fredag 22 oktober 2010

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar

 Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Ni anar inte vilken dag det varit. Den började precis som vanligt, men mat, städning, tömning av toan och sånt. Men sen...

Plötsligt kommer blogghjälpen in i rummet med en kille. De har en kattbur med sig och går in till en av mina kompisar. Min kompis låter sig klappas av killen. Det är lite ovanligt, för hon brukar än så länge vara lite reserverad mot främmande människor. Förut var hon jätterädd, men nu är hon bara reserverad.
 Sen går de runt och tittar och killen fotar mig där jag sitter på min favvoplats.

Efter ett tag går de ut och jag ser att min kompis nu gått in i buren och den bärs ut. Hon ropar hej då till oss, och vi ropar tillbaka och önskar lycka till. Vi förstår att hon ska få ett nytt hem. Blogghjälpen säger till oss att hon kommer få ett sånt hem som hon önskar att vi alla skulle få.

Sen går de ut och min kompis har berättat att de skrev lite på några papper och sen drack de kaffe.

Efter det tog blogghjälpen några bilder. På de två översta bilderna ser ni min kompis nya husse sitta med henne i knäet. På nästa två bilder ser ni min kompis, men hon vill vara lite anonym till att börja med så hon vänder nacken till.

Efter att min kompis och hennes husse åkt berättade blogghjälpen att hon kommer att få ett jättebra hem långt från katthemmet. Hon kommer att bli assistent åt Sippo (Sippos blogg). Det är visst ett väldigt avancerat jobb som det tar lång tid att lära sig, men hon kommer nog få den tid hon behöver för att bli varm i pälsen.

Blogghjälpen sa att hon var jätteglad åt att Sippo och hans husse valt en katt från Södertälje Katthem.

Nu hoppas vi att hon och Sippo blir vänner och trivs ihop. Vi håller tassarna och fortsätter följa dem på bloggen.

Egentligen skulle jag berätta mycket mer idag, men blogghjälpen säger att bloggen egentligen redan är för lång. I morgon kommer jag att berätta att vi fått godispengar både från Mozart och Vincent och deras matte och från Sippo och hans husse.

14 kommentarer:

  1. Åh lilla Nikita, husse skäms lite för att jag inte tog med dig hem. Men han ville så gärna ha en röd misse nu. Men han hälsar att det var ett riktigt privilegium att få träffa en sådan känd bloggarkatt.

    SvaraRadera
  2. Vi klosterkatter tycker att det är fankattiskt att Sippos husse kom just till ditt katthem och valde en katt! Att det inte blev just du beror nog bara på att du råkar vara svart och eftersom Sippo är väldigt mycket svart tänkte nog hans husse att det skulle bli lite förvirrande för honom. Tvåbeningar är inte så skarpsynta som vi katter, vet du. Men du kan vara trygg i vissheten att din kompis kommer att få ett kanonhem hos Sippo och hans husse! Och snart, snart kommer även din husse/matte att dyka upp, skall du se...

    Uppmuntrarbuff från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  3. Tänk att du har blivit fotad av Sippos husse "imponerade" . Vi vill bara jama att vi tycker att du är jättegullig och att vi är säkra på att din människa kommer snart. Matte skickar magkli och gos runt öronen. Uppmuntringsbuffar från oss

    SvaraRadera
  4. Nikita lilla sötnos,vi kan lova dig att din kompis fått ett jätte-bra hem.
    Nu håller vi alla tassar och tummar att det snart kommer nån människa som kan ge dig ett lika kärleksfullt hem.
    Puss på nosen lilla gumman.
    // Labradormaffian

    SvaraRadera
  5. Vad roligt när dina kompisar på katthemmet får flytta till kärleksfulla hem och människor. Och nog blir det din tur också, det är vi alldeles säkra på. Vad härligt att ni fått påfyllning på godiskontot. Då blir det kanske lite extra smaskigt i helgen. *håller tassarna* Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att Sippos husse valde "vårt" katthem! *svansdans* Tänk att ni fått godis av flera stycken. *kurr* Vi såg kortet på dig i Sippos blogg också, det var kul, då kanske fler hittar hit! Vi håller som vanligt tassarna för att det blir din tur nästa gång.
    Och vet du vad förresten, jag fick ett brev i mitt namn från din kompis Måns igår! Jag har aldrig fått egen post förut. *stolt* Du får hälsa honom och tacka så mycket!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  7. Men söta Nikita, du kommer oxå att få eget hem snart, det är vi säkra på.
    Tiden är snart inne.
    Så kul att Sippos husse var och hälsade på dig där på katthemmet.
    Så snälla tvåbeningar som gav er godispengar oxå.

    Tassen till dig lilla sötnos.

    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    Matte hälsar oxå

    SvaraRadera
  8. Sippo, jag tycker inte husse ska skämmas för att han valde en annan katt. Huvudsaken är att han valde att ta hand om en hemlös katt överhuvudtaget. Jag vantrivs inte på katthemmet, även om jag så klart vill ha ett eget hem. Hälsa Perdita.

    SvaraRadera
  9. Imma, jag tror du har alldeles rätt. Och jag unnar min kompis ett bra hem också. Min tur kommer nog.

    SvaraRadera
  10. Dui och Deco, det var jättekul att bli fotad av Sippos husse. Nu är ju jag också en kändis! Tänk, att bli visad på Sippos blogg *drömmer*.

    SvaraRadera
  11. Labradormaffian, blogghjälpen har också sagt att vår kompis får ett kanonhem. Hoppas bara hon fattar det själv snart och inte ligger och trycker under sängen. Men det gör hon nog. Hon känner nog av atmosfären om några dagar och vågar sig fram,

    SvaraRadera
  12. Findus, Isak och Rasmus, jag är jätteglad för min kompis skull. Blogghjälpen säger att det nog snart är min tur och att vi inte kommer ge upp förrän jag har fått ett bra hem också.

    SvaraRadera
  13. Alice, vad bra att brevet från Måns kom fram. Jag vet att han slitit med det en hel del, sen har blogghjälpen skrivit ner det han berättat och skickat till alla snälla människor som skänkt pengar till katthemmet. Varje månad är det nån ny katt som skriver tackbrev.

    SvaraRadera
  14. Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan, det var en riktig höjdardag här på katthemmet igår. Och när godiset är slut får vi påfyllning! Toppen.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...