torsdag 17 mars 2011

Katten Lilja på Södertälje Katthem b

Hej, det är Lilja på Södertälje Katthem.

Efter att jag berättade igår vad som hände blev jag så trött så jag somnade direkt. I morse tänkte jag fortsätta berätta exakt vad som hände efter det, men sen bestämde vi oss, blogghjälpen och jag, för att vi skulle hoppa över vissa detaljer och berätta om att vi plötsligt satt i en bur i bilen.


Vi var så klart rädda och undrade vad som skulle hända med oss nu. Vid den här tiden trodde vi inte det fanns snälla människor också, utan vi trodde alla såg på katter som nåt som man bara ville bli av med.

När bilen stannade bars vi ut. Vi försökte öppna dörren till buren och smita ut, men det gick inte. Istället bars vi in i ett hus. Där luktade det av andra katter. Vi undrade var vi hamnat. Mest rädd var jag att mamma och jag skulle skiljas åt.

Som tur var blev det inte så. Vi sattes i en stor bur. Allt var nytt och jätteläskigt. Men vi var tillsammans.

18 kommentarer:

  1. Vilken tur att du och mamma fick sitta tillsammans i alla fall. Det måste ju kännas skönt när man kommer till ett nytt ställe.

    SvaraRadera
  2. Vad blev det av de andra katterna i reviret? *orolig*

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  3. Åh, vad mycket nytt som man blir orolig för. Även om vi gissar att ni nu fått komma till katthemmet och att där faktiskt är väldigt bra, är det ju inte lätt när man kommer som nyanländ, lite skygg misse. Skönt att mamma och du var tillsammans i alla fall. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Puh, så skönt att ni kom till katthemmet. Men det är klart det visste ni ju inte då.Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Vilken tur att du och din mamma fick vara tillsammans, för det är verkligen jamarläskigt att komma till ett nytt ställe! Men nu var ni iallafall hos snällisar. Vi undrar precis som klosterkatterna vad som hände med de andra missarna? Fick de följa med er?
    Jag tror att du och blogghjälpen gjorde rätt i att hoppa över vissa bitar, vi vågar inte ens föreställa oss hur de fick in er livrädda katter i burarna. *morrhårsdarr*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. Puh, det var skönt att slippa de hemska detaljerna. Nu vet man att ni är i säkerhet i alla fall! *pustar ut*

    SvaraRadera
  7. Jamar oxå att det var skönt att inte veta hela historien.
    skönt att ni finns på katthemmet nu iaf, du och din mamma.

    Tassekramen till dig du fina katt

    Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

    SvaraRadera
  8. Va hemskt att tro att ingen människa vill ha en. Men tur att ni nu förstår att det finns snälla människor som vill er väl :-)
    Skönt att du och mamma fick vara tillsammans. Stor tröst när allting annat är upp och ner.

    SvaraRadera
  9. Sippo, ja, jag tycker verkligen synd om de katter som kommer alldeles ensamma till ett nytt ställe. Stackars dom!

    SvaraRadera
  10. Klosterkatterna, jag vet inte, men några lyckades man skaffa andra hem till har jag hört.

    SvaraRadera
  11. Findus, Isak och Rasmus, det är jätteläskigt att komma till ett ställe man inte känner till. Om man vore en trycgg och modig katt är det väl inte så farligt, men det var ju inte vi.

    SvaraRadera
  12. Dui och Deco, nä vi hade ju ingen aning om var vi hamnat. Vi var livrädda.

    SvaraRadera
  13. Alice, jag vet som sagt inte vad som hände alla de andra katterna, men jag vet att några fick nya hem, kanske alla. Jag hoppas det var så. Och ibland behöver man nog inte berätta alla detaljer för att läsarna ska förstå ungefär vad som hände.

    SvaraRadera
  14. Gustav, ja nu är vi i säkerhet, så du kan vara lugn Gustav.

    SvaraRadera
  15. Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan, ja här har vi det bra, även om vi så klart längtar efter ett eget hem.

    SvaraRadera
  16. Kattfamiljen, hade de skilt på mamma och mig hade jag nog inte överlevt. Det tror jag inte i alla fall.

    SvaraRadera
  17. Matte och jag vågar inte tänka på de detaljer du har utelämnat. Och att sedan komma till ett vilt främmande ställe - om ni bara hade vetat att det äntligen skulle bli bra för er!
    Tur ni var tillsammans hela tiden.
    Tassklappar

    SvaraRadera
  18. Frasse, nej det var nog bäst för alla våra kompisar att vi utelämnade detaljerna. Men vi hade tur som fick vara tillsammans i alla fall.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...