onsdag 15 september 2010

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.
Igår berättade jag ju om att jag tyckte det skulle var hemskt att bo i en värld där man inte brydde sig om dem som har svårt. Många har svarat att de tycker likadant. Det tycker jag är bra.
Blogghjälpen säger att man inte får gräva ner sig i det som är dåligt, utan att man istället ska ta fasta på det som är bra och försöka utveckla och förstärka det.
Sen är ju många överens med mig om att det är konstigt att vissa kommer till katthemmet för att titta på byggnaden istället för att titta på oss katter. Jag hoppas att de som kommer hit i morgon på öppet hus är intresserade av oss istället för av byggnaden. Annars ska jag be blogghjälpen att kasta ut dem!

18 kommentarer:

  1. Det gör du alldeles rätt i Nikita, en konstig människa som inte vill titta på katter får räcka! Något som gjorde mig glad var att artiklarna om Översten var en av de 10 mest lästa artiklarna i år i länstidningen, det måste ju betyda att det finns många som bryr sig om oss katter. Tänk om man kunde få dem att skriva om hur viktigt det är att kastrera katter och att försöka höja statusen på oss katter, speciellt nu när det börjar bli kallt och det finns massor av stackare som kommer frysa där ute. *sniff*

    SvaraRadera
  2. Var inte ledsen, Alice - den 21 september skriver Karlskoga-Kuriren om just det! Och om oss klosterkatter... ujuj, jag är allt lite nervös för det. Fast jag hoppas mycket också, framför allt att tidningen blir nerringd av folk som vill veta hur man hjälper fler katter!

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  3. Nä, inte sjutton får de gå på någon guidad rundtur om arkitektvisning om de kommer till er! KATTER ska de ju titta på då, såklart. Hoppas många, många snällisar hittar dit imorgon. *håller tassarna* Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Jag tror nog att den konstiga människan var där för att göra det bättre för er katter även om han inte tittade på just er...

    SvaraRadera
  5. Mjau, vi tror nog som *anonym* sägar
    att det var säkert ngn tvåbening som kom dit för att göra byggnaden mer säker på ngt sätt, mjau.
    Vi hoppas att dom som kommer på *öppet hus* blir mer intresserade av er katter och att det är ngn som blir intresserad att ta hand om dig, Nikita, så din eventuella tvåbening och du kan ta hand om varandra.

    Tassekram/
    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    SvaraRadera
  6. Klokt jamat! Vi håller tassarna för att det kommer riktigt många till Katthemmet och att du och flera av dina kompisar får sina människor. Nosbuff

    SvaraRadera
  7. Du gör helt rätt i att be blogghjälpen kasta ut tokstollar som inte är intresserade av er katter. Så tycker jag du gör rätt i att ta fasta på det som är bra och fortsätta framåt.

    SvaraRadera
  8. Till Översten.
    Tack så väldans mykke för ditt trevliga brev som vi fikk med den gula post-brummisen idag.
    Vi hjälper gärna andra katter så länge vi kan.
    Vår matte har sagt att hon ska hälsa på er när hon är hos sina barnbarn i Stockholm nästa gång.
    Tasskramar till er alla
    från Mozart och Vincent

    SvaraRadera
  9. Alice, Det var jättekul att Översteartiklarna var en av de 10 mest lästa artiklarna i LT i år. Det visar att det i alla fall finns människor som bryr sig om oss katter. Önskar bara de vore ännu fler.

    SvaraRadera
  10. Imma, Vi tror det kommer bli en jättespännande artikel i Karlskoga-Kuriren den 21.9. Du får inte glömma påminna oss!

    SvaraRadera
  11. Findus, Isak och Rasmus, När blogghjälpen gick i skolan för 100 år sen, skulle man fått BC för missuppfattning av ämnet om man kom till ett katthem för att titta på byggnaden.

    SvaraRadera
  12. Anonym, blogghjälpen tror också att har var där för att förbättra för oss, men jag undrar, jag...

    SvaraRadera
  13. Mimmi, Chicko, Tarzan och Sessan, även om de ska titta på byggnaden så kan de väl titta på oss också. Det måste ju vara mycket roligare, eller hur?

    SvaraRadera
  14. Dui och Deco, idag var det ingen bra öppethusdag. JAg förstår inte vad folk sysslar med. Vad kan vara viktigare i en tvåbenings liv än att komma hit på öppet hus??

    SvaraRadera
  15. Sippo, problemet var bara att idag fanns det nästan ingen att kasta ut. Fast blogghjälpen säger att rätt som det är kommer min människa. Det tror jag också.

    SvaraRadera
  16. Mozart och Vincent. Alla som skänker pengar till oss på katthemmet får ett tackbrev. Blogghjälpen hjälper nån katt att tacka varje månad. Roligt att ni uppskattade brevet. Hälsa matte att hon är jättevälkommen när hon ska hälsa på sina barnbarn. Om det inte passar med öppethustiderna kan hon maila till blogghjälpen så ska hon ordna specialvisning på annan tid.

    SvaraRadera
  17. Vi blir bara sååå glaada när vi får brev!
    Tass
    M&V

    SvaraRadera
  18. Mozart & Vincent, vad kul att ni blir glada. Vi skickar till våra snälla gåvogivare varenda månad!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...