onsdag 2 februari 2011

Katten Nikita på Södertälje Katthem går in i slutfasen av auktionen

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Nu ska jag uppdatera er lite igen på läget på auktionsfronten. I skrivande stund är läget så att Findus, Isak och Rasmus bjudit 450 kronor för Paket 1, som innehåller:


En påse med fint té i, 2 fina muggar med människogodis i, Wikkis kattgräs med instruktioner, en reflexbricka, en jättesnygg väska fast det är hästar på den, kattgodis. Sen tycker ju jag att jag vill ge nåt själv också så jag har lagt med en boll och en nyckelbricka.






Paket 2 har Kattfamiljen bjudit 650 kronor för. Det innehåller: ett fint örngott med kattmotiv, 2 påsar kattgodis, Wikkis kattgräs med instruktioner, en jättefin målad kattskylt i trä, en WC-skylt i metall, ett stort kaffepaket och en jättefin burk till kaffet, en reflexbricka. Även här har jag lagt till en boll och en nyckelbricka som jag köpt för egna pengar.



 Paket 3. Innehåller min spik. Den är jättefin. Just nu har Frasse lagt högsta budet: 150 kronor.









Nu är det jättespännande. Kl 24.00 i natt avgörs vem som vinner de olika paketen. Ni har alltså några timmar på er att lägga nya bud. Jag kommer att vara vaken ända tills sista budet lagts så jag vet vilkasom vunnit.
 
Om ni vill bjuda på ett eller flera av paketen, så gör ni det genom att skriva det i en kommentar. I morgon, torsdag kommer jag tala om vem som vann. Sen sätter man in pengarna på Södertälje Katthems konto (38 93 41 - 9) och skriver "Paket 1,2 eller 3" plus sitt namn och sin adress. Sen kommer blogghjälpen att skicka paketen till de som bjudit mest. Enkelt va? Och vet ni, som vanligt när man skäner pengar till ett katthem så försvinner inte en massa pengar till adminsitration och annat tokigt. Vi katter får varenda krona!

21 kommentarer:

  1. Husse har just varit hos en tandstickis!
    Och han jamar att vi passar på pkt nummer 2.
    Tydligen ville tandstickisen ha pengar med.
    *mutter*

    SvaraRadera
  2. Spiken är finast av allt tycker jag. Syns vem som valt den :)

    Nosgos

    SvaraRadera
  3. Mjau och jubeljam, det har aldrig hänt att jag har legat högst! Och på din fina spik också. Måtte det förbli så *håller tassarna hårt*
    Tassklappar

    SvaraRadera
  4. Vi är ju så himla sugna på det där paket 2, så vi ökar upp budet där med 50 kr till, alltså med ett bud på 700 kr.

    SvaraRadera
  5. 5oo kr på paket nr 1 jamar vi..Nosbuff

    SvaraRadera
  6. Jag har aldrig sett en så fin spik...jag bjuder 200 kronor för den!

    SvaraRadera
  7. Jag vill så gärna sätta klorna i den fina spiken... jag bjuder 225 kronor!

    SvaraRadera
  8. *viftar med tassen* Vi bjuder 550 kr för paket 1. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  9. Här i Kungsör bjuder vi 650 kr för paket 1.

    SvaraRadera
  10. Max och Måns, visst är det konstigt att tvåbeningar går till såna där tandstickisar och betalar för att de ska göra en illa!

    SvaraRadera
  11. Nea, tack för kattlimangen. Det är min favorit också.

    SvaraRadera
  12. Frasse, tänk att ditt bud höll hela tävlingen. Men det var väldigt nära att t ex Gustav fått den!

    SvaraRadera
  13. Puma och Sixten, det var väldigt nära, men Kattfamiljen bjöd över den här gången.

    SvaraRadera
  14. Dui och Deco, det var vädligt nära, men den här gången var några andra som vann.

    SvaraRadera
  15. Gustav, det är verkligen en vädligt fin spik. Men den här gången räckte inte ditt bud. Fast kanske auktionerar jag ut nåt annat som du behöver nån annan gång.

    SvaraRadera
  16. Frasse, tänk att du la högsta budget på spiken! Jag tror den kommer att bli väldigt bra att ha hemma hos dig.

    SvaraRadera
  17. Kattfamiljen, ni har verkligen haft tur. Ni la bästa budet på paket nr 2! Grattis

    SvaraRadera
  18. FIndus, ISak och Rasmus, det var väldigt, väldigt nära, men den här gången blev ni överbjudna.

    SvaraRadera
  19. Milou och Pontus, tänk att vi får skicka paket 1 ända till Kungsör! Jättekul.

    SvaraRadera
  20. Ja det är långt från Södertälje till oss tror vi.
    Vi har aldrig varit där, men matte brukar åka dit och hälsa på våra kattkusiner som bor där.
    Det enda vi har varit är till Örebro, det är där vi kommer ifrån båda två från Örebro katthem.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...