torsdag 5 maj 2011

Katten Lilja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Lilja på Södertälje Katthem.

Idag har jag tagit det lite lugnt. Egentligen har jag bara planerat lite inför öppet hus, men jag är ju van vid det så det går ganska lätt numera.

I morgon måste jag lägga sista tassen vid planeringen av bloggmötet hos Sippo på lördag. Det är ju en del att bestyra. Jag måste göra inköpslistor till blogghjälpen, tala om att hon ska tanka bilen, ge färdbeskrivning och lite sånt. Men det ska nog gå bra.

Har ni förresten lagt märke till nåt i dagens blogg? Det är en ny, fin skylt idag. Det är Gustav som varit i farten igen. Ni känner väl igen katten på bilden? Tack snälla Gustav.

Nu måste jag skynda mig att lägga in skylten på vår hemsida!

18 kommentarer:

  1. Husse, som kommer ta med Orginalmatte! :-)
    Undrar om det finns någon ungefärlig tid hos Herr Sippo och Fru Tindra?

    SvaraRadera
  2. Gustav är så duktig på skyltar. Klart att vi ser vem det är! Jättefin! Håller tassarna för att det är idag som din människa kommer. Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Tur att du hjälper blogghjälpen, för annars skulle hon säkert missa husse och hamna i Danmark. Gustav är en hejare på att göra skyltar, han borde nästan få något slags pris.

    SvaraRadera
  4. vilken fin skylt!!! och vem passar bättre på skylten än du!

    nosgos å gottisar, buff å sånt
    M&K

    SvaraRadera
  5. Jättefin skylt, men så är det ju en jättefin katt som motiv! Bra att du tar det lite lugnt också ibland, det är nästan ett heltidsjobb att hålla rätt på blogghjälpen.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. Vad kul att du gillar skylten! Och snart är det lördag. Ser så fram emot att få rapport från träffen!

    SvaraRadera
  7. Så jamars bra skylt som Gustav gjort, mjau
    han är ju riktigt proffs på detta med skyltar, *FNISS*
    Den sättwer vi in hos

    Ska bli spännande med bilder sedan, från katt träffen hos Sippo, Tindra och husse Peter.


    Tass
    Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

    SvaraRadera
  8. Jättefin skylt som Gustav gjort och visst syns det att det är du på kortet !
    Hoppas att du får en alldeles egen matte/husse snart !!!

    SvaraRadera
  9. Max & Måns, vad kul att husse tar med Originalmatte. Vi har sagt att vi ses vid 13-tiden. Blogghjälpen säger att det ska bli jättekul att träffa er allihop.

    SvaraRadera
  10. Dui och Deco, visst är Gustav duktig. Och snäll också som tänker på oss.

    SvaraRadera
  11. Sippo, du har alldeles rätt. Utan ordentlig tassledning är hon helt lost.

    SvaraRadera
  12. M&K, visst är det en fin skylt. Kul att ni tycker jag passar på skylten också.

    SvaraRadera
  13. Alice, det är verkligen ett heltidsjobb att hålla reda på blogghjälpen. Och ändå berättar jag bara en del i bloggen av vad jag gör!

    SvaraRadera
  14. Gustav, och det är inte bara jag som gillar skylten, alla verkar göra det. Synd att du inte kan komma på lördag, men hoppas vi ses nån annan gång.

    SvaraRadera
  15. Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan, Gustav är jamarproffs på skyltar. Bra att ni också tagit in hans senaste skylt.

    SvaraRadera
  16. Kjelle Bus, roligt att du såg att det var jag på skylten. Jag tycker den är jättefin.

    SvaraRadera
  17. Gustav är Skyltarnas konung och ett lejon i budskapsbranschen. Kul att det är du som får vara budtassare!
    Matte och jag önskar er en jamartrevlig träff hos Sippo!
    Tassklappar

    SvaraRadera
  18. Frasse, det var jättesnällt av Gustav både att göra en fin skylt till och att använda mig som budtassare. Jag känner mig jättestolt.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...