fredag 10 september 2010

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Nu är det min tur att blogga igen. Fast först har jag lovat Översten att berätta att Länstidningen i Södertälje har ringt till blogghjälpen idag igen och undrat hur det är med honom. De lovade skriva om det i tidningen. Ni får hålla ögonen öppna.

Kanske kommer LT också att berätta att det ska bli stor loppis här utanför katthemmet på söndag 12.9 mellan 13-16. Då kan man både göra loppisfynd, köpa korv, kaffe, läsk m m. Allt man får in på loppisen går till oss katter.

Självklart kan och bör man passa på att besöka oss katter också när man ändå är här. Tänk om mina människor kommer just den dan…

Nåjam, nu har jag berättat det. Nu ska jag berätta att jag ju hade börjat tycka om att bli smekt på katthemmet. Även om jag fortfarande gärna ligger i min låda, så tycker jag fortfarande om att bli smekt. Blogghjälpen brukar säga till mig att jag måste börja gå fram och visa upp mig, annars är det ju ingen som ser hur mysig jag är. Fast det har jag fortfarande lite svårt för. Men jag ska försöka bättra mig.

Mer i morgon.

12 kommentarer:

  1. Stå på dig, Nikita !
    Jag kan berätta, att när vår matte kom till vårt katthem, så försökte jag sätta kroktass för henne och jag lyckades nästan! Hon snubblade, men ramlade inte!
    Detta lilla "ingrepp" gjorde att både Vincent och jag fick en egen matte och eget hem.
    Håller tassarna för dig!
    Mozart

    SvaraRadera
  2. Vad go du är Kattson som hjälper våra vänner Klosterkatterna! *spinner*
    TassKram Wikki

    SvaraRadera
  3. Hoppas det kommer jättemycket folk på söndag och att många vill ha katter! Matte lovar hålla utkik efter reportaget i tidningen.
    Du skall se att rätt vad det är så kommer det en människa som tycker du är världens finaste misse fast du är blyg!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Säger som Alice, att vi hoppas oxå att det kommer mycket folk till Katthemmet där, mjau.
    Rätt vad det är så dyker rätt människa upp och då Nikita, så får du säkert ett eget hem.
    Vi håller tassar och tummar för att du snart får eget hem. *Tassarna upp*

    Mimmi
    Chicko
    Tazan
    Sessan

    SvaraRadera
  5. Man ska skynda långsamt, som husse brukar säga. Ta den tid du behöver och stressa inte. Det finns en människa för dig med vännen.

    SvaraRadera
  6. Vi hoppas att dina människor kommer på söndag. Det är inte så himla lätt att vara framåt när man är lite försiktig, men din människa finns där någonstans. Nosbuff

    SvaraRadera
  7. Mozart, vilket kul knep. Fast jag är ju så liten så det är risk att det blir jag som blir mest skadad. Jag ska försöka hitta på nåt annat knep så nån snäll människa ser mig.

    SvaraRadera
  8. Hej Wikki. När en kompis är i nöd måste man ställa upp. Sånt har vi bloggkatter bevisat att vi är bra på.

    SvaraRadera
  9. Alice, du kanske kommer på loppisen? I så fall kan du väl ta med dig en hel drös med snälla kompisar som inget hellre vill än att ta hand om katter?

    SvaraRadera
  10. Mimmi
    Chicko
    Tazan
    Sessan, tror ni det? Tänk om min människa kommer snart!

    SvaraRadera
  11. Sippo, du är en klok katt. Jag kanske inte är riktigt mogen ännu för att visa upp mig. Vi för se när min människa kommer.

    SvaraRadera
  12. Dui och Deco, man kan ju inte göra om sig själv. Är man lite försiktig så är man. Blogghjälpen säger att det finns många människor som tycker om lite försiktiga katter också. De ska bara hitta hit.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...