lördag 11 september 2010

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Som jag har berättat för er tidigare, så är det både öppet hus och loppis på katthemmet i morgon. Ja, loppisen är faktiskt utanför, eftersom det skulle bli för stökigt för oss katter att ha så många människor som vi hoppas kommer, springa här inne. Då kanske en del av oss skulle bli nervösa eller rädda, och så får det inte vara.

Och som inte det vore nog är det medlemsmöte också. Det är bara för de som är medlemmar i Södertälje Katthem och det börjar klockan tolv, sen öppnar loppisen och öppet hus klockan ett. Blogghjälpen kommer vara här redan klockan 10 för att ordna lite saker tillsammans med andra. Sen har jag lovat att hon ska få prata med mig också, så hon vet vad hon ska säga på medlemsmötet.

Det skulle lätt bli tokigt om hon inte fick nån vägledning. Jag har massa saker som jag ska säga till henne att hon ska ta upp. Till exempel att behållningen från loppisen ska gå till godis åt oss katter, inte bara vanlig mat. Sen ska vi se till att det kommer hit många fler snälla och duktiga volontärer som kan sitta och gosa med oss i flera timmar varje dag.

Jag kommer nog på mer till i morgon. Då ska jag berätta mer om mötet och loppisen.

12 kommentarer:

  1. Hoppas att det kommer jättemånga imorgon och att din människa kommer. Vi håller så klart tassarna för alla katterna på katthemmet. Vi skickar lite extra mod till dig så du vågar synas. Gos kring öronen och på magen från matte. Nosbuff från oss.

    SvaraRadera
  2. jam-en det är ju klart att du måste coacha personalen så dom vet vad dom ska ta upp! Fattas bara - som katthemskatt är du ju expert!

    SvaraRadera
  3. Det är tur att du tog över coachandet av blogghjälpen. För hur skulle det gå om hon inte hade en fast tass som stöd?

    SvaraRadera
  4. Vi håller tassarna för många besökare! Jag hade gärna kommit och hälsat på er men matte skulle iväg på dan imorgon, vad som nu skulle kunna vara vilktigare... *fnyser*
    Det är tur att blogghjälpen har er katter som jamar om vad för viktiga saker hon skall ta upp på mötet!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Vi hoppas på riktigt många besökare till både loppis och öppet hus! Vi tror att medlemsmötet kommer att gå jättebra, när nu blogghjälpen får eminenta instruktioner från dig. Vi ska hålla tassarna för alla kissar på katthemmet imorgon, men lite extra för dig! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Vi hoppas oxå härifrån, att det kommer massor av besökare till katthemmet som du kan få bo hos resten av ditt kattliv, Tasskram.
    Tur att du har blogghjälpen som du kan anförtro dig åt vad ni ska ta upp på det däringa medlemsmötet, *Fniss*

    *nosbuff*

    Tasskram, Nikita


    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    SvaraRadera
  7. Dui och Deco. Jag tror inte min människa kom idag, men blogghjälpen sa att jag var modigare än vanligt!

    SvaraRadera
  8. Xantippa, jag lärde mig av Pelle och Trulsa, som var bloggkatter innan mig, att blogghjälpen behövde hjälp när det gällde vad hon skulle säga på möten, så det är klart jag ställer upp.

    SvaraRadera
  9. Sippo, om inte blogghjälpen hade en fast tass som stöd, då kan katthemmet lika gärna stänga igen.

    SvaraRadera
  10. Alice, du måste lyssna med matte vad det var som var viktigare än att komma hit idag! Är det ny finanskris på gång, eller vad?

    SvaraRadera
  11. Findus, Isak och Rasmus, det kom många besökare, men de flesta var bara och tittade på oss. Vi hoppas de kommer tillbaka för nu har det ju sett att det finns ett katthem i Södertälje.

    SvaraRadera
  12. Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan. Mina människor kom inte idag, men jag hoppas att många har sett att vi finns och kommer tillbaka.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag är det inte jag som är på bilden. Min kompis, Liam, flyttade till ett eget hem för några daga...