måndag 16 maj 2011

Katten Lilja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Lilja på Södertälje Katthem.

Idag var blogghjälpen här ett tag. Hon hade med sig två snälla tjejer som skulle göra ett repårtasch om oss. De fotograferade flera katter. De ville fotografera mig också, men jag var inte riktigt på fotograferingshumör, men då kom blogghjälpen in i buren och lyfte upp mig och bar fram mig till kameran. Jag stretade emot lite, men blogghjälpen höll fast mig i famnen och sa att jag måste visa mig. Jag ska inte ligga och trycka när det kommer besökare.


Nåjam, när det var klart lyfte hon tillbaka mig till min favvoplats vid fönstret, sen gick de vidare. Efter ett tag kom blogghjälpen tillbaka med lite godis och sa att jag inte skulle vara arg på henne för att hon lyfte fram mig. Hon sa att hon gjorde det för min skull.

OK, så kanske det var. Men alla katter vet ju att vi inte gillar att göra saker som vi inte vill. Det jamade jag till blogghjälpen. Då mumlade hon nåt om att ”jo, det ska gudarna veta”.

Nu ska jag snart börja planera nästa begivenhet på katthemmet. Det berättar jag mer om i morgon.

16 kommentarer:

  1. Det är ju lite svårt att göra repåtasch om dig om du ligger och gömmer dig. Så det var kanske bra att blogghjälpen knuffade fram dig lite, hon ville ju bara väl. Så fick du ju lite godis också.

    SvaraRadera
  2. Så spinnande med repåtasch! Var ska du vara med?? det är verkligen fullt upp hos er! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Sådär är det ideligen, att vi tvingas till saker vi inte vill. Man måste ju markera i alla fall, vad man tycker, precis som du gjorde. Det braiga är ju om det kommer en bild på dig i tidningen, så alla få se hur fin du är!
    Och så blir jag nyfiken på vad du nu planerar för!?

    SvaraRadera
  4. Förstår fullkomigt hur du kände det. Fyjam för att tvingas tassa ut i rampljuset när det enda man vill är att ägna sig åt pälsvård, middagsslummer eller andra livets väsentligheter. Men jamar nog ändå med Sippo och Gustav om att blogghjälpen gjorde rätt som hjälpte dig visa framtassarna lite.
    Ser fram emot att få höra mer om dina planer!
    Tassklappar

    SvaraRadera
  5. Oj vad spännande med repåtasch! Ni får tala om när och var vi skall hålla utkik efter det sen. Jag jamar instämmande med de andra att det var bra att blogghjälpen lyfte fram dig. Även om det är läskigt så måste ju en så söt missa som du vara med i repåtaschet!
    Vad spännande det skall bli att få höra om de nya planerna imorgon, du har verkligen tassarna fulla.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. Nu blev vi ju jättenyfikna på vad det ska bli för repårtasch! Blixtrande kameror är inte alltid så kul precis, men vi ser ändå fram emot att se bilderna på dig. Skönt att du fick lite godis för besväret i alla fall. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  7. Jamar med övriga missevänner.
    Klart det inte är så roligt att vara framme när det ska fotograferas, men det blir ju bra om du kanske kommer med i ngn tidning, så tvåbeningar får se hur söt du är och kanske vill ha dig.

    Jamar oxå att vi oxå är så nyfikna på vad du har att jama om i morgon.
    ´

    Tass tass

    SvaraRadera
  8. Åh så kul att det kommit folk o gjort repåtasch om er missar !!!
    Men att agera fotomodell det kan vara jobbigt det !
    Det vet jag om någon ;-)

    SvaraRadera
  9. Sippo, det är klart att det kan vara lite svårt att göra repårtasch om man gömmer sig, men jag vill i alla fall bestämma själva när jag ska visa mig *stampar".

    SvaraRadera
  10. Dui och Deco, jag vet inte vad tidningen heter, men vi ska få ett ex när repårtaschet är klart. Jag ska visa er då.

    SvaraRadera
  11. Gustav, det är ju vår skyldighet gentemot andra katter att vi inte ger efter för tvåbeningarnas önskemål hur som helst.

    SvaraRadera
  12. Frasse, jag, kanske att blogghjälpen gjorde LITE rätt, men det får inte bli nån vana hos henne!

    SvaraRadera
  13. Alice, det verkar som om alla tycker att blogghjälpen gjorde rätt. Nu får vi se om jag kommer med i tidningen också.

    SvaraRadera
  14. Findus, Isak och Rasmus, det var bra att jag fick lite godis, men jag sa till blogghjälpen att jag var värd mycket mer godis efter min insats. Men det tyckte inte hon. Hon är lite grinig ilband tycker jag.

    SvaraRadera
  15. Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan, snart får ni se vad jag jobbar med just nu.

    SvaraRadera
  16. Kjelle Bus, det är inte bara det att det är jobbigt att vara fotomodell, det är dåligt betalt också!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...