fredag 25 februari 2011

Katten Nikita på Södertälje Kathem berättar

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Idag har jag blivit omnämnd i en annan blogg! Det är Klosterkatterna, Klosterkatternas blogg, som har skrivit om sitt trevliga besök här hos mig. Det var roligt att de var nöjda med mitt sätt att ta emot dem. Lite synd var det att de inte ville smaka av min lunch, men de hade ju just ätit. Hoppas de är hungriga nästa gång de kommer!

Annars har det mesta av dagen gått åt till att förbereda inför morgondagen. Det är mycket att tänka på: det ska finnas kaffe, saft, mjölk, socker och bullar. Sen måste jag ordna med skyltar till lotteriet och allt annat. I kväll ska jag gå igenom att allt är klart och i morgon förmiddag ska jag ha genomgång med blogghjälpen så hon har gjort det hon ska.

Sen måste jag se till att blogghjälpen åker in till Stockholm och hämtar vår ambassadör, Anna-Lena Brundin, för hon jobbar på Stadsteatern och ska hämtas så hon kommer till katthemmet senast klockan tre för att köra lite stå-upp dela ut fina priser.

Jag kommer väl vara alldeles färdig i morgon kväll, men jag ska nog orka berätta hur allt avlöpte ändå!

20 kommentarer:

  1. Va trevligt att Klosterkatternas matte var och hälsade på dig :-)

    Hoppas det blir trevligt och lyckat imorgon. Va kul att Anna-Lena Brundin kommer också.

    SvaraRadera
  2. Vi har läst om dig hos Klosterkatterna. Nu hoppas vi att det blir en riktigt bra dag imorgon med massor av mäniskor. Du kommer säkert att vara jättetrött imorgon efter allt jobb. Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Så spännande det är med allt du berättar! Kan knappt hålla mig tills jag får veta hur allt har gått! *biter nervöst på klorna* Och LYCKA TILL!

    SvaraRadera
  4. Det var verkligen snällt av dig att erbjuda din mat till gästerna. Det märks att du är en väluppfostrad kisse.

    SvaraRadera
  5. Sv:
    Jag håller med att katter skall kastreras när de blir könsmogna vare sig det är huskatt eller raskatt, våra ragdoll pojkar är kastrerade precis som huskatterna för ingen av de skall gå i avel. Men däremot Luna som skall gå i avel är det ju lite skillnad. Men innan hon gör det skall hon bli mogen för att bli mamma och genomgå tester så att hon är frisk. Håller också med om att huskatter och raskatter är precis lika fina <3 därför det är ett härligt blandat kattgäng här hemma :-)

    SvaraRadera
  6. Matte och jag vilar båda tryggt i förvissningen om att du har hela familjearrangemanget i din tass.
    Men vi förstår att det blir ett tufft jobb. Hoppas förstås att det blir mycket folk, att blogghjälpen finns på plats :-) - och att du hittar fina människor att slösa dina omsorger på.
    Tassklappar

    SvaraRadera
  7. Vad spännande med familjedagen imorgon! Blogghjälpen har tur som har dig som tar tass om allt. Matte sa att det var en stor och fin notis i tidningen (mycket större än alla andra notiser på den sidan) så vi hoppas det kommer mycket folk.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  8. Hoppas det kommer mycket mycket folk i morgon till er på katthemmet.
    blir spännande att höra sedan vad som hänt.
    tassen till dig du jättefina katt

    Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

    SvaraRadera
  9. Oj, vad mycket förberedelser att tänka på. Tur att du hjälper till med planeringen. Nu är vi förstås jättespända på att höra hur allting gått sedan. Lycka till! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  10. Mycket jobb fast och andra sidan är det kanske din familj som kommer och tar en kopp kaffe. Jag håller alla tassarna för det.

    Trevligt att få besök av Klosterkatternas 2beningar. Så vänligt av dig att vilja bjuda på lunch.

    Nosgos

    SvaraRadera
  11. Kattfamiljen, det var jätteroligt att de var på besök. De är snälla både mot oss katter och mot tvåbeningar.

    SvaraRadera
  12. Di och Deco, trött är nog bara förnamnet. JAg ska berätta mer i bloggen sen.

    SvaraRadera
  13. Gustav, du hade nog god anledning att bita på klorna. Vänta tills du läst dagens blogg.

    SvaraRadera
  14. Sippo, jag är alltid generös mot dem som är snälla mit mig. Jag fick ju godis av dem också!

    SvaraRadera
  15. Kattfamiljen, det verkar som om vi tycker likadant. Visst är alla katter fina?

    SvaraRadera
  16. rRasse, ja som omväxling var faktiskt blogghjälpen där hon skulle. Jag berättar med om dagen i bloggen.

    SvaraRadera
  17. Alice, Länstidningen var jättesnälla som la in en stor artikel om vår Familjedag. Det verkar som om många läste den och kom hit.

    SvaraRadera
  18. Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan, det kom verkligen jamarmycket folk. Det var jättekul.

    SvaraRadera
  19. Findus, ISak och Rasmus, ja det var allt tur att jag höll i allt, annars vet jag inte hur det hade gått. Jag berättar mer i bloggen.

    SvaraRadera
  20. Nea, klart man bjuder på lunch när det kommer långväga gäster. TYvärr hade de redan ätit, men jag tror de blev glada att de blev tillfrågade i alla fall.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...