onsdag 13 april 2011

Katten Lilja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Lilja på Södertälje Katthem.

Nu har tydligen blogghjälpen kommit hem från sin resa. Jag skriver tydligen, för här på katthemmet har hon minsann inte varit synlig. Hon kan sitta och köra 45 mil utan vidare, men att köra några meter extra för att komma hit till katthemmet, nähej, se det går inte.

Jag läste att två av mina bloggkompisar, Dui och Deco, var lite sura på sin husse som hade rest bort, så jag tycker jag har lite rätt att vara lite sur också. Nu är ju blogghjälpen inte min riktiga matte, men just nu får hon vara lite reservmatte i alla fall.

En sak måste jag säga till hennes försvar. Hon har inte bara roat sig, även om hon åkte bort för att vara med på ett överraskningsparty. Hon passade faktiskt på att träffa en jättetrevlig tjej som jobbar på ett katthem utanför Härnösand, Öbacka Djurhem.

Hon berättade att det håller på att flytta till nya lokaler. Där finns fantastiska människor som hjälper dem, både ekonomiskt och praktiskt. Man blir alldeles varm när man läser om såna människor. De borde det finnas många fler av.

16 kommentarer:

  1. Men i morgon kan hon nog inte hålla sig längre, tror jag, utan då kommer hon säkert! Hon måste ju längta jättemycket efter dig!

    SvaraRadera
  2. Men Blogghjälpen får ju roa sig lite också, Lilja. hon gör ett jättebra jobb. Du skall se att hon snart kommer och gosar med dig igen. Kanske har hon lite dåligt samvete och bjuder på lite godis kanske.

    Nosgos

    SvaraRadera
  3. Förstår att du längtar men det kan ju vara roligt för blogghjälpen att få umgås med andra katthemstvåbeningar och utbyta erfarenheter. Det kommer säkert er till godo på många sätt. Och jag tror också att hon saknar dig jättemycket.
    OCH att hon har något extragott i bakfickan när hon kommer... :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
  4. Det är i alla fall betydligt lugnare när tvåbeningarna kör bil nu när snön är borta från vägarna. Mitt i vintern kan det vara halt och otäckt. Skönt att höra, att blogghjälpen är henmma igen. Hon har säkert saknat dig också! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Lite sur får man vara tycker vi, vi förstår prexis. Tror nog Blogghjälpen har saknat dig jättemycket så det blir nog extra mycket gos när hon kommer. nOSBUFF

    SvaraRadera
  6. Det var jättetrevligt att få låna din blogghjälp ett tag när hon ändå var uppe i Härnösand.
    Nu hoppas jag att hon kommer tillbaka till dig med lagom mycket godis och mys.

    SvaraRadera
  7. Så skönt att Blogghjälpen är tillbaka igen, mjau
    Då blev du väl jamarsglad.
    Tvåbeningarna måste ju får resa lite och träffa andra som jobbar på katthem.

    Tasskram på dig du fina katt

    Mimmi, Chicko, Tarzan,Sessan

    SvaraRadera
  8. Skönt att blogghjälpen är hemma igen, hoppas hon kommer och gosar med dig ikväll och att det kommer mycket folk på öppet hus. Idag har jag jamat i på skarpen till matte att hon får lov att ta sig tid att hjälpa mig tassa ner kommentarer hos mina kompisar. Hon har hållt på med så mycket annat den här veckan. Men jag menar, vad skulle vara viktigare än vi katter?
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  9. Gustav, hon säger att hon längtar jättemycket efter både mig och mina kompisar här, men hon kom inte idag i alla fall. Ska jama allvar med henne nästa gång hon dyker upp.

    SvaraRadera
  10. Nea, jo kanske behöver hon roa sig lite. Fast jag undrar vad som kan vara roligare än att komma hit?

    SvaraRadera
  11. Frasse, det är så klart bra att hon träffar andra som jobbar på katthem också. Hon är ju mycket för det där med samarbete mellan katthemmen. Hon har lovar att vi ska få godis senast på söndag.

    SvaraRadera
  12. Findus, Isak och Rasmus, ni har rätt i att om nu våra tvåbeningar ska ut och åka så är det bättre att de åker när det inte är is på vägarna. Fast jag tycker inte de behöver åka, annat än till katthemmen.

    SvaraRadera
  13. Dui och Deco, känns bra att det är några som förstår hur jag känner. Visst får man vara lite sur när ens tvåbeningar försvinner. Fast det är bra när de är tillbaka.

    SvaraRadera
  14. Frey, jaså, det var dig blogghjälpen träffade. Hon sa att du var jättetrevlig och att hon var glad att det fanns människor som jobbade för övergivna katter i Härnösandstrakten också. Hon sa att det katthem du jobbar för nog också kommer att samarbeta med de katthem som vi hoppas få ihop till en samarbetsorganisation så småningom. Det ska bli kul.

    SvaraRadera
  15. Mimmi, Chicko, Tarzan,Sessan, det är klart at de måste träffa människor från andra katthem också, men jag vill i alla fall inte att hon reser bort.

    SvaraRadera
  16. Alice, vad håller våra tvåbeningar på med? Är det alltså inte bara blogghjälpen som springer omkring och gör en massa annat än att ta hand om oss katter? Så här kan det ju inte fortsätta.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...