjälpen lika mycket till Östgötakatterna. Det är det här vi förhandlat om, alltså. För att inte alldeles ruinera blogghjälpen satte jag ett tak på 1000 kronor. Det betyder att om vi får in 950 kronor, så kommer de pengarna till katthemmet och så skänker blogghjälpen 950 kronor till Östgötakatterna. Kommer det in mer än 1000 kronor, så tillfaller överstigande summa i nuläget katthemmet (fast jag kanske ska förhandla vidare med blogghjälpen i så fall).

 Paket 1 innehåller: Boken om katten Dewey med ett väldigt fint omslag som en av våra snälla volontärer gjort, en jättefin väska som också är tillverkad av en av våra snälla volontärer, en Gustavskylt, snorkelglasögon, äggkopp, svamp att ta bort insekter med på bilen, 1 ask Temptation, klädborste och vår fina almanacka.





Paket 2 innehåller: Boken om katten Dewey med ett väldigt fint omslag som en av våra snälla volontärer gjort, en jättefin väska som också är tillverkad av en av våra snälla volontärer, en Gustavskylt, ett ark med 70 fina kattstickers, sugrör, linne från Södertälje Katthem, märkpenna och vår fina almanacka.




Paket 3 är som vanligt mitt bonuspaket. Det innehåller ett paket pappersnäsdukar. Det är väldigt bra att ha.


Om ni har möjlighet att bjuda på något eller några av paketen, så pågår auktionen till torsdag kl 12.00.

Sen tillkommer en fiffig nyhet på den här auktionen, som jag också tänkt ut: de som inte lägger högsta budet får gärna också betala in till auktionen, även om de inte får nåt paket. Men nån sak ska jag nog skicka till dem också.


23 kommentarer:

  1. Delade med mig av det här inlägget på min sida på Facebook. Massor av kattvänner där.

    Nu har jag en ny katt att mata, men nu finns det gott om åkersork härutanför, men sätter fram vatten och lite Pate´.Vem det nu är som äter upp det vet jag inte.

    Jag ska ut och resa hit och dit i sommar så jag kan inte ta någon kisse.Det dröjer nog några år innan jag får tid över för en pälsbollsuppkastare.Men som jag skrev tidigare, så lär det nog bli några stycken ratade när sommaren är över.

    Glad sommar till alla på hemmet, både djur och människor

    SvaraRadera
  2. Vi bjuder 500 kronor för paket nr 2
    nosgos å gottisar, nosbuff å råttisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  3. Vi bjuder 150:- för paket 3, näsdukar är alltid bra att ha säger matte.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Hm, jag ska också dela med mig av detta på Facebook. Ett jamarbra initiativ Lilja! *beundrar*

    SvaraRadera
  5. Vi bjuder 500 för paket nr 1!

    SvaraRadera
  6. Vi jamar i med 600 på paket 2.Nosbuff

    SvaraRadera
  7. Paket 2...700 kronor jamar jag!

    SvaraRadera
  8. Åh jag jamar i med 600 kronor på paket 2 :)

    SvaraRadera
  9. Jag igen jag menar 600 kr på paket nr 1 !!!

    SvaraRadera
  10. Jösses, så himla otroligt snällt av blogghjälpen och Lilja <3

    Vi är otroligt tacksamma!

    Massor med kramar från Malin och en liten nosbuff från en blyg Vihaka med bebbar

    SvaraRadera
  11. Jättebra initiativ! Vi är inte med och budar den här gången, men vi ska be matte att sätta in en extra peng till både katthemmet och Östgötakatterna. Det är ni väl värda! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  12. Vitsippan, jättesnällt att du lat ut det här på FB. En jättefin sommar till dig också.

    SvaraRadera
  13. lillies lya, stort tack för budet!

    SvaraRadera
  14. Sippo, ju fler som sprider det här, desto mer pengar kan vi få in. Det behövs verkligen.

    SvaraRadera
  15. Alice, nosdukar har man alltid användning för. Tack för att ni bjuder på min auktion.

    SvaraRadera
  16. Sambo och Roxy, tack för budet. Jag tror nån bjudit över er nu.

    SvaraRadera
  17. Dui och Deco, jättesnällt av er. Just nu tror jag nån bjudit lite till.

    SvaraRadera
  18. Gustav, just nu när jag skriver det här leder du på paket 2. Men det är en dag kvar...

    SvaraRadera
  19. Kjelle Bus, stort tack. Just nu leder du på paket nr 1.

    SvaraRadera
  20. Östgötakatterna, ibland ser vi att vi msåte hjälpa även andra kattvänner. Du gör ett fantastiskt jobb! All heder åt dig, och du är värd varenda krona. Under tiden kanske du kan maila ditt kontonummer till mig? (astrid.akesson@telia.com).

    SvaraRadera
  21. Findus, Isak och Rasmus, det var väldigt snällt av er. Pengar behövs ju på båda håll.

    SvaraRadera
  22. Matte säger att vi ska bjuda 800 kr på paket 2. Vi måste ju lyda henne såklart.

    SvaraRadera
  23. Kungsörsligan, vi noterar det nya budet på paket nr 2. Nu är det spännande!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...