söndag 27 mars 2011

Katten Lilja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Lilja på Södertälje Katthem.

Nu har det hänt så mycket flera dagar som jag måst sticka emellan med och berätta för er, så ni kanske har glömt vad jag egentligen höll på att berätta?

Det var ju så att vettisen kom in i vår bur och stack oss igen. Vettisen är egentligen en väldigt snäll tvåbening, men han har den där ovanan att han sticker oss. Det är synd och jag vet inte hur jag ska få honom att sluta heller. Och jag har sett att det inte bara är vi som råkar illa ut. Nädå, han sticker överallt i alla burar. Men andra tvåbeningar vågar han sig minsann inte på! Bara små försvarslösa katter.

Nåjam, nu har han hållit sig borta från vår bur ett tag. Han kanske märkte att vi inte var mottagliga sist, för då somnade vi ju inte. Då blev han nog snopen!

Nu har vi ju bott i vår bur ett tag och vi undrar så klart när det är vår tur att få ett eget hem. Blogghjälpen säger att allt får ta sin tid. Vi ska inte stressa fram nåt hem, utan vi väntar på att den rätta matten och/eller hussen kommer.

Jag berättar mer i morgon.

18 kommentarer:

  1. Vettar är ett otyg! Isch. Och blogghjälpen har rätt - man skall inte stressa fram ett så viktigt beslut, som att adoptera en människa. Du skall se att snart så kommer det in en människa, som du känner att du måste ta hand om. Då har du hittat rätt. Det är ett stort ansvar att ta hand om människor, men de behöver ju oss så förjamat mycket!!

    Ha en trevlig söndagskväll!
    nosgos, buff och gottisar från
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  2. Usch för vettisar! Jag har nog hört att matte pratat om att det börjar bli dags att åka dit, men det skall vi nog bli två om....
    Blogghjälpen har alldeles rätt i att man inte skall jäkta när det gäller att hitta en husse/matte. Det är bättre det tar tid och blir rätt. Det tog ju tid för mig, men se så bra det blev! Du skall se att ni också kommer få det bra!
    Självklart får ni komma ikväll också, det finns både vitfisk, räkor och dentisar kvar.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  3. Vettisar är lite läskiga men ibland är de ju bra också men de kan gott sluta att stickas. Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Det är förstås bra att vi kan få hjälp av vettisar när vi blir sjuka. Men de där sticken tycker vi inte så bra om. Eller snarare, bilresan till vettisen är inget kul alls. :( Sticken går faktiskt ganska fort i jämförelse. Hihi, vi gissar att alla tvåbeningar på katthemmet skulle bli ganska förvånade om stickisen jagade efter dem med sprutor. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Vettisar är jätteläskiga tycker jag. Det är ett fasligt petande och stickande hela tiden, men precis som du jamar så sticker de ju inte människor, bara katter.

    SvaraRadera
  6. Förstår att veterinärer verkar lite otäcka med sitt stickande. Men de är också väldigt bra att ha till hands om ni katter blir sjuka.
    Har dessutom hört att veterinären som brukar sticka er katter på Södertäljekatthem är riktigt bra ;-)
    Jag tycker det var klokt sagt av blogghjälpen. rätt hem kommer och det är aldrig någon idé att stressa fram något för då kanske det inte blir så bra. Men självklart håller vi tummarna att rätt hem dyker upp jättesnart!

    SvaraRadera
  7. Vet du Lilja, vi ska snart iväg till den däringa vettisen, *usch*
    Vill inte, men matte säger att det är bra att åka dit för att bli vaccinerad.
    Det brukar ju gå ganska fort där hos den där vettisen.

    Tass tass
    Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

    SvaraRadera
  8. Vettisar verkar helt klart tycka om att sticka nålar i oskyldiga katter.

    Vet att din husse eller matte finns. Men han eller hon har ännu inte kommit på att det är just dig de söker. Fast det kommer innan du vet ordet av det. Helt plötsligt står de bara där.

    Nosgso

    SvaraRadera
  9. Vettisar har mycket speciella vanor och det är nog inte många katter som kan vänja sig vid dem. Men kanske de är tvungna att stickas? Kanske finns det ett högre syfte med dessa till synes planlösa stick-attacker? *grubblar*
    Förstår att du vill hitta din människa snart. Det hade nog varit lättare om man hade vetat att "om en månad får jag ett hem".
    Men rätt som det är händer det! Och tänk på alla hjälpande tassar du kan ge åt blogghjälpen medan du väntar!
    Tassklappar

    SvaraRadera
  10. Maurice & Kajsa, märkligt att alla katter verkar ha dåliga erfarenheter av vettar.

    SvaraRadera
  11. Alice, först ska ni ha ett stort tack för festerna. Det är inte utan att man känner sig lite utslagen idag. Och se till att streta emot allt ni kan när det blir dags att åka till vettisen!

    SvaraRadera
  12. Dui och Deco, visst kan vettar vara bra också. När de klappar en till exempel.

    SvaraRadera
  13. Findus, Isak och Rasmus, jag tycker det skulle vara jätteroligt att titta på om vettisen jagade tvåbeningarna här med sprutan i högsta hugg, hi-hi.

    SvaraRadera
  14. Sippo, det måste ju vara ett tecken på feghet att de inte ger sig på tvåbeningar?

    SvaraRadera
  15. Kattfamiljen, blogghjälpen säger också att vettisar är bra att ha när man blir sjuk. Och det kanske är sant, men jag tycker inte om att bli stickad i alla fall.

    SvaraRadera
  16. Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan, jag kan bara jama: lycka till. Hoppas ni inte somnar på kuppen.

    SvaraRadera
  17. Nea, jag förstår inte vad det kan vara för roligt med att sticka oskyldiga katter. Jag hoppas du har rätt när det gäller min människa. Rätt som det är kanske h*n bara dyker upp!

    SvaraRadera
  18. Frasse, jag tror nog det är bra om jag inte lämnar blogghjälpen i sticket (!) än på ett tag. Vet faktiskt inte hur hon skulle klara sig då.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag är det inte jag som är på bilden. Min kompis, Liam, flyttade till ett eget hem för några daga...