onsdag 23 mars 2011

Katten Lilja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Lilja på Södertälje Katthem.

När vi varit en tid i våra nya, större burar, kom den där farbrorn som stack oss när vi satt i karantän, så vi blev så trötta tillbaka. Ni minns kanske att mamma och jag bestämde oss för att vi aldrig skulle somna igen när nån stack oss, för då kan vad som helst hända.


När farbrorn kom in i buren, vad tror ni han gjorde? Jodå, han stack både mamma och mig. Men vi kämpade emot sömnen allt vad vi kunde - och det lyckades! Vi somnade inte alls. Oj, vad vi lurade honom. När han gick ut ur buren hörde vi att han sa till den som är hälsoansvarig på katthemmet: "så där ja, nu behöver de ingen mer vaccination på ett bra tag”.

Innan jag fortsätter berätta om mig, så vill jag sticka emellan med en annan sak.

En av våra kompisar, Basco som vi inte känt så länge men som verkar vara en väldigt trevlig och gullig katt, mår inte bra. Hans människor har varit hos vettisen med honom och han får ligga kvar för observation på sjukhuset. Alla vi katter på Södertälje Katthem håller tassarna för Basco och skickar snälla tanka till honom. Det hjälper oftast och nu hoppas vi det hjälper Basco också.

12 kommentarer:

  1. Så bra att ni inte somnade den här gången. Han kunde alltså inte ställa till något farligt med er. Vaccinerade har vi också blivit och det ska vi bli igen lite senare i år, säger matte. Vi här i klostret ber också jättemycket för Basco och även för hans 2-beningar. Vi tror att skaparkatten finns med honom för vi vet att det är många, många som ber för Basco.

    Nosbuffar till dig och din mamma från oss här i Otterbäckens lilla kloster.
    Jenny och Majsan, f.d. katthemskatter från Södertälje!

    SvaraRadera
  2. Hihi, tror ni lyckades överlista vettisen den här gången. Eller? I alla fall bra att slippa vara vinglig när man vaknar upp. Vi hjälper till och sänder ännu mer snälla tankar till Basco. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Tänk att ni inte somnade! Där lurade ni honom allt! Blev han inte förvånad? Fast å andra sidan har jag blivit stucken många gånger utan att somna. Man kanske kan träna sig till det?
    Vi tänker också på Basco.

    SvaraRadera
  4. Tänk att ni lyckades lura vettisen! Vi tänker också på Basco och hans familj. Hoppas verkligen att det går bra "oroliga" Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Har inte besökt Basco innan. Men vi håller alla tassar vi har att han blir frisk igen! Katter skall inte vara sjuka de skall vara hemma, tigga godis och busa!

    Nosgos

    SvaraRadera
  6. Bra jobbat att hålla er vakna så ni hade full koll på vettisläget. Jag har precis samma erfarenheter som ni. Första gången jag åkte in akut somnade jag av sticket, men andra gången fick vettisen tji!
    Matte och jag försöker också stötta Basco och hans matte. Vi minns så väl hur hemskt det är att vara orolig och rädd hela tiden.
    Tassklappar

    SvaraRadera
  7. Jenny och Majsan, jag ska nog inte bli vaccinerad förrän nästa år, för vår vettis har sagt att man inte behöver vaccineras varje år. Det tycker vi är jättebra.

    SvaraRadera
  8. Findus, Isak och Rasmus, det var jätteroligt att lura vettisen. Han trodde väl vi skulle däcka direkt!

    SvaraRadera
  9. Gustav, vi tror att om man bara bestämmer sig för att inte somna så gör man inte det. Det är nog en träningssak.

    SvaraRadera
  10. Dui och Deco, vi är jättestolta för luriset. Vi ska nog lura honom nästa gång han tänker sticka oss också.

    SvaraRadera
  11. Nea, vi känner inte heller Basco sedan tidigare, men alla katter som inte mår bra måste vi hjälpa.

    SvaraRadera
  12. Frasse, man ska inte låta sig hunsas av vettisar. Om man verkligen bestämmer sig för att vara vaken så går det. Det märkte ju vi.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...