fredag 8 oktober 2010

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Igår lånade jag ju ut min blogg till Översten. Jag tänkte att ni nog tyckte det skulle vara kul att läsa vad han tyckte om att få flytta ut till oss andra katter på katthemmet. Han har tackat mig idag för lånet.

Fast nu är jag lite rädd att alla katter här vill har scarfs runt halsen. Det kanske blir ett mode här? I så fall vill jag ha en rödprickig scarf. Det har jag sagt till blogghjälpen, men hon säger att jag är så fin som jag är, så jag behöver ingen scarf.

Det kanske är lika bra det, för det blir ju jobbigt att hålla på att tvätta den. Vi katter är ju renliga av oss och att ha en smutsig trasa kring halsen vill ju ingen av oss.

Nu ska jag ta det lite lugnt. Ikväll kommer fredagsgänget och har vi tur blir det kanske nån smakbit av deras godis. De brukar nämligen ha lite fredagsmys här.

12 kommentarer:

  1. Väldigt snällt av dig att låna ut bloggen till Översten. Han var jättestilig i sin scarf.

    Härligt att han mår så mycket bättre.

    Nosgos!

    SvaraRadera
  2. Om alla katter skaffar en scarf, då försvinner liksom "grejen" med att ha en. Förresten håller jag med blogghjälpen om att du är fin som du är. *morrhårsvift* Hoppas att det blir mycket gos med fredagsgänget.

    SvaraRadera
  3. Vi tycker också att du är fin som du är, sötnos.Generös och omtänksam. Hoppas det blir riktigt mys med godis och gos. Nu kommer vi inte att kunna hälsa på dig på några dagar, men vi håller alla tassar vi har.Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Kära Nikita! Majsan och jag - ja, gammelmatte också förstås - vi tycker nog att du är sötast som du är. Vi håller med de andra om att om alla ska ha lika, så blir ju det så vanligt att det inte är ovanligt längre... - öhhh, ja jag vet inte riktigt hur det där blev, men du förstår nog säkert vad jag menar i alla fall. Vi 5 husisar håller på med att försöka finna våra rätta platser i flocken här på gammelmattes sida av huset. Än så länge är vi väldigt försiktiga när vi möts och det hörs morr och fräs då och då, men gammelmatte säger att det alltid tar lite tid innan man kommer i ordning på en ny plats. Majsan, Rafael och jag ligger i alla fall på olika ställen i vardags-rummet och på avstånd går det jättebra.

    Vi hoppas att det blev godis och fredagsmys till er katter också ikväll och det är skönt att översten börjar finna sig tillrätta också!

    Nosbuffar från klosterpostulanterna

    SvaraRadera
  5. Hoppas det blev lite fredagsmys! Det låter jättetrevligt. Du skulle säkert bli fin i scarf. Allt klär en skönhet, brukar man ju jama. Fast precis som flera andra, så tycker vi att du är så fin precis som du är. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Fredagsmys låter trevligt! Hoppas ni får mycket gos och godis! Jag tycker precis som föregåendejamare att du är jättefin precis som du är.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  7. Nea theCat, ja eftersom Översten ju inte har nån egen blogg så får jag ju låna ut min.

    SvaraRadera
  8. Sippo, ja du har ju rätt i att om alla har scarf blir det ju inget särskilt med att ha en. Jag tror jag struntar i den.

    SvaraRadera
  9. Dui och Deco, jag vet ju att era människor har övergivit er. Fast bara på låtsas. De kommer ju tillbaka. De tycker nog det är jättetrist utan er.

    SvaraRadera
  10. Jenny, jag vet precis hur det är att flytta ihop med katter som man inte känner så bra. Men det går bättre för varje dag ska ni se.

    SvaraRadera
  11. Findus, Isak och Rasmus, jag blir så glad när alla säger att jag är fin som jag är. Då behöver jag ju ingen scarf.

    SvaraRadera
  12. Alice, det blev lite gos igår kväll. Nu håller jag tassarna för att det blir mys ikväll också. Och i morgon är det öppet hus igen.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...