onsdag 9 februari 2011

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Idag har jag varken skickat paket eller varit advajsor till styrelsen. De måste lära sig att klara nåt själva också.

Men jag har så klart inte varit sysslolös för det. Utanför mitt fönster finns en hel del som måste hållas under uppsikt. Rätt som det är kommer nån och ska leverera kattsand till exempel. Då måste jag se till att han lägger säckarna där de ska vara och att han levererar rätt antal säckar.

Sen kan plogbilen komma. Då måste jag övervaka att han plogar där han ska och att han inte kör in i vår trappa med plogen.

Sen har vi en skola alldeles i närheten. Det händer ganska ofta att eleverna står utanför katthemmet och ryker i en pinne i munnen. Då brukar jag titta strängt på dem så att de ska förstå att de inte får göra så. I alla fall inte utanför vårt katthem.

Så ni förstår att det altid finns att göra för en liten katt.

16 kommentarer:

  1. Tänk så många bollar du har i luften, som människorna brukar säga. Jag är jätteimponerad av ditt sätt att driva katthemmet och samtidigt klara av allt annat runt omkring.

    SvaraRadera
  2. Jamarn's va du har "stå-i-tassar" ...
    // Jam Kram & NosePûss från oss!!

    SvaraRadera
  3. Och vi som trodde att det var slött att vara innekatt... SÅ FEL AV OSS!!
    Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Det händer mycket utanför ert fönster! Spännande! Man blir ju trött av att bara läsa det! Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Tack för dom fina sakerna Nikita :-)
    Går det söta örngottet att tvätta som vanligt? Tycker det är jättesött, är den handmålad av någon på katthemmet? :-)

    SvaraRadera
  6. Jag tror minsann att du har dubbelt så mycket att göra som jag. Dessutom så många Viktiga Uppgifter. Vilken tur för Katthemmet att du kom dit!

    SvaraRadera
  7. hej.
    ja du har ju fullt upp,det hör vi det.

    SvaraRadera
  8. Sippo, det är bara att hugga in där man ser att det behövs!

    SvaraRadera
  9. Anmi, jag tycker det är kul att jobba, så det gör mig inget.

    SvaraRadera
  10. Max och Måns, ha-ha-ha-ha, slött?? Ja, blogghjälpen har alltid sagt att ni är roliga.

    SvaraRadera
  11. Dui och Deco, men ni har väl också fullt upp hemma hos er?

    SvaraRadera
  12. Kattfamiljen, örngottet går att tvätta i 40 grader. Det är Wikki som skänkt det www.metrobloggen.se, så det är nog bäst att fråga henne omdet är handmålat.

    SvaraRadera
  13. Gustav, för blogghjälpen är det nog tur att jag inte fått nåt eget hem ännu. Jag oroar mig redan för hur det ska gå när jag får det...

    SvaraRadera
  14. Pip och Murre, jag här är det inte många lediga minuter må ni tro!

    SvaraRadera
  15. I dag fick vi Turspiken! Så fint du har packat in den. Och vilket fint foto med särskild text och allt. Vi blev alldeles blanka i ögonen... Du blir så bra på bild, Nikita!
    Matte har anmält sig som medlem hos er nu, bara så ni vet.
    Du är ju en född ledare och katthemmet borde satsa på dig i en mer permanent chefsposition, tycker vi. För tassen på hjärtat, hur skulle de klara sig utan dig och din överblick, din koll och din känsla för detaljer?
    Många kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  16. Gunilla och Frasse, vad bra att ni fått Turspiken. Nu tror jag Frasse och matte håller sig friska. Kula att matte blivit medlem. Hon är så välkommen. Jag undrar också hur det skulle gå om jag flyttade.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...