onsdag 13 oktober 2010

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.
 

Igår lånade jag ut min blogg till min sjuka kompis Snuffe. Jag sa till blogghjälpen att han kunde få låna den idag också, men då sa hon att jag måste också få lite utrymme i min blogg, och att det nog räckte om vi nämnde att Snuffe behöver hjälp fortfarande, eftersom han är kvar hos vettisen. Hans konto i Swedbank är: 83279 9149908122. Den som kan tassa över några kronor gör en välgärning kan jag lova.

Då kan man fråga vad jag har tänkt en sån här dag. Jo, efter att ha hört om Snuffe har jag tänkte så här: Jag tycker det vore bra om det betalades kattskatt. Visserligen brukar blogghjälpen ha med sig en skylt som hon ställer på bordet när de är på loppisar och annat där det står att det utgår kattskatt med 5 kr på allt man köper, men det är ju inte på allvar.

Om det betalades kattskatt skulle en stor del av de pengarna kunna gå till katter som behöver hjälp hos en veterinär om deras ägare inte har råd att betala vården.

Det är vad jag tänkt ut idag. I morgon är det öppet hus och då hoppas jag att alla håller tassarna för … ja, ni vet vad?

8 kommentarer:

  1. Kattskatt tycker jag är en jamarbra ide! Det skulle höja statusen på katter också. Vad smart av blogghjälpen att ha en sån skylt när det är loppis. Det märks att hon umgås mycket med kloka katter. *kurr*
    Här håller vi tassar och svansar både för dig och för Snuffe, idag har vi mest legat och slöat så att vi inte snubblar under tasshållandet.
    Förresten, matte undrar om katthemmet kommer sälja nån kattalmanacka för 2011?
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  2. Vi hållar tassarna och mattes tummar att Snuffe ska bli frisk
    Tänker både på honom, Sippo och deras husse, maju
    Många tasskramar till dom.


    Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

    SvaraRadera
  3. Kattskatt var väldans klokt uttänkt, tycker vi. Speciellt om det kunde hjälpa behövande missar hos vettisen. Det märks att du och blogghjälpen pratar mycket om sådana saker. Klart att vi håller tassarna för dig imorgon! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Så gulligt av dig att tänka på Snuffe fast du så gärna vill prata om er på katthemmet som så hett önskar var sitt eget hem med en matte/husse som älskar er. Jag brukar inte vara den som skriver på den här knappmaskinen, men ikväll kunde jag inte låta bli för jag tycker att du är en så fankattisk tjej och sådana gillar jag. Vi här i klostret har våra tassar knäppta i bön till Skaparkatten. Ljus brinner och matte och gammelmatte har ringt runt till sina vänner och tiggt pengar till Snuffes vård. Lilla söta vännen, å vad jag hoppas att du snart ska få ett riktigt hem!

    Tasskramar från Majsan f.d. inneboende på katthemmet i Södertälje

    SvaraRadera
  5. Alice, vi fortsätter hålla tassarna för vår kompis Snuffe. Jag tror det hjälper. I är har vi tyvärr inte haft tid att göra nån ny almanacka. Kanske blir det en nästa år istället.

    SvaraRadera
  6. Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan, vi tänker också på Snuffe och hans familj. Det är jobbigt för dem alla nu.

    SvaraRadera
  7. Findus, Isak och Rasmus, visst vore det bra med kattskatt? Då finns det ju pengar till allt möjligt som hjälper katter.

    SvaraRadera
  8. Majsan, jag blev så glad att du tassade ner det där meddelandet till mig. Man behöver lite uppmuntran ibland. Vi får inte ha levande ljus här på katthemmet, men vi tänker på våra kompisar som har det svårt ändå.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...