söndag 30 januari 2011

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Som jag berättade igår så var ju blogghjälpen i Örebro och fick tips att hon skulle lägga ut en film om mig på Youtube. Som vanligt förstod hon ju ingenting, men när hon kom hem och berättade vad hon ville göra så fick jag som vanligt hjälpa henne. Ni kan se resultatet här:

Jag har blivit filmad

Om jag inte var sån cool katt skulle jag nog vara jättestressad nu. Först har det varit öppet hus igen. Killen som verkade lite intresserad häromdagen kom inte tillbaka, så vi får se om han dyker upp igen. Blogghjälpen var inne hos mig och gav oss godis. Så sa hon til mig att jag skulle göra som mina kompisar, gå fram till besökarna och hälsa och verka intresserad.

Det är bara det att jag inte har nån lust med det. Om de är intresserade av mig tycker jag de ska visa det för mig. Men blogghjälpen säger att man inte kan resonera så. Hon har i alla fall börjat kela jättemycket med mig, så jag ska märka hur mysigt det är att bli gosad med.

En dag kanske jag gör som hon säger och går fram och buffar på nån besökare. Vi får se.ch till råga på allt måste jag förbereda auktionen på saker jag fått av Wikki och som jag hoppas jag hinner klar till i morgon, puh!

12 kommentarer:

  1. Vad kul med lite film på dig! Du är jättefin. Vi hoppas att det kommer riktigt många på öppet hus och att dina människor kommer.Gos är så mysigt. Nosbuff

    SvaraRadera
  2. De där myntapåsarna var det krut i! Man längtar riktigt efter mynta bara man ser filmen. Nu är du ju filmstjärna på riktigt. Bra att blogghjälpen gosar lite extra med dig. Kanske, kanske kan du tänka dig att gosa med någon besökare, om det är en lugn och go' en. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Hej Nikita och tack för godiset!
    Husse fick också med sig ett par myntapåsar, men han har inte vågat visa dem för oss än.
    Fin film på fin misse var det också!
    Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Jag förstår att du inte har lust att komma fram och gosa med vem som helst, efter det du fått vara med om. Jag håller fullständigt med dig om att det borde vara människorna som visar intresse för DIG!

    SvaraRadera
  5. Å Nikita, blogghjälpen har så rätt att 2beningar inte kan förstå vilken jättefin kisse du är om du är blyg och tillbakadragen. De flesta 2beningar fattar inte att det är just precis den mest blyga kissen som kommer att bli den mysigaste och keligaste kissen man kan önska sig.

    Nosbuff och hälsa blogghjälpen så jättemycket

    SvaraRadera
  6. MEN Nikita, du har ju blivit filmstjärna på riktigt nu, *tassen upp*
    Jamarkul att se dig på film, mjau
    Den där tvåbeningen som kom och tittade på dig var nog ingen kattvän på riktigt, så fin som du är, Nikita, tass på dig.

    Vi håller tassarna tills dina tvåbeningar kommer en vacker dag och vill att du ska få bo hos dom.
    Hälsa Blogghjälpen så mycket, för matte var oxå på den däringa kattutställningen.

    Tasskram

    Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

    SvaraRadera
  7. Dui och Deco, tycker ni verkligen att jag är fin *tassen för nosen lite förläget*

    SvaraRadera
  8. Findus, ISak och Ramus, jag kan nog gosa med nån som är lugnoch inte tror att jag ska vara jättegosig från första stund.

    SvaraRadera
  9. Max och Måns, bra att ni tyckte om dentisarna, men vänta tills husse tar från myntpåsarna!!!

    SvaraRadera
  10. Gammelmatte Gitte, blogghjälpen säger också att jag kommer bli en jättegosig katt om nån bara har lite tålamod med mig. Men tålamod verkar vara en bristvara idag.

    SvaraRadera
  11. Sippo, precis. Vem har sagt att det är jag som måste visa mest intresse?

    SvaraRadera
  12. Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan, ja nu är jag en riktig filmstjärna. Då kanske mina människor fattar det och kommer till mig? Blogghjälpen har berättat att hon träffade bland annat er matte på utställningen. Hon tyckte er matte verkade jättesnäll. Precis en sån matte som hon ösnkar att jag skulle få.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag är det inte jag som är på bilden. Min kompis, Liam, flyttade till ett eget hem för några daga...