onsdag 4 maj 2011

Katten Lilja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Lilja på Södertälje Katthem.

Nu har det varit möte igen på katthemmet och jag har förstås ställt upp och hjälpt blogghjälpen med vad hon skulle säga. Det är mycket att göra på katthemmet nu. Blogghjälpen säger att vi har många bollar i luften, men jag har inte sett några. Bara de jag har på golvet och dem har jag örnkoll på.


En sak till var bra med mötet. Blogghjälpen tog med en borste in i buren och borstade både mamma och mig. Hon fick jättemycket päls i handen och sa att det skulle räcka till en katt till. Både mamma och jag njöt och rullade oss och spann och trampade med tassarna. Hoppas det blir mer borstat snart.

Så kan jag berätta att Lycka verkar återhämta sig väldigt bra. Hon kan hoppa både upp och ner på stolar nu. Visserligen kan hon vingla till lite ibland, men i början kunde hon ju inte stå på benen alls. Hon ökar i vikt också så vi hoppas allt ska gå bra.

16 kommentarer:

  1. Härliga nyheter om lillkissen! Hoppas verkligen att hon kryar på sig! Vad skulle katthemmet göra utan en bloggkisse??? Förmodligen få slå igen!

    nosgos, buff, gottisar å sånt till alla kissar på katthemmet
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  2. Skönt att ni fick bli borstade, alltid mysigt med lite extra uppmärksamhet. Ni har verkligen fullt upp på katthemmet. Skönt att Lycka mår bättre. Nu håller vi tassarna för att din/dina människor kommer nu. Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Ibland kan det vara hur skönt som helst att bli borstad, men bara när vi själva vill.
    Kul att höra om Lycka som blir bättre.

    SvaraRadera
  4. Hej, vad bra att det går åt rätt håll för Lycka. Men räcker pengarna från auktionerna till hennes vetrinärvård?
    Idag har jag fått mitt fina paket - tack! Godiset i paketet kommer din f d katthemssambo Översten (numera Emil) och hans kompisar att få när jag träffar dem i helgen. Vänliga hälsningar från Charlotte

    SvaraRadera
  5. Vilka bra nyheter om Lycka. Hoppas, hoppas att hon fått ett namn som stämmer!

    SvaraRadera
  6. Hoppas blogghjälper lägger ut den lösa pälsen i naturen. Så kan fjäderstekarna använda den för att värma sina ägg med. Bra va.

    Härligt att Lycka börjar hämta sig.

    Nosgos

    SvaraRadera
  7. Skönt att bli av med päls som annars blir hårbollar. Vi har en gummikarda som vi tycker mycket om. Då ligger vi ofta och kråmar oss också, när vi blir borstade med den. Det verkar som om du och din mamma tycker lika mycket om att bli borstade. Härliga nyheter om Lycka! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  8. Maurice & Kajsa, det vore nog ganska chanslöst att driva katthemmet utan oss bloggkatter.

    SvaraRadera
  9. Dui och Deco, borstning är toppen. Vi vill bli borstade i flera timmar.

    SvaraRadera
  10. Sippo, ALLT ska naturligtvis ske på våra villkor. Det är det första vi måste lära våra tvåbeningar.

    SvaraRadera
  11. Charlotte, det är jätteroligt att det går åt rätt håll för Lycka. Vi tror inte pengarna från auktionen räcker, men som tur är har vi snälla människor som skänker pengar till oss på annat sätt. Flera bloggare gör det till exempel varje månad. Vad kul att Översten/Emil ska få godiset. Nosbuffa honom från mig!

    SvaraRadera
  12. Gustav, tanken var nog att namnet skulle passa henne så småningom. Det verkar nästan som om det blir så.

    SvaraRadera
  13. Nea, bra tips. Det ska jag säga till blogghjälpen. Då gör vi ju nytta på flera sätt.

    SvaraRadera
  14. Findus, Isak och Rasmus, då ska jag säga till blogghjälpen att hon ska skaffa en gummikarda till oss. Fast vi tycker faktiskt om den vi har också. Problemet är egentligen bara att få nån att använda den på oss.

    SvaraRadera
  15. Vilka glada nyheter om Lycka! *klappar tassarna*
    Själv gillar jag bara att bli borstad korta stunder, sedan blir jag av någon anledning irriterad. Men det låter skönt när ni jamar om det!
    Jag har jamat det förut och jag jamar det igen - vad gjorde blogghjälpen utan er kattreprenörer vid sin sida?
    Tassklappar

    SvaraRadera
  16. Frasse, det är många katter som inte tycker om att bli borstade så länge, men jag och mamma älskar det. Jag tror inte blogghjälpen skulle ha så stor chans utan oss.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...