lördag 9 april 2011

Katten Lilja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Lilja på Södertälje Katthem.

Idag har jag tagit det lugnt och försökt tänka lite mer på hur vi ska kunna göra så att alla människor förstår att det bor många fina katter på katthem runt om i Sverige som behöver bra hem.


Jag fick lite tips igår, men det värsta är ju att antingen måste man ha mycket tid för att genomföra förslagen eller också mycket pengar. Om varken det ena eller det andra finns blir det ju mer komplicerat.

Fast blogghjälpen säger att vi aldrig får ge upp. Även om det känns motigt ibland måste vi kämpa vidare. För varje katt som vi lyckas ordna ett bra hem till har vi kommit ett litet steg på vägen.

Apropå blogghjälpen ja. Idag sa hon nåt som gjorde att jag nästan fick kramp i morrhåren av skratt. Hon ska låna en del av bloggen i morgon för att blogga själv om en sak! Förstod ni? Blogghjälpen blogga! Det kommer nog bli kul att se hur det ska gå. Jag får väl hjälpa henne som vanligt.

12 kommentarer:

  1. Nämen vad är det du jamar - skall blogghjälpen blogga alldeles själv imorgon? *fnissar så morrhåren nästan trillar av* Det skall verkligen bli spännande att se hur det går! Jag gissar att du får ge henne en hjälpande tass så att det blir något begripligt.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  2. *MOL* Blogghjälpen blogga själv ??!!
    Tror som Alice att det är bäst att du ger en hjälpande tass :)

    SvaraRadera
  3. Hehe, det ska bli kul att se vad blogghjälpen ska skriva om. Hm, nu säger husse att även han ska låna min blogg. Konspiration kanske?

    SvaraRadera
  4. Ska bli spinnande att läsa, Blogghjälpen behöver nog din hjälp tror vi. Hoppas det blev lite extra godis i går. Matt skickar kli runt öronen och lite försiktigt kli på magen. Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Vad spännande att blogghjälpen får låna bloggen själv. Vi tror att hon är jätteduktig. Men bara för säkerhets skull, så kan du ju övervaka och stötta lite... :)
    Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Ska bli spännande att se hur blogghjälpen klarar sig - fast vi gissar att hon kommer att be om din hjälp ganska omtassande :-)
    Ni gör ett så fantasstiskt fint och viktigt arbete, och det borde fler tvåbeningar få reda på! Matte ska kolla möjligheterna på sin tidning.
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  7. Alice, visst är det komiskt att blogghjälpen ska försöka blogga? Håhåjaja.

    SvaraRadera
  8. Kjekke Bus, ja om det ska bli nåt vettigt skrivet är det nog bäst jag hjälper till.

    SvaraRadera
  9. Sippo, men vad är detta? Ska vi inte få ha våra bloggar ifred?

    SvaraRadera
  10. Dui och Deco, lite godis blev det faktiskt idag. Men inte alls så mycket som vi behövde.

    SvaraRadera
  11. Findus, Isak och Rasmus, jag tror anledningen till att ni tror blogghjälpen är duktig heter Madonna, Sotis, Majsan & Jenny, Nikita, Lilja och en massa annat.

    SvaraRadera
  12. Gunilla och Frasse, vi skulle bli jätteglada om flera får reda på att det finns katter som bor på katthem och som bara längtar efter ett eget hem. Många tvåbeningar vet inte ens om att det finns katthem, förstår ni.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...