söndag 6 mars 2011

Katten Ross på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Ross på Södertälje Katthem.

Där låg vi nu under trappan och tjejen satt bredvid oss med en stor låda. Mamma var fortfarande lite avvaktande, men hon fräste inte. Hon sa till oss att vi skulle vara lugna, för hon hade träffat den här tjejen förut och då var hon snäll. Men då hade hon ju inte ungar att ta tass om.


Så småningom fick tjejen klappa mamma. Då förstod vi att det nog inte var så farligt. Vi var ju pyttesmå men jag var framme och nosade på tjejen ändå. Då sa hon ”men titta, har du gjort illa ögat lille vän”.

Sen tog hon mig i sina händer och la mig i lådan hon hade med sig. Jag blev först rädd, vart skulle jag ta vägen och skulle jag aldrig få se mamma eller mina syskon igen? Men strax efter lyfte hon över nästa syskon i lådan och rätt som det var låg vi där allihop, och mamma också.

Sen bars vi uppför trappan och in i huset. Vi ungar hade aldrig varit i ett hus förut, så vi var ju väldigt nyfikna. En del av oss var rädda också, men inte jag!

Dagarna gick och vi växte så det knakade. Vi hörde att tjejen talade i nån sak med flera människor. Hon sa ”kan inte du ta hand om en eller ett par kattungar? Jag kan inte ha dem kvar och de måste ju få ett hem”.

Jag berättar mer i morgon.

14 kommentarer:

  1. Vilken toppentjej! Vad bra att ni fick komma in!Det måste ha känts jättkonstigt först.Hur är det med ditt öga nu? Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Jag instämmer i att det var en toppentjej. Jag tycker du var jättetuff som inte var rädd. *imponerad*

    SvaraRadera
  3. Skönt att det var en snällis-tjej! En sådan tur ni hade som fick komma in i värmen och få mat. En massa nosbuffar till fina tjejen! Undrar vilka hon pratade med i den där saken? Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Jamarns vad skönt att det var en snällis och att ni fick komma in i värmen och få mat!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Tur att det finns snälla 2-benta oxå !
    Vilken tur att det var en snällistjej som hittade er och tog in er allihopa :)
    Du undrade varför jag inte fick någon mat häromdagen när jag låg på min fodertunna.
    Precis som du trodde så beror det på att min matte är ibland väldigt trögfattad när det gäller jamiska !
    Tur hon fattade till sist så jag slapp äta rå Guldfisk :)

    SvaraRadera
  6. Mjau, du ser Ross, att det finns snälla tvåbeningar oxå.
    Tur att det iaf var en snäll tjej
    som tog in er alla i värmen.
    Blir spännande att höra fortsättningen.

    Tasskram
    Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

    SvaraRadera
  7. Jag biter på klorna av spänning och kan knappt bärga mig till jag får veta hur det tassade för dig och hur du kom till katthemmet. Det kunde ju ha gått riktigt illa om inte tvåbeningen hade varit så snäll.
    Hoppas ditt öga är bättre nu.
    Tassklappar

    SvaraRadera
  8. Dui och Deco, visst kändes det konstigt. Mitt öga mår jättebra. Det ser bara lite konstigt ut.

    SvaraRadera
  9. Sippo, jag har aldrig varit rädd för tvåbeningar. JAg tycker de har varit snälla mot mig.

    SvaraRadera
  10. Findus, ISak och Rasmus, ja tjejen var jättstnäll. Vi hade verkligen tur den där gången. Alla tvåbeningar är inte dumma.

    SvaraRadera
  11. Alice, ja det var verkligen tur. Jag har hört så mycket hemskt om tvåbeningar som varit jättedumma.

    SvaraRadera
  12. Kjelle Bus, vi hade verkligen tur som träffade på rätt typ av tvåbening. Bra också att du slapp äta rå guldfisk. Hoppas din matte fattar vad du egentligen behöver.

    SvaraRadera
  13. Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan, ja alla katter har inte otur jämt. Vi hade verkligen jamartur.

    SvaraRadera
  14. Frasse, om det varit en elak tvåbening hade det kunnat bli kattastrof. Men den här gången gick det bra.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...